Vertex houdt mij uit het bos
Moderator:Beheerders
Voor mijn Rock Shox Indy SL had ik nieuwe spacers en nieuwe elastomeren nodig.
Mijn LBS heeft een schema uit de manual van RS doorgefaxt naar Vertex en daarop aangeduid welke onderdelen hij wil bestellen.
Nu goed 3 weken later, na een aantal telefoontjes naar Vertex, nog altijd geen info. Niets, nul, noppes, zelfs niet over het feit of die dingen al dan niet nog leverbaar zijn (vork is van 97).
Ik vraag mij af of de bedrijfsorganisatie bij Vertex echt zo slecht is, als je weet dat ze bij Rond op 2 dagen alles kunnen afhandelen.
Dat traag reageren houdt mij van mijn mountainbike en met zo"n goei weer vind ik dat maar niks, ik twijfel zelfs of ik ooit nog een Rock Shox koop. Zo"n crappy service >:(
Mijn LBS heeft een schema uit de manual van RS doorgefaxt naar Vertex en daarop aangeduid welke onderdelen hij wil bestellen.
Nu goed 3 weken later, na een aantal telefoontjes naar Vertex, nog altijd geen info. Niets, nul, noppes, zelfs niet over het feit of die dingen al dan niet nog leverbaar zijn (vork is van 97).
Ik vraag mij af of de bedrijfsorganisatie bij Vertex echt zo slecht is, als je weet dat ze bij Rond op 2 dagen alles kunnen afhandelen.
Dat traag reageren houdt mij van mijn mountainbike en met zo"n goei weer vind ik dat maar niks, ik twijfel zelfs of ik ooit nog een Rock Shox koop. Zo"n crappy service >:(
Re:Vertex houdt mij uit het bos
Jaar of ander half geleden heeft RockShox heel fijn en lekker bot gezegt dat alle spare parts van voor 98 niet meer leverbaar waren. Dus, iedereen met een vork van 98 of ouder, heeft gewoonweg pech!
En bedankt zeg ik dan... Afijn.. je zult eens rond moeten gaan bellen naar verschillende grotere en kleinere shops die in die tijd al veel met geveerde vorken deden. Op die manier dan proberen toch een passend elastomeren stack te pakken te krijgen...
Succes, en als ik iets tegen kom... laat ik je wel wat weten...
En bedankt zeg ik dan... Afijn.. je zult eens rond moeten gaan bellen naar verschillende grotere en kleinere shops die in die tijd al veel met geveerde vorken deden. Op die manier dan proberen toch een passend elastomeren stack te pakken te krijgen...
Succes, en als ik iets tegen kom... laat ik je wel wat weten...
Ik dacht dat ze verplicht waren om voor een bepaalde periode (was "t niet 10 jaar, anders 5 en ben je "t bokje) spareparts leverbaar te houden.
Naïef?
Naïef?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Blijft het slecht dat Vertex nog niet gereageerd heeft..
-
Bikeshop Amersfoort heeft geloof ik nog wel wat! http://www.bikeshop.nl
Anders Rose in Duitsland, superveel in stock vwb veertjes, elastomeertjes, etc. http://www.roseversand.de en gewoon mailen die gasten.
Erikje
Anders Rose in Duitsland, superveel in stock vwb veertjes, elastomeertjes, etc. http://www.roseversand.de en gewoon mailen die gasten.
Erikje
ik heb 2 maanden moeten wachten op een nieuw ventiel voor mijn Judy XC uit 2002.
Gelukkig had ik al een andere vork gekocht, anders had ik 2 maanden niet kunnen fietsen.
Mijn LBS heeft trouwens geen goed woord over voor die gasten van Vertex,
"het onderdeel komt wel, we weten alleen niet wanneer, kan morgen zijn, kan ook over 2 maanden zijn"

Ik zit al sinds october 2002 op een top-cap te wachten voor een ´01 Judy SL..... Reden om geen RS vork meer te kopen. Én geen Nisène zadel. Èn geen CaneCreek stuff. Èn geen Avid. Én geen Rocky Mountain (
).
iig niet in Nederland...... want dat komt allemaal bij hun vandaan.
Erikje

iig niet in Nederland...... want dat komt allemaal bij hun vandaan.
Erikje
He Erikje Nisene zadels zijn echt probleemloos hoor.Ik rijd er al drie jaar en ze flink misbruikt en gebruikt.En ze zijn nog steeds heel
En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Avid shit gebruik ik niet.En Cane Creek ach ja ;D mogen ze van mij ook houden.

Haha dat is precies wat ik ook meegemaakt heb met een Rockshox dempertje. Had hem opgestuurd naar Vertex voor een simpel servicebeurtje. Krijg ik hem pas 4 maanden later terug
::) ???.
Neu. Vertex en Ruksucks zijn voor mij al lang afgedaan. Wat een klote service geeeeez.

Neu. Vertex en Ruksucks zijn voor mij al lang afgedaan. Wat een klote service geeeeez.
Lefty schreef:
He Erikje Nisene zadels zijn echt probleemloos hoor.Ik rijd er al drie jaar en ze flink misbruikt en gebruikt.En ze zijn nog steeds heelEn wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Niets dan goed over de merken hoor! (ja, ook Avid!)
Maar ik gun die vertex kinderen geen omzet meer..... Ik zweer bij Nisene en Avid (V-brakes)
Erikje
Lefty schreef:
En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Filipsport doet geen import van Rocky meer! Vertex doet de hele Benelux, Filipsport gaat via hen...
Mijn ervaring is juist wel goed met de RS-service van Vertex.
Als monteur heb je best wel vaak een onderdeel nodig wat er dan toch net weer niet is (zeker bij de oudere vorken, ook van voor "97) en tot nog toe heb ik niet gehad dat het niet leverbaar was.
Ook de techsuport is goed en snel...pdf"s van oude vorken zijn niet te vinden op het net maar met 5 minuten heb ik een fax in huis waar alles op staat.
Misschien dat de dealer in dit geval niet de juiste weg weet te vinden?
Als monteur heb je best wel vaak een onderdeel nodig wat er dan toch net weer niet is (zeker bij de oudere vorken, ook van voor "97) en tot nog toe heb ik niet gehad dat het niet leverbaar was.
Ook de techsuport is goed en snel...pdf"s van oude vorken zijn niet te vinden op het net maar met 5 minuten heb ik een fax in huis waar alles op staat.
Misschien dat de dealer in dit geval niet de juiste weg weet te vinden?
Erikje schreef:
[Lefty schreef:
He Erikje Nisene zadels zijn echt probleemloos hoor.Ik rijd er al drie jaar en ze flink misbruikt en gebruikt.En ze zijn nog steeds heelEn wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Niets dan goed over de merken hoor! (ja, ook Avid!)
Maar ik gun die vertex kinderen geen omzet meer..... Ik zweer bij Nisene en Avid (V-brakes)
Erikje
Ja oke ik vind Avid geen rommel , maar ik vind het rijden met mechanische remmen niet fijn.
geplaatst door: ROXY
geplaatst op: 29 Maart 2003, 17:58:32
Quote van: Lefty op 29 Maart 2003, 17:09:43Â Â En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van.
Filipsport doet geen import van Rocky meer! Vertex doet de hele Benelux, Filipsport gaat via hen...
Ehmm ja zoiets had ik wel gehoord maar dacht niet voor Belgie gelden.
ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met vertex. vorken van klanten zijn altijd braaf optijd terug enzo. alles gaat gewoon zoals afgesproken.
connecties?
connecties?
Lefty schreef:
"En wat betreft Rocky Mountain die kan je ook verkrijgen bij Filipsport in Belgie.Die is er ook importeur van."
Is dat niet die zaak die veeeel te hoge winstmarges heeft en de prijzen voor consumenten gewoonweg 10% hoger heeft als advies???
- cHoc
dat is ook een reden waarom ik mijn Boxxer in Engeland gekocht heb, bij Vertex waren toen de 2003 in elk geval nog niet leverbaar
en nog goedkoper ook
en nog goedkoper ook
-
Wat moet ik zeggen?
De cirkel is ROND! ;D
Vincent
De cirkel is ROND! ;D
Vincent
Nu veel later heeft Vertex gereageerd. Ze hebben geen spacers meer voor de Rock Shox Indy SL van "97. Gelukkig heb ik ondertussen al een ander vorkje besteld en geen van Rock Shox meer, die mogen ze definitief houden.
En nu iemand zoeken die interesse heeft voor de Indy of een leverancier/LBS vinden die zo"n spacers nog heeft.
En nu iemand zoeken die interesse heeft voor de Indy of een leverancier/LBS vinden die zo"n spacers nog heeft.
Kurkje d´r in? (nog serieus ook...)
In m´n Bomber had ik een stapeltje 5 gulden munten.... was duurder dan een komplete verenset maar ik had al de zwaarste (groene) set.
Erikje
In m´n Bomber had ik een stapeltje 5 gulden munten.... was duurder dan een komplete verenset maar ik had al de zwaarste (groene) set.
Erikje
klinkt als de grappigste oplossing ooit, maar zo"n spacer is wel bijna 10 cm lang dus zullen het meerdere kurkjes worden
Morgen te koop op e-bay, RS Indy SL zo goed als nieuw, pas geserviced ;D

Morgen te koop op e-bay, RS Indy SL zo goed als nieuw, pas geserviced ;D
-
Ik lees dat Vertex nog steeds handelt als 10 jaar geleden.
E
E
ik had in december 2002 mijn rock shox superdeluxe naar vertex opgestuurd en heb hem net terug!!!!!!!!!!!! Mongolen daarzo man, bel ik op zeggen ze: Ja we zien op de computer dat ie binnen is gekomen maar wat er daarna mee is gebeurd is een raadsel! OH, cheers guys!
Ach uit noodzaak op een hardtail gaan rijden in die tussentijd en ben erachter gekomen dat dan veel cooler is en nog sneller ook in dit lage landje ;D
Maarja wel blij dat ie weer terug is weer werkt, op naar de downhills
Ach uit noodzaak op een hardtail gaan rijden in die tussentijd en ben erachter gekomen dat dan veel cooler is en nog sneller ook in dit lage landje ;D
-
Jeff schreef:
ik had in december 2002 mijn rock shox superdeluxe naar vertex opgestuurd en heb hem net terug!!!!!!!!!!!! Mongolen daarzo man, bel ik op zeggen ze: Ja we zien op de computer dat ie binnen is gekomen maar wat er daarna mee is gebeurd is een raadsel! OH, cheers guys!
Tja, zoiets zal je bij Rond dus niet zo snel tegekomen.

Dus als ik het goed begrijp heeft het een dikke 4 maanden geduurt voordat je jouw voorvork terughad? Wat een klote (sorry..) bedrijf zeg..!
Vincent
-
ik wacht gvd al 3/4 jaar op zo"n uturn capje voor mijn psylo om hem te verstellen. >:( >:( >:(
Rob
Rob