Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Show your bikepacking gear ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
TIthomas

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 5:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een natte kont was het probleem niet, een set BB7's die na 300km volledig af waren gaf meer problemen...Franse polderwegen + heul veul regen = problemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
fools

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn stroom generator ook net ingespaakt en werkend; bij Marten een mooie SON klassik zwart 36 spaaks in de aanbieding gescoord, ..Stan's Flow Ex velg in de aanbieding bij Jelle.
Als lamp vooralsnog een Philips saferide 60 die goed( gekeurd) licht geeft in het verkeer.
Voor in het terrein staat zo'n REVO hoog op de verlanglijst.
Gelijkstroom wordt geleverd door de B&M USB-WERK.
De knapzak fiets wordt steeds beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2014 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

@TlThomas,
Hoe had je die route gekozen? Ik was al bang dat jullie honderden kilometers over "rode" wegen zouden rijden, maar ik zag gelukkig ook veel "geel" en "wit" in de film.

Remmen is overrated Smile
TIthomas

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2014 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

@willem,

we hebben via GPSies.com 2 routes uitgezocht.
Het eerste deel was de klassieker Parijs - Brussel, deze licht aangepast zodat de start ook onder de Eiffeltoren zou zijn. 2e deel van de route was geloof ik iets minder fietsbaar, helaas heb ik dat niet direct zelf meegemaakt.

Buiten de falende schijfremmen was de setup verder uitermate degelijk!
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2014 10:24 pm    Onderwerp: Re: Hier mijn 'personal setup' for bikepacking Reageer met quote

MTBiker from Berendrecht schreef:
Weekje bikepacking in Roemenië (link hieronder).

http://www.bikepacking.net/individual_setups/bikepacking-romania-first-trip-first-setup-mtbikerfromberendrecht/

Nice, heb je meer fotoos? Welke route heb je gedaan?

JJ
Matthie9000

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2014 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk draadje, weer eens wat anders dan de rode fietsentassen brigade...

Hier mijn fargo2-2013 @Cuba (december afgelopen jaar)

(Camelbakje op de rug)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2014 9:27 am    Onderwerp: Re: Hier mijn 'personal setup' for bikepacking Reageer met quote

JJ schreef:
MTBiker from Berendrecht schreef:
Weekje bikepacking in Roemenië (link hieronder).

http://www.bikepacking.net/individual_setups/bikepacking-romania-first-trip-first-setup-mtbikerfromberendrecht/

Nice, heb je meer fotoos? Welke route heb je gedaan?

JJ

+1
Ben zeer benieuwd naar de route in Roemenië.
Naar boven
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2014 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Matthie9000 schreef:
Leuk draadje, weer eens wat anders dan de rode fietsentassen brigade...

Hier mijn fargo2-2013 @Cuba (december afgelopen jaar)

Dat is inmiddels ook best mainstream. Laughing
marx504

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2016 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na lang lezen heb ik ook eindelijk iets te posten hier, dus hier komt ie.

Met de vrienden van SSCX had ik afgelopen weekend een BarBq, en om niet 's avonds nog 30km in het donker terug te hoeven fietsen had ik het idee om maar eens mijn eerste S24O te gaan maken. Ik heb er al menig verhaal over gelezen, over de beste fiets, de lichtste spullen, de fancy accessoires, Maar uit al die verhalen bleef één uitspraak bij me hangen: just pack what you have, and tie it to your bike. Oftwel het hoeft niet duur te zijn, gewoon alles wat je al hebt aan je fiets vastmaken en gaan met die banaan.

En zo ging ik zaterdagochtend op pad, met de do-it-all Singular Swift. Met prachtig weer de brug over naar Arnhem waar ik nog wat op moest pikken. Dan door naar een fietsvriend voor nog een lekker bakkie espresso. Vandaaruit via de MTB route op en richting de Veluwe om meteen maar een shake down te doen over wortels en zandpaden.
Prachtig allemaal, de volgeladen fiets ging als de brandweer en stuurde als een scheermes. Onderweg nog in een peloton wielrenners verzeild geraakt en dan gaat het natuurlijk gewoon volle bak kop over kop. Alleen die gezichten van die gasten al, kostelijk.
Via de heide en de Mossel in Otterlo aangekomen was het wachten tot de rest er ook was, en konden we de tenten gaan opzetten. Voor mij werd het een tarp met een stuk bouwzeil er onder. Ik moet zeggen, dat zet snel op.

Wel vreemd dat je onder een tarp zo in het zicht ligt, maar ondanks sterke verhalen over egels, ratten en naakt slakken toch lekker geslapen.

Helaas miezerde het de ochtend daarop wat en ging het inpakken niet zo flitsend maar hé, met een mooie rit terug in het verschiet kon dat de pret niet drukken.

Terug weer zoveel mogelijk onverhard en weer een hoop schik gehad. Ergo, de eerste bikepack tour was een succes.

Facts: bike 13.5kg, bepakking op stuur en zadel 6.5kg, rugzak ongeveer 5kg.

Resume:
tarp, mmm.. gaat wel
rugzak als kussen, waardeloos
winterslaapzak, te zwaar en te heet
hoesjes om slaapzak en matje, niet waterdicht en slijtgevoelig
regen in de ochtend sucks
fiets, zonder meer geschikt
grijns op gezicht, de hele tijd.

Marco
Naar boven
Terunky

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 9:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

hee gaaf, wist niet dat er hier ook bikepackers zijn ! Zelf al een aantal bikepacking avonturen overleefd. Alleen is maar alleen, dus zoek ik een bikepacking maatje. Wie o wie is er net zo gek op kamperen en fietsen als ik? De bikepacking wereld is klein, hopelijk kom ik liefhebbers tegen die met mij op avontuur willen. Mocht je zelf plannen hebben, ik sta open voor bijna elke uitdaging Very happy

Naar boven
steelhead

BerichtGeplaatst: Di Okt 17, 2017 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In welke buurt woon je Terunky?
http://www.flickr.com/photos/lecadre/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Terunky

BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2017 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

hi steelhead!, ik kom uit Heinkenszand.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: