Ervaringen Hammerschmidt?
Moderator:Beheerders
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met en de gedachten over de Hammerschmidt. Zoals op verschillende fora is te lezen schijnt de weerstand behoorlijk voelbaar te zijn. Daarbij komt nog dat het werkelijke gewicht over de twee kilo gaat voor het gehele systeem. Dat lijkt me behoorlijk fors. Enlighten me!?
-
Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.
Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook
)
Alles een kwestie van perspectief...
Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook

Dankje! Zo had ik het nog niet bekeken maar dat klinkt erg overtuigend!!Sepp schreef:Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.
Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook)
had denk ik één vd eerste van de benelux en heb er dus al vrij lang ervaring bij.
beter nog, is ondertussen al een tweede fiets mee uitgerust en een derde gaat het waarschijnlijk krijgen
ik wacht op de xc versie dat zou pas de ballen zijn
anyway
Het hangt puur van wat je doet met een fiets af :
de grondspeling is bvb geniaal (hier dus nodig op "ons" manier van rijden)
maar vooral met klimmen een super ding : je zet aan op de "grote" en dan bam! zit hij op de kleinste
en een jaar mee gereden door weer en wind en nooit problemen mee gehad
weerstand ? die had mijn moeder ook, maar dat werd ik ook gewoon
en spunk, uw ma ook !
beter nog, is ondertussen al een tweede fiets mee uitgerust en een derde gaat het waarschijnlijk krijgen
ik wacht op de xc versie dat zou pas de ballen zijn
anyway
Het hangt puur van wat je doet met een fiets af :
de grondspeling is bvb geniaal (hier dus nodig op "ons" manier van rijden)
maar vooral met klimmen een super ding : je zet aan op de "grote" en dan bam! zit hij op de kleinste
en een jaar mee gereden door weer en wind en nooit problemen mee gehad
weerstand ? die had mijn moeder ook, maar dat werd ik ook gewoon
en spunk, uw ma ook !
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- dleidelmeijer
- Contacteer:
WOW! zeg waar koop je zoiets?Sepp schreef:Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.
Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook)