Manitou bagger

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
SNORKEL
Manitou bagger

Bericht door SNORKEL » di apr 22, 2003 6:44 pm

Vandaag dus in zake mijn gescheurde manitou framepje even met Bike Right gebeld.
En jawel Manitroep geeft maar liefst een garantie van 3 jaar op hun barrel frame,s >:(
Voor het probleem dat ik een gescheurde balhoofdbuis had gaven zei aan dat ik wel eens een te grote cup er ingeperst zou kunnen hebben..........Eik#ls.
Dat zijn allemaal standaard maten,het past of niet.
Ik zei: dan zijn jullie frames niet goed gevlakt en geruimd omdat ik nog 2 frames weet met een scheur op exact dezelfde plaats.
Even stil.......ja maar wij kunnen er ook niks mee omdat hij ouder is dan 3 jaar.
Nog maar eventjes kijken of brasseur verder kan helpen :?
Weet iemand wie destijds als eerste het merk naar nederland haalde??
En 3 jaar garantie??????

PazZzcaL

Re:Manitou bagger

Bericht door PazZzcaL » di apr 22, 2003 7:08 pm

Mail anders Answer/Manitou USA eens, dat wil soms nog wel eens helpen aangezien ze in USA toch wel iets anders met klantenservice omgaan.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di apr 22, 2003 7:54 pm

PazZzcaL schreef:
Mail anders Answer/Manitou USA eens, dat wil soms nog wel eens helpen aangezien ze in USA toch wel iets anders met klantenservice omgaan.

Ja en anders kun je ze nog altijd aanklagen ;D

PazZzcaL

Bericht door PazZzcaL » wo apr 23, 2003 5:46 pm

Yup ;D

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » wo apr 23, 2003 7:07 pm

Kreeg vandaag te horen,dat er gezocht zou worden naar een e.v.t. oplossing of reparatie.
Hopelijk kunnen ze het repareren,tis en blijft natuurlijk een bijzonder frame,pje ;D

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » zo apr 27, 2003 2:50 pm

Ik zei: dan zijn jullie frames niet goed gevlakt en geruimd omdat ik nog 2 frames weet met een scheur op exact dezelfde plaats.
Hmm, volgens mij zijn er maar weinig frames die voorgefreesd / -geruimd geleverd worden, is frezen / ruimen niet iets wat hoort bij de opbouw van een frame ???

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » di apr 29, 2003 4:12 pm

Naar ik weet zijn de meeste losse alu frames die geleverd worden gefreesd en gevlakt.
Weet nog wel dat de oude stalen raceframe eerder eerst moesten worden afgevlakt bij het balhoofd en trapas en worden geruimd.

Manitou

Bericht door Manitou » za mei 24, 2003 2:15 pm

Ik ben zelf in het bezit van een Full-suspension frame van Manitou, met levenslang garantie. Toch al twee keer dankbaar gebruik gemaakt van de garantie.
Frame begin 1993 gekocht.
In november 1994 zaten er scheuren in het frame bij de bovenste bevestiging van de achterbrug. Ik heb toen het frame in stukken gezaagd en de twee gedeeltes waaraan het achterframe zat bevestigd opgestuurd naar Amerika.
In April 1995 een nieuw frame ontvangen.
Ergens in 1997 een scheur bij achterpad, toen heeft
Jerry Schipper
034-1558978
mij geholpen. Het heeft wel even geduurd maar uiteindelijk toch een nieuwe achterbrug ontvangen. Ik weet alleen niet of Jerry nog iets met Manitou te maken heeft en of hij nog op dezelfde plek woont. Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Succes

Christiaan

Bericht door Christiaan » zo mei 25, 2003 9:01 am

Nee, Jerry heeft daarna voor Hayes gewerkt, maar inmiddels zit hij helemaal niet meer in de MTB wereld.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo mei 28, 2003 9:15 pm

Patman schreef:
Hmm, volgens mij zijn er maar weinig frames die voorgefreesd / -geruimd geleverd worden, is frezen / ruimen niet iets wat hoort bij de opbouw van een frame ???

ja

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo mei 28, 2003 9:19 pm

Manitou frames hebben de reputatie dat ze scheuren, dat kun je leuk vinden of niet, maar het is zo...
3 jaar garantie, sja, de meeste frames hebben 5 jaar, dus dat is ook geen verschil.
Om over Bikeright te zeuren vind ik dan een beetje jammer, zei nemen Manitou over en zitten dus alleen te kijken met een erfenis van garantiegevallen...

surfstad

Bericht door surfstad » vr jan 16, 2004 11:39 pm

Ja bikeright is cool!! En Martijn is een goeie gast!!

Oz

Bericht door Oz » ma jan 19, 2004 9:09 pm

SNORKEL schreef:
Naar ik weet zijn de meeste losse alu frames die geleverd worden gefreesd en gevlakt.
Weet nog wel dat de oude stalen raceframe eerder eerst moesten worden afgevlakt bij het balhoofd en trapas en worden geruimd.

Ha,

De meeste (betere) Taiwan-frames wel ja; in US (maar ook Canada) zijn ze iets minde nauw hiermee. In ieder geval checkt iedere betere LBS de staat van de zit-, balhoofd- en trapas-buis voordat er iets in wordt gemonteerd. Ik heb een aantal US- en canadese bikes gehad die allemaal nog geruimd en gevlakt moesten worden.

Gr.

Oz

surfstad

Bericht door surfstad » za feb 07, 2004 3:57 pm

Rock Shox sucks, manitou = bagger, fox zuigt apenpiemel.
Gewoon weer zonder vering gaan rijden dus!!!!!!

Plaats reactie