Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuwe enduro bike ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
bpmb

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2016 2:00 pm    Onderwerp: Nieuwe enduro bike Reageer met quote

Nou ik zit dus al een tijdje te kijken naar enduro bikes hier en daar wat leuks gevonden maar zit nu toch echt met een moeilijke keuze waar ik graag wat advies bij wil, ik zoek een bike waar xc rondjes oke mee te rijden zijn, mij gaat het niet om de snelheid maar de fun. Ook een bike waar prima mee te rijden is in ardennen of bergen mee te beklimmen valt, neem even italie als voorbeeld (Waarmee natuurlijk ook lekker hard mee kan afdalen), en hier en daar een bikeparkje mee kan pakken Very happy Ik heb nu 3 bikes gevonden die mij erg aanspreken alleen ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met een van deze 3 en mij wat kan vertellen over de punten die ik heb benoemd.

Canyon Strive al 6.0

Het shapeshifter systeem lijkt mij ideaal om hier nog uit te voeten te komen en in het buitenland gezien de twee standen, alleen zijn er veel problemen met het 2015 model. Heeft er iemand een 2016 shapeshifter of weet iemand of de problemen inmiddels opgelost zijn? Ook vroeg ik me af hoe de strive fiets, is het een bike waar je behoorlijk veel moeite mee moet doen om vooruit te komen of kan je er prima mee uit de voeten hier als je er wat lichtere bandjes onder zet?

Commencal Meta V4 Ride

Speclist net als de canyon top ondanks geen dropper. En de bike ziet er natuurlijk super uit naar mijn mening, enige nadeel lijkt mij 1x11? (Geen ervaring mee) om met 1x11 2,5 uur lang te klimmen in italie lijkt me niet heel prettig of zijn er mensen die mij ervan kunnen overtuigen? Ben niet van plan om meteen dingen aan te passen aan de fiets.En netzoals bij de canyon is het een bike waar je hier nog mee uit de voeten kan komen of is het gewoon niet leuk om mee te fietsen op de xc rondjes?

Cube Stereo 160 HPA Race

Ook deze bike ziet er goed uit naar mijn mening en kwa specs ook prima, zelfde vraag als bij de Meta hoe zit het kwa 1x11 en valt er hier prima mee te fietsen?

Mijn max budget is 2500/2600 euro dus als iemand andere bikes weet laat het weten! Ik weet dat het een beetje dezelfde vragen zijn bij alle 3 de bikes maar heb nog geen ervaring met LT Fully's en vraag daarom een beetje om advies.

Alvast bedankt Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
royal DIGGER

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou voor de Canyon Strive gaan. Een absolute alles kunner.
Er staat er 1 te koop hier op het forum http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=64428
Kan je gelijk naar zijn ervaringen over de fiets vragen
bpmb

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

royal DIGGER schreef:
Ik zou voor de Canyon Strive gaan. Een absolute alles kunner.
Er staat er 1 te koop hier op het forum http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=64428
Kan je gelijk naar zijn ervaringen over de fiets vragen

Heb de persoon een bericht gestuurd, thanks! Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 7:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een YT Capra is ook het overwegen waard. Omhoog niet de meest efficiënte fiets maar op de afdalingen is het een beest.

Ik had hiervoor een pure dh bak en op de tracks die ik het meest rij (Malmedy, Hurtgenwald, Belgische DH1 tracks) doet hij daar absoluut niet voor onder, al moet ik er wel bij zeggen dat ik de geo wat aangepast heb met offset bushings, de balhoofdhoek ligt nu rond de 63.5 graden, bb hoogte rond de 425mm.

Langere ritten zijn best te doen maar dat hangt ook erg af van je bandenkeuze.Het zelfde geldt voor de lokale xc rondjes, ik denk dat je met allround banden prima rond komt, bochtenwerk is genieten met dat ding.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bpmb

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de lachende derde schreef:
Een YT Capra is ook het overwegen waard. Omhoog niet de meest efficiënte fiets maar op de afdalingen is het een beest.

Ik had hiervoor een pure dh bak en op de tracks die ik het meest rij (Malmedy, Hurtgenwald, Belgische DH1 tracks) doet hij daar absoluut niet voor onder, al moet ik er wel bij zeggen dat ik de geo wat aangepast heb met offset bushings, de balhoofdhoek ligt nu rond de 63.5 graden, bb hoogte rond de 425mm.

Langere ritten zijn best te doen maar dat hangt ook erg af van je bandenkeuze.Het zelfde geldt voor de lokale xc rondjes, ik denk dat je met allround banden prima rond komt, bochtenwerk is genieten met dat ding.

Zal er is naar kijken, heb je enig ervaring met 1x11 klimmen in de bergen of niet? heb namelijk geen idee hoe dit zal gaan, kan natuurlijk het voorblad veranderen naar kleiner maar kwa verzetten. Capra ziet er idd ook goed uit maar ben bang dat hij met 170mm veerweg iets teveel gaat worden vooral voor hier Neutral
Naar boven
bpmb

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ook mijn oog op de canyon spectral ex 7.0 kwa specs top natuurlijk, net ieta minder veerweg dan de bikes die ik genoemd heb maar toch geometrie van enduro bijna en 12.8kg wat niet bepaald zwaar is naar mijn mening. Iemand die deze bike heeft of er ervaring mee heeft? Is deze ook geschikt voor bike parks zoals winterberg, omg malmedy etc.
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2016 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bpmb schreef:
de lachende derde schreef:

Zal er is naar kijken, heb je enig ervaring met 1x11 klimmen in de bergen of niet? heb namelijk geen idee hoe dit zal gaan, kan natuurlijk het voorblad veranderen naar kleiner maar kwa verzetten. Capra ziet er idd ook goed uit maar ben bang dat hij met 170mm veerweg iets teveel gaat worden vooral voor hier Neutral

Ik heb tegenwoordig 1x10 Zee/XTR spul met een 11-42t cassette en 32t blad, er zat standaard GX 1x11 op maar dat klapperde teveel dus dat was ik gauw zat.

Ik ben nog niet in de bergen geweest met hem maar in de Ardennen pak ik wel aardig steile klimmen mee en dat gaat op zich best al duurt dat natuurlijk een stuk korter dan in Italie.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2016 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

bpmb schreef:
Heb ook mijn oog op de canyon spectral ex 7.0 kwa specs top natuurlijk, net ieta minder veerweg dan de bikes die ik genoemd heb maar toch geometrie van enduro bijna en 12.8kg wat niet bepaald zwaar is naar mijn mening. Iemand die deze bike heeft of er ervaring mee heeft? Is deze ook geschikt voor bike parks zoals winterberg, omg malmedy etc.

Heb zelf een spectral al 6.0, echt een topfiets. Voor xc weinig op aan te merken (klimmen iets beperkt vanwege balhoofdhoek, maar dat zijn alleen de steile klimmetjes). Naar beneden gaat als een tierelier. Ben er nog niet mee naar bikeparks geweest, maar gaat volgende week mee naar de Alpen voor wat bikeparks geweld. Ben er helemaal van overtuigd dat dat goed gaat komen (Hoewel ik nog wel klein beetje inzit over de velgen, maar dat is detail)
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 10:30 pm    Onderwerp: alleskunner Reageer met quote

zal misschien niet meer van toepassing zijn!

maar wat jij zoekt is een liteville 301.
nieuw liggen die wel ruim boven budget. maar een gebruikte mk11-2 is zeker te doen.
en buiten dat er geen een merk is wat z'n garantie geeft op hun fietsen (ook bij gebruikte fiets kopen zonder bon)
kun je deze fiets ombouwen van 120-140-160 mm achter. en dat allemaal met de zelfde demper.
ok, het is geen flashy bike met veel kleurtjes. maar daar fietst die ook niet beter van he.
maar het lokale rondje tot bikepark (DH) is geen enkel probleem.
en ook tochten zoals Duchenne heroes zijn geen enkel probleem.
en vanaf maat XL kun je ook 29er wielen kwijt. en dat scande sizing werkt echt.
is in Nederland niet populair, waarom???
maar hij voldoet aan al je eisen zonder in te leveren. en daar zijn niet veel merken die daarbij mee kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: