Vertex houdt mij uit het bos

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

El Florio
Vertex houdt mij uit het bos

Bericht door El Florio » za mar 29, 2003 2:52 pm

Voor mijn Rock Shox Indy SL had ik nieuwe spacers en nieuwe elastomeren nodig.

Mijn LBS heeft een schema uit de manual van RS doorgefaxt naar Vertex en daarop aangeduid welke onderdelen hij wil bestellen.

Nu goed 3 weken later, na een aantal telefoontjes naar Vertex, nog altijd geen info. Niets, nul, noppes, zelfs niet over het feit of die dingen al dan niet nog leverbaar zijn (vork is van 97).

Ik vraag mij af of de bedrijfsorganisatie bij Vertex echt zo slecht is, als je weet dat ze bij Rond op 2 dagen alles kunnen afhandelen.
Dat traag reageren houdt mij van mijn mountainbike en met zo"n goei weer vind ik dat maar niks, ik twijfel zelfs of ik ooit nog een Rock Shox koop. Zo"n crappy service >:(

DeKerfs

Re:Vertex houdt mij uit het bos

Bericht door DeKerfs » za mar 29, 2003 3:12 pm

Jaar of ander half geleden heeft RockShox heel fijn en lekker bot gezegt dat alle spare parts van voor 98 niet meer leverbaar waren. Dus, iedereen met een vork van 98 of ouder, heeft gewoonweg pech!

En bedankt zeg ik dan... Afijn.. je zult eens rond moeten gaan bellen naar verschillende grotere en kleinere shops die in die tijd al veel met geveerde vorken deden. Op die manier dan proberen toch een passend elastomeren stack te pakken te krijgen...

Succes, en als ik iets tegen kom... laat ik je wel wat weten...

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za mar 29, 2003 3:17 pm

Ik dacht dat ze verplicht waren om voor een bepaalde periode (was "t niet 10 jaar, anders 5 en ben je "t bokje) spareparts leverbaar te houden.
Naïef?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za mar 29, 2003 3:34 pm

Blijft het slecht dat Vertex nog niet gereageerd heeft..

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za mar 29, 2003 3:45 pm

Ik zou Tim Flooks eens proberen.

http://www.tftunedshox.com/

Gast

Bericht door Gast » za mar 29, 2003 4:02 pm

Bikeshop Amersfoort heeft geloof ik nog wel wat! http://www.bikeshop.nl
Anders Rose in Duitsland, superveel in stock vwb veertjes, elastomeertjes, etc. http://www.roseversand.de en gewoon mailen die gasten.

Erikje

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mar 29, 2003 4:33 pm

ik heb 2 maanden moeten wachten op een nieuw ventiel voor mijn Judy XC uit 2002.
Gelukkig had ik al een andere vork gekocht, anders had ik 2 maanden niet kunnen fietsen.
Mijn LBS heeft trouwens geen goed woord over voor die gasten van Vertex,

"het onderdeel komt wel, we weten alleen niet wanneer, kan morgen zijn, kan ook over 2 maanden zijn" :? :?

Gast

Bericht door Gast » za mar 29, 2003 4:49 pm

Ik zit al sinds october 2002 op een top-cap te wachten voor een ´01 Judy SL..... Reden om geen RS vork meer te kopen. Én geen Nisène zadel. Èn geen CaneCreek stuff. Èn geen Avid. Én geen Rocky Mountain ( :o).

iig niet in Nederland...... want dat komt allemaal bij hun vandaan.

Erikje

Gast

Bericht door Gast » za mar 29, 2003 5:09 pm

He Erikje Nisene zadels zijn echt probleemloos hoor.Ik rijd er al drie jaar en ze flink misbruikt en gebruikt.En ze zijn nog steeds heel :D En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Avid shit gebruik ik niet.En Cane Creek ach ja ;D mogen ze van mij ook houden.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 29, 2003 5:29 pm

Haha dat is precies wat ik ook meegemaakt heb met een Rockshox dempertje. Had hem opgestuurd naar Vertex voor een simpel servicebeurtje. Krijg ik hem pas 4 maanden later terug :? ::) ???.
Neu. Vertex en Ruksucks zijn voor mij al lang afgedaan. Wat een klote service geeeeez.

Gast

Bericht door Gast » za mar 29, 2003 5:55 pm

Lefty schreef:
He Erikje Nisene zadels zijn echt probleemloos hoor.Ik rijd er al drie jaar en ze flink misbruikt en gebruikt.En ze zijn nog steeds heel :D En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.

Niets dan goed over de merken hoor! (ja, ook Avid!)

Maar ik gun die vertex kinderen geen omzet meer..... Ik zweer bij Nisene en Avid (V-brakes)

Erikje

ROXY

Bericht door ROXY » za mar 29, 2003 5:58 pm

Lefty schreef:
En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.

Filipsport doet geen import van Rocky meer! Vertex doet de hele Benelux, Filipsport gaat via hen...

