Vertex houdt mij uit het bos
Moderator:Beheerders
jongens niet cheap doen en gewoon naar doc shock komen in belgie... Doet super werk ,snel en correct. En hij heeft alle rockshox spul op voorraad. Dit is trouwens de man waar vertex hun vorken heen stuurt (stuurde voor garantiecheck). Ik heb er laatst nog een spiksplinternieuwe cartrigde voor mijn judy fsx (uit 96) kunnen scoren...
greetz
bettes
greetz
bettes
Re:Vertex houdt mij uit het bos
Heb je van die doc shock een tel nr of e-mailadres ofzo? Mss heeft hij nog spacers voor een Indy.
Moet ik ff zoeken maar ik denk het wel...
btw moet je 1spacer? die heb ik hier gewoon nog liggen
Van een killed in action indy sl
greetz
bettes
btw moet je 1spacer? die heb ik hier gewoon nog liggen

greetz
bettes
Vertex is dikke schijtzooi,in het verleden zaken mee gedaan allemaal aardig en prima,ook meestal redelijk vlot geleverd maar owee als je spare part nodig bent,of iets claimt voor garantie [zoals een schots en scheef cook-bros crankset] dan heb je dus een probleem
Meestal met de grotere leveranciers als giant B1 gazelle enz nooit geen gezeik maar als het op kleine leveranciers aankomt met juppie-materiaal ben je meestal zwaar het naadje want wat je ook andraagt voor garantie of van een artikel dat ouder is dan 5 jaar een onderdeel nodig bent kan je dat gewoon shaken.
O,ja en artikelen met levenslange garantie....MY ASS ze verzinnen altijd wel iets om het niet te hoeven vergoeden of het bedrijf in kwestie is inmiddels al weer 184 keer van eigenaar gewisseld.Tja als je zo blijft handelen blijf je failiet gaan.
HEHE dat lucht weer op ;D

Meestal met de grotere leveranciers als giant B1 gazelle enz nooit geen gezeik maar als het op kleine leveranciers aankomt met juppie-materiaal ben je meestal zwaar het naadje want wat je ook andraagt voor garantie of van een artikel dat ouder is dan 5 jaar een onderdeel nodig bent kan je dat gewoon shaken.
O,ja en artikelen met levenslange garantie....MY ASS ze verzinnen altijd wel iets om het niet te hoeven vergoeden of het bedrijf in kwestie is inmiddels al weer 184 keer van eigenaar gewisseld.Tja als je zo blijft handelen blijf je failiet gaan.
HEHE dat lucht weer op ;D
-
ja , ondanks het feit dat dit onderwerp van 2 mnd geleden is moet ik toch ook nog ff zeggen dat vertex indeed de pot op kan want ik zit ook al 3 maanden op een paar flut onderdeeltjes te wachten voor n RS vork.. 1e keer besteld: resultaat verkeerde onderdelen...2e keer besteld: resultaat weer t zelfde verkeerde onderdeel. 3e keer besteld (via een andere shop) resultaat: na 1.5 mnd nog niks gehoord...aaaahhh wordt gek hier..koop geen rs meer, ook geen manitou, garantie ook bout.. >:(
Manitou = Bikeright =
:-*

bEttEs schreef:
Ik heb er laatst nog een spiksplinternieuwe cartrigde voor mijn judy fsx (uit 96) kunnen scoren...
Jouw FSX??

-
- Forumbeheerder
Vertex maak t mij moe. Liegen smoesjes, the lot.
Nu weer ivm spaken die onze Luc voor me bestedl had. T seizoen zal om zijn tegen da er over spaken sprake is.
Ik hoop dat ze dit hier eens lezen en wa conclusies trekken.
Nu weer ivm spaken die onze Luc voor me bestedl had. T seizoen zal om zijn tegen da er over spaken sprake is.
Ik hoop dat ze dit hier eens lezen en wa conclusies trekken.
Ik heb voor de gein eens bij twee willekeurige LBSsen gevraagd naar Vertex. Gewoon, voor de gein omdat Vertex toen mijn headset natuuuuurlijk niet op tijd gaven en er over logen en de hele mik en ik wel eens andere ervaringen wou weten. Naja, wat ze er van vonden kun je wel raden.
Waarom bestaan ze uberhaupt nog?
Laatste nieuws over je spaken Jan: ze ZOUDEN deze week geleverd worden ... Let"s wait and see.
- cHoc
Ruud schreef:
Ik heb voor de gein eens bij twee willekeurige LBSsen gevraagd naar Vertex. Gewoon, voor de gein omdat Vertex toen mijn headset natuuuuurlijk niet op tijd gaven en er over logen en de hele mik en ik wel eens andere ervaringen wou weten. Naja, wat ze er van vonden kun je wel raden.
omdat de winkeliers het anders uit het buitenland moeten halen en hebben daar geen zin an, te veel extra werk en kosten
-
Conclusie: Vertex sucks?!
Neem spullen die niks met Vertex te maken hebben..!
Of, zo min mogelijk.
V.
Neem spullen die niks met Vertex te maken hebben..!

Of, zo min mogelijk.
V.
Onewaybikes kan dat ook heel goed (tenzij me lbs me bull zat te verkopen) da verhaal van BF klinkt herkenbaar...
Volgende episode in het Vertex-verhaal: ik had dus voor BF zwarte DT Rev"s besteld. Ze vertellen mij vorige week dat ze mijn lengtes op voorraad hebben en ze dus zeker in de loop van de week zullen geleverd worden. Resultaat: vrijdag wordt er welgeteld 1 doos zwarte DT Rev"s geleverd en ik heb bijgevolg dus ook nog maar 1 lengte in huis.
Ik hoop echt dat de heren van Vertex dit hier lezen:
ALS JE FUCKING ZEGT DAT JE DE FUCKING SPAKEN OP VOORRAAD HEBT DAN LEVER JE ZE GODVERDOMME GEWOON AAN JE KLANTEN !!!!!!!!! ALS JE ZE NIET OP VOORRAAD HEBT, DAN ZEG JE DAT GEWOON !!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(Even gecensureerd...
Ik hoop echt dat de heren van Vertex dit hier lezen:
ALS JE FUCKING ZEGT DAT JE DE FUCKING SPAKEN OP VOORRAAD HEBT DAN LEVER JE ZE GODVERDOMME GEWOON AAN JE KLANTEN !!!!!!!!! ALS JE ZE NIET OP VOORRAAD HEBT, DAN ZEG JE DAT GEWOON !!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(Even gecensureerd...
Aspirientje?
Je woede is anders wel begrijpelijk, als ik alleen hier al lees wat er daar allemaal mis loopt... gewoon kwalijk te noemen.
Je woede is anders wel begrijpelijk, als ik alleen hier al lees wat er daar allemaal mis loopt... gewoon kwalijk te noemen.
Mijn woede betreft trouwens niet enkel Vertex. Het is blijkbaar de vrij algemene manier van doen van verschillende distributeurs ... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
-
- Forumbeheerder
onbegrijpelijk.
Je kan boeken schrijven over hoe mensonterend en hemeltergend zulke stoten zijn. Stel je voor dat ik geen spare wiel had dan zat ik dus een half seizoen op de bank door die randdebielen uit die beschutte werkplaats die ze vertex noemen.
Was er hier ni iemand die sprak van connecties? wel ik vraag u om die connectie aan te spreken zodat de mensen hier een verklaring krijgen.
Trouwens is t ni erg da ze t blijkbaar wél kunnen, goeie service, maar dan enkel voor connecties....... Daar wil ik wel een verklaring voor. En vlug wat
Je kan boeken schrijven over hoe mensonterend en hemeltergend zulke stoten zijn. Stel je voor dat ik geen spare wiel had dan zat ik dus een half seizoen op de bank door die randdebielen uit die beschutte werkplaats die ze vertex noemen.
Was er hier ni iemand die sprak van connecties? wel ik vraag u om die connectie aan te spreken zodat de mensen hier een verklaring krijgen.
Trouwens is t ni erg da ze t blijkbaar wél kunnen, goeie service, maar dan enkel voor connecties....... Daar wil ik wel een verklaring voor. En vlug wat
Heb in mijn LBS-tijd nooit van enige vertegenwoordiger gehoord dat hij iets NIET op voorraad zou hebben.
Beetje lullig, maar in de gevallen waar het garantie betreft hebben de meesten van jullie helemaal niets met Vertex (of andere grossiers) te maken. Formeel is degene die e.e.a. fatsoenlijk moet regelen degene waar je het deel van gekocht hebt.
Vaak is dat je fietsenmaker. Als hij in zee gaat met onbetrouwbare leveranciers is dat ZIJN probleem en mag hij het niet het jouwe maken of "afschuiven" op z"n leverancier. Van je fietsenmaker moet je dus een vervangend deel (al dan niet tijdelijk) eisen.
Beetje lullig, maar in de gevallen waar het garantie betreft hebben de meesten van jullie helemaal niets met Vertex (of andere grossiers) te maken. Formeel is degene die e.e.a. fatsoenlijk moet regelen degene waar je het deel van gekocht hebt.
Vaak is dat je fietsenmaker. Als hij in zee gaat met onbetrouwbare leveranciers is dat ZIJN probleem en mag hij het niet het jouwe maken of "afschuiven" op z"n leverancier. Van je fietsenmaker moet je dus een vervangend deel (al dan niet tijdelijk) eisen.
BF goes Hawajan schreef:
onbegrijpelijk.
Stel je voor dat ik geen spare wiel had dan zat ik dus een half seizoen op de bank door die randdebielen.
Hoe denk je dat ik aan die 65464 posts kom...
Pino schreef:
Heb in mijn LBS-tijd nooit van enige vertegenwoordiger gehoord dat hij iets NIET op voorraad zou hebben.
het gaat hier niet alleen over reparaties Pino, ok over bestelling van nieuwe dingen. En de LBS kan er niet altijd aan doen. Als hij de moeite doet om bvb. distributeurs in andere landen te contacteren en die verwijzen hem (in principe terecht dus) terug naar de eigen distributeur, die dan een slechte om niet te zeggen géén service verleent, dan ben je zwaar genaaid, ongeacht de service die je LBS je zou willen geven.
Luc, de bestelling van nieuwe dingen is wat ik ook bedoelde. Helaas is dit soort zaken schering en inslag in de fietsen business :-[
In de motorwereld is het soms beter geregeld met 1 magazijn voor heel Europa met 48-uurs service (meestal 24-uurs).
De marges in de fietsenwereld en de druk op de prijzen maken het ook riskant om voorraad te houden, waardoor de handel vaak luchthandel wordt.
Pino
(die op Eurobike een CX frame bestelde en na een tiental toezeggingen nog steeds niets heeft)
In de motorwereld is het soms beter geregeld met 1 magazijn voor heel Europa met 48-uurs service (meestal 24-uurs).
De marges in de fietsenwereld en de druk op de prijzen maken het ook riskant om voorraad te houden, waardoor de handel vaak luchthandel wordt.
Pino
(die op Eurobike een CX frame bestelde en na een tiental toezeggingen nog steeds niets heeft)
CX = Cyclo Cross?
KoeniE schreef:
CX = Cyclo Cross?
klopt, van een frameboer uit de Russische Betuwe
oh die aan de andere kant van de dijk bij mij... zegt genoeg....
Pino schreef:
Daar heb ik wel begrip voor, maar dat is absoluut geen excuus om de mensen wat te gaan voorliegen en zeggen dat je iets op voorraad hebt terwijl dat niet het geval is. Zeg het gewoon als je iets niet hebt.
In elk geval, het verhaal gaat verder: de bestelling was dus wel degelijk goed geplaatst en ze hadden alle spaken wel degelijk op voorraad. Probleem was dat een of andere klojo in het magazijn gewoon vergeten was om 1 spaaklengte op de picking form te zetten, zodat zijn collega magazijnier die lengte uiteraard niet uit het magazijn gehaald heeft. Nu kan iedereen wel eens een foutje maken, maar dit is het zoveelste bij Vertex en dan kan ik er dus helemaal geen begrip meer voor opbrengen.
Allerlaatste nieuws: ik heb wat druk op de ketel gezet: Patman heeft gisteren naar Vertex gebeld om te vragen waar die spaken nu bleven, want ze zouden deze week geleverd worden. Hij heeft hen duidelijk aangemaand om dat ook maar te doen want ze zouden anders wel eens een vrij on-diplomatiek telefoontje kunnen verwachten van een bepaalde klant. Vertex heeft nu beloofd dat 1 van de werknemers die dit WE naar de Ardennen gaat, speciaal langs Patman zou omrijden om de spaken te brengen. Het is nu zaterdagmiddag 15.00h. en ik heb nog steeds geen spaken ...