Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Sportverzekering buitenland ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Auteur Bericht
Sneeck

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2017 4:34 pm    Onderwerp: Sportverzekering buitenland Reageer met quote

Heeft er hier iemand ervaring met een goede doorlopende sport-/ reisverzekering in Europa? Reden van deze vraag is dat mijn eigen verzekering van Unigarant de laatste jaren steeds critischer naar gevaarlijke sporten is gaan kijken. Ik heb net een kwartier met ze gebeld om mijn pakket uit te breiden en ondanks dat "Met een ATB een moeilijk (fiets) parcours afleggen." gewoon standaard is meeverzekerd met de medische kosten in het buitenland dekking, is "Downhill racing/biking 4 Met een snowbike (mountainbike) de piste afdalen. Dit kan ook in de zomer." blijkbaar absoluut niet verzekerd en kan ook niet bijverzekerd worden!! Het gaat zelfs zo ver dat ook al heb je medische kosten in het buitenland gedekt, de eerst hulp dus alsnog niet verzekerd zal zijn Neutral

https://www.unigarant.nl/globalassets/media/formulieren/unigarant/bijzondere-en-gevaarlijke-sporten.pdf

Kortom, ik moet naar een andere verzekering kijken. Ookal heb ik nog niks opgezocht dacht ik laat ik het hier ook maar neer leggen. Tevens een hele goede reminder om je eigen verzekering er eens op na te slaan. Een simpele snijwond vorig jaar in Willingen gaat me uiteindelijk tegen de 600 euro kosten, die enkele jaren geleden gewoon verzekerd zou zijn geweest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
vinay

BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2017 12:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, in de oude Dirt (in print) stond achterin tussen de adverteerders altijd wel eentje waarbij je alles kunt verzekeren. Maar of die 't sowieso ook voor Nederlanders zouden doen... Toen ik ooit de Megavalanche reed en helicopters af en aan zag vliegen ben ik ook maar gaan uitzoeken of het vergoed werd (ik dacht, gewoon ongevallenverzekering, toch) bleek dat ze het toch niet zouden vergoeden als ik de berg afgetakeld zou moeten worden. Ik zat toen bij De Amersfoortse, denk ik. Ik heb toen in het dal (bij het marktje bij de finish van de Sprint Avalanche) een vezekering afgesloten, koste 50 euro o.i.d. Maar helaas, ik heb nu geen namen voor je. Sowieso gek dat ze zo moeilijk doen over mountainbiken, toch? Mensen op skies slopen zichzelf ook en zijn vaak nog moeilijker van de berg af te takelen (door slecht zicht e.d. op de berg).

Als je nou een goeie gevonden hebt, hoor ik 't graag Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2017 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er aparte wintersportdekking bij. Die denkt ook de medische kosten voor mountainbiken.
Naar boven
Sneeck

BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2017 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mountainbiken (atb'en) of expliciet downhillen wordt ondertussen in ieder geval bij Unigarant onderscheidt tussen gemaakt Wink Ik had vroeger via Unigarant ook de wintersport dekking alleen die is dus de laatste paar jaar zonder mijn weten fors uitgedund en ik heb al van hun medewerker gehoord dat er meerdere verzekeraars hetzelfde gedaan hebben.

Ik kon jaren terug voor de freeraid classic bij de inschrijving een heli vlucht meeverzekeren voor letterlijk een paar euro. Die had ik door stom toeval nog nodig ook Neutral Dat zijn anders duizenden euro's en dan komen de medische kosten er nog bij. Gelukkig had ik verder niks maar je kan met deze hobby beter een hele goede verzekering hebben, komende week ga ik een paar verzekeraars bellen en deze vraag voor leggen want op sites als independer komen de exacte details niet naar voren.
Naar boven
tiewrap

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2017 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees aandachtig mee.
Lijkt me wijs om voor mezelf ook uit te zoeken.
mool

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2017 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij dekt volgens mij geen verzekering georganiseerde evenementen/wedstrijden.
Naar boven
Sneeck

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2017 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen de Europeesche een mailtje gestuurd en al met 2 uur reactie gehad;

Quote:
Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht.

Recent bent u er achter gekomen dat uw verzekeraar Unigarant down hill mountainbiken niet dekt.

Graag wilt u weten of wij dat wel dekken op een doorlopende reisverzekering.

Op onze doorlopende reisverzekering zijn de meeste sporten meeverzekerd.

Als de activiteit bijzonder gevaarlijk of risicovol zijn verzekeren wij het niet.

U mag op onze doorlopende reisverzekering down hill mountainbiken mits het recreatief is en geen wedstrijd betreft.

Medische kosten kunt u meeverzekeren doormiddel van de dekking geneeskundige kosten.

Naast de dekking geneeskundige kosten dient u in het bezit te zijn van een zorgverzekering die dekking biedt in het land waar u tijdens uw reis verblijft.

Wij vullen aan op een zorgverzekering.

Voor het berekenen van de premie verwijzen wij u naar onze website.

https://www.europeesche.nl/verzekering/doorlopende-reisverzekering/aanvragen

Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Op dit moment zijn wij bereikbaar op werkdagen van 13:00 tot 17:30.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Frontoffice Acceptatie
+31 20 6515 253

acceptatie@europeesche.nl

europeesche.nl

Risicovol en gevaarlijk, wat wij doen?! Ben je gek. Gelukkig is skiën of snowboarden minder gevaarlijk Laughing

Hier kan ik tenminste iets mee en heb een reactie terug gestuurd met een paar vragen zoals dekt de verzekering ook een 1 dags trip (je moet kunnen aantonen dat je er bent geweest, parkeerbonnetje oid volstaat al). De opmerking dat je zorgverzekering je dekt in het land waar je bent snap ik niet helemaal, die is toch alleen voor Nederland en door een reisverzekering af te sluiten dek je alle andere landen??

Zodra er meer nieuws is zal ik het delen. Niet onverstandig om zwart op wit te hebben dat je een risico sport mag beoefenen. (en toch maar weer ouderwets die bodyarmor aan Wink )
Naar boven
Sneeck

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan door met uitpluizen;

Quote:
Geachte heer,

De verzekering geldt inderdaad ook voor die ene dag als u de grens over gaat, u moet dit natuurlijk wel kunnen aantonen door bijvoorbeeld bonnetjes te overleggen.

Over het algemeen bieden alle Nederlandse zorgverzekeraars wereldwijd dekking voor spoedeisende hulp. Als dit het geval is dan vergoeden wij de overige kosten ook. Maar voor de zekerheid willen wij u nog wel even doorverwijzen naar uw zorgverzekeraar.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Frontoffice medewerker

+31 20 651 5253

acceptatie@europeesche.nl

europeesche.nl

Via mijn zorgverzekeraar Menzis erachter gekomen dat er een Europese zorgkaart bestaat, de EHIC.

https://www.ehic.nl/Aanvraag.aspx

Deze kaart is een jaar geldig en wordt telkens gratis naar elke verzekerde gestuurd. Ik heb er nog nooit van gehoord, het geldt als de groene kaart voor je auto in feite. Wat tevens net zo belangrijk is om bij een ongeval nooit gelijk 112 te bellen maar eerst met het nood nummer van je zorg- reisverzekering. Dan kunnen zei aanwijzingen geven wat te doen en wat vooral niet omdat bv. privé klinieken niet standaard vergoed worden. Verstandig om beide nummers in je telefoon op te slaan én tijdens het biken enige pin code van je telefoon uit te zetten zodat anderen ook bij je nummers kunnen komen.(!)

Vanuit mijn downhill groepje vernomen dat ABN Amro downhill niet vergoedt en ING wel. Ik ben ondertussen bezig om naar de Europeesche te gaan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Pagina 1 van 1

Ga naar: