Dutch Fourcross Series 2007 Race 1 aftertalk

Fourcross wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Alle wedstrijdgerelateerde informatie is hier terug te vinden.

Moderator:Beheerders

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 8:16 pm

Wicked DJ schreef:Leuk voor de heren en laten we de dames ook niet vergeten de volgende keer...

Over starten gesproken... Hoorde links en rechts nog wel wat commentaar op de valsnelheid van het starthek. (schijnt wat traag te gaan?)

Verder heb ik me goed vermaakt. Het weggehaalde puin was een 100% verbetering ten opzichte van de week ervoor.

En over die "klim" in het parcours... Tja, daar komen we volgens mij nooit uit met de SBG crew ;)
Tja, zeuren op andermans werk waar veel tijd en liefde in is gestoken is altijd makkelijk.

De boys hebben met beperkte middelen weer een mooie baan neergelegd en een mooi programma in elkaar gestoken. Een nog zwaarder starthek zou Geert compleet uitgeschakeld hebben...

En die klim: Gewoon harder trappen! Het is ten opzichte van de oude situatie 300% vooruitgang en het is een mooi beslissingspunt in de race (wat mij zelf helaas ook heeft genekt, maar ach!).

Ik ben zelf echter ook wel voorstander van een snack mogelijkheid. Er is vast wel een friet/hamburger-kar exploitant die een dagje er wil staan.

Vorig jaar kon men nog bij de pitch 'n putt-baan toileteren, dat mag nu niet meer omdat men er toen een aardig zooitje van heeft gemaakt. Logisch...
Mathijs: De Benjamin

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » di mei 01, 2007 8:25 pm

Mathijs schreef:Tja, zeuren op andermans werk waar veel tijd en liefde in is gestoken is altijd makkelijk.
Het is dan ook niet als zeuren bedoeld, Mathijs....

Wilde het gewoon even op een volwassen manier ter sprake brengen en het verder niet als "zeuren" presenteren. Gelukkig heb ik gisteren met SBG members gesproken die het volgens mij duidelijk was dat ik het niet als "zeuren op andermans werk" bedoelde. (Gelukkig weet ik zelf ook wat hard werken is en hoeveel er bij de organisatie van een evenement komt kijken, ook al heeft het niets met mountainbiken te maken)

Zo kan je nooit iets ter sprake brengen natuurlijk. En geloof me, ik heb veel zwaardere kritiek op de baan gehoord, waar je hier niets van terug leest.

Maar goed, laten we uitkijken naar zinniger zaken als foto's, de uitslag en natuurlijk de volgende race! :)

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 8:32 pm

Ik doelde ook niet specifiek op jou... Maar ook langs de baan veel kritiek of beter gezeik gehoord...
Wellicht komt het ook omdat ik wat dichter bij de organisatie sta dat ik er zo op reageer... Ik weet hoe freakin' druk men er mee is geweest/

Met kritiek kan je iets, met zeiken niet!
Men moet niet vergeten dat zo'n stichting niet even een paar duizend of zelfs honderd euro neer kan leggen om een sneller vallend (semi)automatisch starthek neer te zetten. We moeten het doen met wat er is, we mogen al lang blij zijn dat er uberhaupt iets is.

Maar laten we inderdaad weer terug gaan naar de positieve dingen...
- Zon
- Racen
- Kleine persoonlijke overwinningen geboekt (maar volgende keer moet t het toch echt beter/sneller gaan bij mij!)

Klein minpuntje was wel de file van Assen t/m Hoogeveen, langleve WK Superbikes!

Dennis W.

Bericht door Dennis W. » di mei 01, 2007 8:52 pm

Mathijs schreef: - Kleine persoonlijke overwinningen geboekt (maar volgende keer moet t het toch echt beter/sneller gaan bij mij!)
Bij mij ook wel :oops:
Commencal Absolut 4X Team Replica

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 8:55 pm

Haha, jouw tijd komt nog wel! Ik ben wat aan de late kant... Hoewel het bij Mariëlle ook kan!

Gewoon veel blijven oefenen en lol hebben (nog belangrijker)!

Dennis W.

Bericht door Dennis W. » di mei 01, 2007 9:09 pm

Mathijs schreef:Gewoon veel blijven oefenen en lol hebben (nog belangrijker)!
Inderdaad :)

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 9:13 pm

Aan je bike kan het in ieder geval niet liggen... Die heb je beter voor elkaar dan ik het heb... HAHAHA!!

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » di mei 01, 2007 9:24 pm

Mathijs schreef:Aan je bike kan het in ieder geval niet liggen... Die heb je beter voor elkaar dan ik het heb... HAHAHA!!
Jij komt ook niks tekort dacht ik zo.

En als de winnaar het kan op een standaard XC-er ( :D ), dan zou jij het ook moeten kunnen op een dirtjump model ;)

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 9:28 pm

Het hangt toch altijd af van de biker en niet van de bike! Een goede bike is enkel een kleine stap in de goede richting! Techniek en kracht maakt het onderscheid...

Waarom had je trouwens je pump-track bike bij je?? Waren de Tazers niet voor de 4X? :lol:

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » di mei 01, 2007 9:40 pm

Mathijs schreef:Waarom had je trouwens je pump-track bike bij je?? Waren de Tazers niet voor de 4X? :lol:
Het is enkelvoud, want ik heb maar 1 rijdende Tazer.
Ja, de DJ heb ik gewoon veel meer mee gereden en daardoor meer feeling mee. Het is wel de bedoeling om de Tazer bij de andere 2 races in te zetten, maar je weet het maar nooit.
Eerst maar eens leren fietsen en dan ga ik me wel eens verdiepen in het materiaal waarmee ik de races ga doen.

Het is jammer dat de baan zo ver weg is, want het was duidelijk te merken dat de 'locals' profijt hadden van het welbekende 'thuisvoordeel'.

En dat sommige mensen moeite hebben met het verliezen van een vrouw... tja.... 8)

Mathijs

Bericht door Mathijs » di mei 01, 2007 10:02 pm

Hahaha, gelukkig ben ik al gewend aan het verliezen van Mariëlle maar er zijn inderdaad mensen die daar wat meer moeite mee hebben... :lol:

Ik denk dat thuis voordeel wel mee valt... Als je de juiste techniek hebt, heb je na een aantal trainings- en kwalificatieruns de track wel onder de knie. Gewoon veel fietsen en gericht trainen...

mariëlle

Bericht door mariëlle » di mei 01, 2007 10:07 pm

Ik vond dat stukje naar boven en die scherpe bocht juist wel leuk en een uitdaging.
Laatst gewijzigd door mariëlle op di mei 01, 2007 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wiggy

Bericht door Wiggy » di mei 01, 2007 10:10 pm

Ik vond het eigenlijk het leukste stuk van de baan.
Vanaf die snelle bocht over de tafel, dan die langzame bocht in het dropje af, leuk stuk.
Vond het zelf persoonlijk wel jammer dat er geen een grote jump in zat, je kom het publiek nergens vermaken met een mooie jump ofzo..

Joost

Cheeta

Bericht door Cheeta » di mei 01, 2007 10:18 pm

Ten eerste zat ik zondag in Zuid-Duitsland dus heb ik er 0.0 van meegekregen. Maar nu wil het geval dat ik een obsessie voor starthekken heb...
Mathijs schreef:
Over starten gesproken... Hoorde links en rechts nog wel wat commentaar op de valsnelheid van het starthek. (schijnt wat traag te gaan?)
...
De boys hebben met beperkte middelen weer een mooie baan neergelegd en een mooi programma in elkaar gestoken. Een nog zwaarder starthek zou Geert compleet uitgeschakeld hebben...
Zoals ik het lees, zou dit impliceren dat een zwaarder starthek sneller zou moeten vallen. Ik heb toch m'n twijfels erbij of dat wel het geval is...

Om het starthek wat sneller te krijgen, zou je met een (simpele) veerconstructie een extra kracht kunnen aanbrengen die het starthek wegduwt of wegtrekt. Kan me er zo nog een aantal voor de geest halen, niet m'n favoriete oplossingen, daar
a) het optrekken van het starthek niet gemakkelijker wordt,
b) het wegnemen van de haak waarschijnlijk ook niet.

Is er een fatsoenlijke stroomvoorziening boven op de heuvel?

Wiggy schreef:Ik vond het eigenlijk het leukste stuk van de baan.
Vanaf die snelle bocht over de tafel, dan die langzame bocht in het dropje af, leuk stuk.
Nogmaals ik was er in de verste verte niet, maar voor zover ik tijdens een bezoek aan Groningen eerder kon beoordelen is het wel een passage die de potentie heeft 'scheidsrechter' te kunnen zijn en daarmee [s]een van de[/s] het mooiste stuk[s]ken[/s].

boomer

Bericht door boomer » di mei 01, 2007 11:13 pm

mariëlle schreef:Ik vond dat stukje naar boven en die scherpe bocht juist wel leuk en een uitdaging.
ik sluit me volledig bij mijn naamgenote aan :) super dat stukje omhoog! heb ik tenminste nog wat aan m'n wielrenbenen :angelnot:

jojo

Bericht door jojo » wo mei 02, 2007 7:34 am

Veel spannende actie / inhaalmanoeuvres vonden plaats in die bocht. Het moet ook niet zo zijn dat je alleen rollend beneden kunt komen.
keybone collector!!!

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo mei 02, 2007 7:49 am

Vond het zelf persoonlijk wel jammer dat er geen een grote jump in zat, je kom het publiek nergens vermaken met een mooie jump ofzo..

Joost
Ten opzichte van de vorige baan zijn er erg grote jumps bijgekomen maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen nog niet groot genoeg is.
Ik vind het erg goed om te horen dat de baan goed bevalt zoals deze er nu bij ligt en uiteraard lezen we jullie opbouwende kritieken ook zorgvuldig.
Maar zoals eerder aangegeven, de stichting moet gewoon met beperkte middelen een baan bouwen en een wedstrijdenserie organiseren. Dit valt soms niet mee, hou hier dus rekening mee.
Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding en dat is vreselijk veel lol hebben met z'n allen en gewoon lekker biken.

Echt superbedankt iedereen die er was en die de stichting heeft geholpen. Zonder jullie zou het allemaal voor niks zijn geweest.

17 juni wordt weer een topdag hopelijk. Als extraatje is er nog een extreme sports markt bij het event dus het wordt dan nog drukker.

Anyway, eerst zelf maar weer eens in de pedalen staan. Vanavond ga ik zelf weer een keer los.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo mei 02, 2007 8:27 am

[quote="Arnetteman
Anyway, eerst zelf maar weer eens in de pedalen staan. Vanavond ga ik zelf weer een keer los.[/quote]

Wat hij zegt, ik heb nog niet eens op de baan gereden.

En @Wicked DJ, thuisvoordeel is voor ons een pré :)

Dus een goeie reden om vaker in Groningen te komen rijden!! De baan ligt er altijd en is ALTIJD beschikbaar om te komen racen!!

gr. Rinse
Whoop Whoop!

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo mei 02, 2007 9:09 am

Joost
Wiggmeister,

idd. en dan weer door naar het laatste stuk met de jumps in de flauwe kombocht dan vet aanzetten.

Springen? Zou je dat wel doen met die chainstay mannetjesloze Turner HT van je? :o

De baan wordt steeds leuker zo...
B'Hoek stelde eerst ook niks voor!

Ooh en als deBever Boy weer langs komt volgende keer, laat hem dan die 4-mans Pro-Gate meenemen. :roll:
RIDERS READY?

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » wo mei 02, 2007 9:17 am

M@lphy schreef:

Joost
Wiggmeister,

idd. en dan weer door naar het laatste stuk met de jumps in de flauwe kombocht dan vet aanzetten.

Springen? Zou je dat wel doen met die chainstay mannetjesloze Turner HT van je? :o

De baan wordt steeds leuker zo...
B'Hoek stelde eerst ook niks voor!

Ooh en als deBever Boy weer langs komt volgende keer, laat hem dan die 4-mans Pro-Gate meenemen. :roll:
Achter zn motor ja? 8)

Wel tof dat die er was, er was een leuk rijtje aan `grote namen` aanwezig
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Rabelista

Bericht door Rabelista » wo mei 02, 2007 5:19 pm

http://www.youtube.com/watch?v=CxrfrkfTw8E

Hierboven het filmpje van groningen race 1

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mei 02, 2007 6:41 pm

mooi filmpie 8) lekker lang.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo mei 09, 2007 3:26 pm

SBG hoe zit het met de uitslagen?

Als je het nivo van SBF wilt halen dan...
RIDERS READY?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo mei 09, 2007 7:26 pm

M@lphy schreef:SBG hoe zit het met de uitslagen?

Niet zo jammeren 8), kost gewoon wat tijd om e.e.a. te verwerken.
Maar ze staan online hoor.

Dacht dat we hiermee nog redelijk snel waren....

Dennis W.

Bericht door Dennis W. » wo mei 09, 2007 7:37 pm

Arnetteman schreef:
M@lphy schreef:SBG hoe zit het met de uitslagen?

Niet zo jammeren 8), kost gewoon wat tijd om e.e.a. te verwerken.
Maar ze staan online hoor.

Dacht dat we hiermee nog redelijk snel waren....
Ik was toch 9e?? :shock:

Bij die race voor de halve finales voor de junioren werd ik 2
Ik had er 2 achter mij gelaten, dus ik dacht dat ik niet laatste was en hier staat dat ik 11 ben? :shock:

Plaats reactie