Wedstrijden..

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo okt 08, 2006 2:03 pm

PS: over het algemeen eet ik goedkope supermarkt muesli-repen en drink ik water met vitamine- en magnesium-bruistabletten.

(cheap-ass student ! :lol: :lol: :lol: )
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

willem12

Bericht door willem12 » zo okt 15, 2006 8:03 pm

Net m'n 1e SS Wedstrijd gedaan, een 1-uurs CrossCountry wedstrijd in Apeldoorn. Wat was anders dan anders:

Snelheid houden
Dit is echt heel belangrijk. Op een langzaam technisch stuk ging men in de 1e ronde veel te langzaam waardoor ik de pedalen niet rond kreeg en moest afstappen en Klara, die in m'n wiel zat, behoorlijk hinderde. Later kon ik er gelukkig volle bak overheen.

Vals plat
Dat gaat lekker omdat je automatisch iets te groot rijdt en dus sneller gaat.

Start
Ik durfde niet te hard van start te gaan, immers 1e wedstrijd en op een plat stuk asfalt zijn de SS'en niet echt in het voordeel. Dat was niet zo slim, misschien moet je wel extra hard van start gaan en later even achter iemand uitrusten.

Inhalen
Gaat toch anders. Ik kwam veel sneller de bocht uit dan anders en kon dan redelijk makkelijk inhalen. Voor de rest vreselijk uitkijken want je snelheid is anders dan van de gearies, je neemt hobbeltjes veel sneller omdat je niet in kunt houden. Je ligt soms rustig 5m achter die je dan in 1-2 sec heb weggewerkt....of andersom :oops:

We hebben nog een maand om te trainen voor 9Nov op de Heuvelrug!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 16, 2006 7:36 am

dader schreef:Heb mij net ingeschreven voor de Bart B Challenge 100km, meer dan 30km heb ik nooit gereden op mijn Singlespeed ben benieuwd hoe dat gaat... :roll:
En?
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 8:25 am

JJ schreef:
dader schreef:Heb mij net ingeschreven voor de Bart B Challenge 100km, meer dan 30km heb ik nooit gereden op mijn Singlespeed ben benieuwd hoe dat gaat... :roll:
En?
Gelukkig ben ik vandaag vrij, ik moet echt ff bijkomen.

Ik ging van start tussen zo'n 500 wedstrijd mannen en vrouwen. Ik had mij expres als wedstrijd rijder aangemeld zodat ik een beetje vooraan stond. Veel hoon gelach om de Singlespeed natuurlijk.

Bij de start was iedereen binnen een paar seconde weg en reed ik al snel alleen, daarna natuurlijk ingehaald door de vele tourrijders, de aanloop naar de eerste offroad stukken waren uiteraard op het asfalt en was het spinnen.

De adviezen om het in begin rustig aan te doen heb ik absoluut niet opgevolgd, rustig Singlespeeden als je je nog fit voelt kan ik gewoon niet dus werd het rammen, en na een kilometer of 40 begon ik dat wel te voelen..

Het werd ook een beetje een afwissel spel tussen sommige rijders ik haalde ze in bij het klimmen en zij mij weer bij de rechte stukken op die manier heb ik sommige wel 4 keer in een klim ingehaald, maar uiteindelijk waren ze toch wel weg..

Ik heb de hele rit non-stop uitgereden, heb wel één keer moeten stoppen omdat mijn voorrem kabel knapte, geen extra kabel meegenomen dus bij de volgende afdalingen maar voorzichtig gereden.

Na een kilometer of zestig begon ik ook wel last te krijgen van mijn nek en rug, mede door de ruige afdalingen vol met keien en kuilen.

De laatste kilometers heb ik rustig gereden en bij het nog 10kilometer bord geprobeerd wat extra gas te geven.

Uiteindelijk heb ik het in ongeveer 5uur gereden, had ik niet verwacht eigenlijk, ik dacht er langer over te doen.

Verbruik: 4 Isostar repen, 2 lt camelbak water en een bidon met daarin twee flesje AA.

Conclusie: Zware mooie tocht met heel veel klimmen en ruige afdalingen. Soms erg druk met file vorming tot gevolg. Redelijk bewegwiijzerd en voor zover ik kon zien goed verzorgde ravitaillering.

Daan

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 8:35 am

Verzet was trouwens 36:20.
Laatst gewijzigd door dader op wo okt 18, 2006 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 16, 2006 9:08 am

respect!

als je de laatste 10km nog het gevoel had gas bij te kunnen geven heb je gewoon netjes krachten verdeeld!

Die dader wordt nog en marathon rijder!

Volgend jaar mee naar een paar duitse marathons met het Dutch SS marathon team :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » ma okt 16, 2006 9:43 am

JJ schreef:...duitse marathons met het Dutch SS marathon team...
Ben ik nu te oud of te gevoelig aan het worden? Ik vermijd "duits" en "SS" in 1 zin....

Als ik deze winter goed doorkom wil ik zeker eens een schottermarathon op de 1S proberen. Ik heb in 2005 een stuk opgereden met een roodharige jongen in Kellerwald, bleek later de duitse fixie kampioen te zijn geworden. Kellerwald is dus goed te doen.

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 10:43 am

Volgend jaar naar Duitsland lijkt mij leuk!

Mijn tijden zijn ook bekend:

Naam: Daan Bakker
Startnummer: 241
Afstand: 100 km

Doorkomsttijden:

Start 0 km 10:00:23
Terblijt 34 km 11:33:04 22.0 km/u
Heyenrath 64 km 13:10:56 20.1 km/u
St Pietersvoeren 80 km 14:11:44 19.1 km/u
Finish 100 km 15:12:46 19.2 km/u

Totale tijd: 5 uur 12 minuten en 23 seconden
Gemiddelde snelheid: 19.2 km/u

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma okt 16, 2006 11:06 am

Gaaf Daan! Goed gedaan!

Wedstrijdbeest! ;)

dré

Bericht door dré » ma okt 16, 2006 3:56 pm

Wat een prestatie! En je fietst nog zuinig ook.

Ik zou (als ik het al zou halen) een aanhanger vol vreten nodig hebben en... een normale werkdag in tijd om die afstand te halen.

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 4:00 pm

dré schreef:Wat een prestatie! En je fietst nog zuinig ook.

Ik zou (als ik het al zou halen) een aanhanger vol vreten nodig hebben en... een normale werkdag in tijd om die afstand te halen.
haha, weet je wat het is, het fietst zo lastig met een mond vol, je hebt geen tijd om adem te halen als je kauwt met als resultaat dat ik soms alles in mijn wangen propte en snakkend naar adem hapte :)

MarinTi

Bericht door MarinTi » ma okt 16, 2006 4:24 pm

dader schreef:

haha, weet je wat het is, het fietst zo lastig met een mond vol, je hebt geen tijd om adem te halen als je kauwt met als resultaat dat ik soms alles in mijn wangen propte en snakkend naar adem hapte :)
Daarom eet ik een energiereep evt. alleen vooraf,
tijdens alleen gel en energiedrank/dorstlesser uit mijn bidons.
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 4:27 pm

MarinTi schreef:
dader schreef:

Daarom eet ik een energiereep evt. alleen vooraf,
tijdens alleen gel en energiedrank/dorstlesser uit mijn bidons.
Nu begrijp ik die gelletjes inderdaad beter, zo'n reep is ook niet weg te krijgen,maar ze zijn wel lekkerder!

wictor

Bericht door wictor » ma okt 16, 2006 5:02 pm

Enige raad:

Experimenteer flink met gelletjes voor je ze me neemt tijdens een marathon. Waar ik vroeger vooral EAS gebruikte (omdat m'n maag die beter trok) ben ik de laatste paar koersen terug naar PowerGel gegaan. In Bouillon ben ik gewoon misselijk geweest van eerstgenoemde....

Qua repen zijn IMHO Born repen nog het meest praktische. Ze zijn redelijk licht verteerbaar en van alle koolhydraatrijke repen nog de makkelijkste om weg te krijgen.

Verder: wie moeite heeft met eten kan beter aan vloeibaar voedsel. NK in Groesbeek heb ik (omdat het een racebaan was) niks vasts genomen, maar wel gedronken uit een bidon met erg sterk aangemaakte voeding. Wegspoelen met wat is een must, maar je hebt het zo binnen zonder te stikken of met plakkerige handschoenen te zitten.

Pottser

Bericht door Pottser » ma okt 16, 2006 7:29 pm

Ik heb dader niet gezien, maar er waren dus minimaal 2 singlespeeders (en 29-inchers) in Eijsden. Ook opvallend; 100% van de singlespeeders reed de 100 km. Leuk he statistiek?
Vandaag bleek eigenlijk pas hoe zwaar het was geweest. Heel de dag gegeten en gedronken. De BBC was wel een leuke tocht. Ik was niet zo slim om in het wedstrijdvak te gaan staan. Na de splitsing met de 70 kilometerroute reed ik dus vrijwel alleen, omdat ik bijna eenuur later was gestart. Werkte niet erg motiverend en zeker niet me de wind tegen tussen de weilanden door. De laatste 30 kilometer kreeg ik er weer zin in en kon de laatste twintig weer gas bijgeven. Ik reed uiteindelijk zo'n 51/2 uur over de 100 km. Ben eigenlijk wel tevreden.

Waren er nog meer singelspeeders in Eijsden?

Gary'sGirl
Contacteer:

Bericht door Gary'sGirl » ma okt 16, 2006 7:47 pm

willem12 schreef:Snelheid houden
Dit is echt heel belangrijk. Op een langzaam technisch stuk ging men in de 1e ronde veel te langzaam waardoor ik de pedalen niet rond kreeg en moest afstappen en Klara, die in m'n wiel zat, behoorlijk hinderde. Later kon ik er gelukkig volle bak overheen.
:D Volgens mij was dat niet Klara die jij daar hinderde maar mij... ;) 8)

dader

Bericht door dader » ma okt 16, 2006 8:04 pm

Pottser schreef:Ik heb dader niet gezien, maar er waren dus minimaal 2 singlespeeders (en 29-inchers) in Eijsden. Ook opvallend; 100% van de singlespeeders reed de 100 km. Leuk he statistiek?
Vandaag bleek eigenlijk pas hoe zwaar het was geweest. Heel de dag gegeten en gedronken. De BBC was wel een leuke tocht. Ik was niet zo slim om in het wedstrijdvak te gaan staan. Na de splitsing met de 70 kilometerroute reed ik dus vrijwel alleen, omdat ik bijna eenuur later was gestart. Werkte niet erg motiverend en zeker niet me de wind tegen tussen de weilanden door. De laatste 30 kilometer kreeg ik er weer zin in en kon de laatste twintig weer gas bijgeven. Ik reed uiteindelijk zo'n 51/2 uur over de 100 km. Ben eigenlijk wel tevreden.

Tof dat je ook hebt meegedaan, ik heb ook de hele dag gegeten en gedronken en heb nu eigenlijk nog steeds ongelofelijke trek :food:

Ik ben ook wel benieuwd of er meer singlespeeders waren, misschien iemand uit duitsland?

51/2uur is inderdaad erg mooi, ik zag bij de uitslag van de wedstrijd rijders dat de laatste plaats er 61/2u over heeft gedaan.

Heb jij nog lek gereden? Ik niet gelukkig maar ik heb nog nooit zoveel mensen met een lekke band gezien.

Pottser

Bericht door Pottser » ma okt 16, 2006 9:22 pm

Ik heb weer niet lek gereden. Ik mag niet klagen met technische problemen. de Voerstreek staat bekend om de meidoorn. Vooral in het voorjaar zorgen die altijd voor veel lekke banden. Gisteren blijkbaar ook, want ik heb wel erg veel mensen langs de kant zien staan. Binnenbanden meenemen gebeurt alleen veel te weinig, waarom laten mensen die toch liggen.
Jij reed overigens een stuk zwaarder dan ik. ik reed 34-21. Ik rijd al mijn marathons met dit lichte verzet. Niet leuk op de lange vlakke stukken, maar ik houd het wel lang vol met dit verzet

willem12

Bericht door willem12 » ma okt 16, 2006 11:51 pm

Gary'sGirl schreef:
willem12 schreef:...moest afstappen en Klara, die in m'n wiel zat, behoorlijk hinderde. .
Ok, sorry dan.
Ik dacht dat er maar 1 dame voor me zat bij de finish, dat waren er dus 2??
Nou ja, nooit in de 1e ronde in het wiel van een 1S'er zitten dus :roll:

Kerensky

Bericht door Kerensky » za okt 21, 2006 12:02 pm

Pottser schreef:Ik heb dader niet gezien, maar er waren dus minimaal 2 singlespeeders (en 29-inchers) in Eijsden. Ook opvallend; 100% van de singlespeeders reed de 100 km. Leuk he statistiek?

Beetje laat commentaar, maar toch (PC is gecrashed en zit nu op een jawel, Pentium 166-MMX).

Ik heb Pottser voorbij zien flitsen, en later bij het laatste verzorgingspunt ook Dader.

Ik was daar met mijn geared 1x7, bleek al snel na de eerste klim dat de kransjes 16 en 18 versleten waren. Was daar met een groepje en reden de 70km.
We hebben er een mooie toertocht van gemaakt.

Exar

Bericht door Exar » zo okt 22, 2006 9:03 pm

willem12 schreef:
Gary'sGirl schreef:
willem12 schreef:...moest afstappen en Klara, die in m'n wiel zat, behoorlijk hinderde. .
Ok, sorry dan.
Ik dacht dat er maar 1 dame voor me zat bij de finish, dat waren er dus 2??
Nou ja, nooit in de 1e ronde in het wiel van een 1S'er zitten dus :roll:
Nee hoor, het waren er geen twee.

Het waren er drie :D

Plaats reactie