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » za mar 29, 2003 6:57 pm

Mijn ervaring is juist wel goed met de RS-service van Vertex.
Als monteur heb je best wel vaak een onderdeel nodig wat er dan toch net weer niet is (zeker bij de oudere vorken, ook van voor "97) en tot nog toe heb ik niet gehad dat het niet leverbaar was.
Ook de techsuport is goed en snel...pdf"s van oude vorken zijn niet te vinden op het net maar met 5 minuten heb ik een fax in huis waar alles op staat.
Misschien dat de dealer in dit geval niet de juiste weg weet te vinden?

Gast

Bericht door Gast » za mar 29, 2003 7:10 pm

Erikje schreef:
[
Lefty schreef:

Niets dan goed over de merken hoor! (ja, ook Avid!)

Maar ik gun die vertex kinderen geen omzet meer..... Ik zweer bij Nisene en Avid (V-brakes)

Erikje

Ja oke ik vind Avid geen rommel , maar ik vind het rijden met mechanische remmen niet fijn.
geplaatst door: ROXY
geplaatst op: 29 Maart 2003, 17:58:32
Quote van: Lefty op 29 Maart 2003, 17:09:43    En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.

Filipsport doet geen import van Rocky meer! Vertex doet de hele Benelux, Filipsport gaat via hen...

Ehmm ja zoiets had ik wel gehoord maar dacht niet voor Belgie gelden.

SHIFT 00
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » di apr 01, 2003 6:10 pm

ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met vertex. vorken van klanten zijn altijd braaf optijd terug enzo. alles gaat gewoon zoals afgesproken.

connecties?

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr apr 11, 2003 4:35 pm

Lefty schreef:
"En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van."

Is dat niet die zaak die veeeel te hoge winstmarges heeft en de prijzen voor consumenten gewoonweg 10% hoger heeft als advies???

cHoc

Bericht door cHoc » za apr 12, 2003 4:05 pm

dat is ook een reden waarom ik mijn Boxxer in Engeland gekocht heb, bij Vertex waren toen de 2003 in elk geval nog niet leverbaar

en nog goedkoper ook

The Flying V

Bericht door The Flying V » za apr 12, 2003 5:46 pm

Wat moet ik zeggen?
De cirkel is ROND! ;D

Vincent

El Florio

Bericht door El Florio » zo apr 13, 2003 6:06 pm

Nu veel later heeft Vertex gereageerd. Ze hebben geen spacers meer voor de Rock Shox Indy SL van "97. Gelukkig heb ik ondertussen al een ander vorkje besteld en geen van Rock Shox meer, die mogen ze definitief houden.

En nu iemand zoeken die interesse heeft voor de Indy of een leverancier/LBS vinden die zo"n spacers nog heeft.

Gast

Bericht door Gast » zo apr 13, 2003 6:24 pm

Kurkje d´r in? (nog serieus ook...)

In m´n Bomber had ik een stapeltje 5 gulden munten.... was duurder dan een komplete verenset maar ik had al de zwaarste (groene) set.

Erikje

El Florio

Bericht door El Florio » zo apr 13, 2003 6:49 pm

klinkt als de grappigste oplossing ooit, maar zo"n spacer is wel bijna 10 cm lang dus zullen het meerdere kurkjes worden :D :D :D

Morgen te koop op e-bay, RS Indy SL zo goed als nieuw, pas geserviced ;D

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma apr 14, 2003 10:35 am

Ik lees dat Vertex nog steeds handelt als 10 jaar geleden.

E

Jeff

Bericht door Jeff » ma apr 14, 2003 11:47 am

ik had in december 2002 mijn rock shox superdeluxe naar vertex opgestuurd en heb hem net terug!!!!!!!!!!!! Mongolen daarzo man, bel ik op zeggen ze: Ja we zien op de computer dat ie binnen is gekomen maar wat er daarna mee is gebeurd is een raadsel! OH, cheers guys!
Ach uit noodzaak op een hardtail gaan rijden in die tussentijd en ben erachter gekomen dat dan veel cooler is en nog sneller ook in dit lage landje ;D
Maarja wel blij dat ie weer terug is weer werkt, op naar de downhills

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma apr 14, 2003 6:25 pm

Jeff schreef:
ik had in december 2002 mijn rock shox superdeluxe naar vertex opgestuurd en heb hem net terug!!!!!!!!!!!! Mongolen daarzo man, bel ik op zeggen ze: Ja we zien op de computer dat ie binnen is gekomen maar wat er daarna mee is gebeurd is een raadsel! OH, cheers guys!
Ach uit noodzaak op een hardtail gaan rijden in die tussentijd en ben erachter gekomen dat dan veel cooler is en nog sneller ook in dit lage landje ;D
Maarja wel blij dat ie weer terug is weer werkt, op naar de downhills

Tja, zoiets zal je bij Rond dus niet zo snel tegekomen. ;)
Dus als ik het goed begrijp heeft het een dikke 4 maanden geduurt voordat je jouw voorvork terughad? Wat een klote (sorry..) bedrijf zeg..!

Vincent

burning_wheels

Bericht door burning_wheels » do apr 17, 2003 9:30 am

ik wacht gvd al 3/4 jaar op zo"n uturn capje voor mijn psylo om hem te verstellen. >:( >:( >:(

Rob

Plaats reactie