Vertex houdt mij uit het bos

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

bettes
Re:Vertex houdt mij uit het bos

Bericht door bettes » do apr 17, 2003 11:20 am

jongens niet cheap doen en gewoon naar doc shock komen in belgie... Doet super werk ,snel en correct. En hij heeft alle rockshox spul op voorraad. Dit is trouwens de man waar vertex hun vorken heen stuurt (stuurde voor garantiecheck). Ik heb er laatst nog een spiksplinternieuwe cartrigde voor mijn judy fsx (uit 96) kunnen scoren...

greetz
bettes

El Florio

Bericht door El Florio » do apr 17, 2003 12:12 pm

Heb je van die doc shock een tel nr of e-mailadres ofzo? Mss heeft hij nog spacers voor een Indy.

bettes

Bericht door bettes » za apr 19, 2003 7:40 am

Moet ik ff zoeken maar ik denk het wel...

btw moet je 1spacer? die heb ik hier gewoon nog liggen :D Van een killed in action indy sl

greetz
bettes

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » za apr 19, 2003 9:13 pm

Vertex is dikke schijtzooi,in het verleden zaken mee gedaan allemaal aardig en prima,ook meestal redelijk vlot geleverd maar owee als je spare part nodig bent,of iets claimt voor garantie [zoals een schots en scheef cook-bros crankset] dan heb je dus een probleem :(

Meestal met de grotere leveranciers als giant B1 gazelle enz nooit geen gezeik maar als het op kleine leveranciers aankomt met juppie-materiaal ben je meestal zwaar het naadje want wat je ook andraagt voor garantie of van een artikel dat ouder is dan 5 jaar een onderdeel nodig bent kan je dat gewoon shaken.
O,ja en artikelen met levenslange garantie....MY ASS ze verzinnen altijd wel iets om het niet te hoeven vergoeden of het bedrijf in kwestie is inmiddels al weer 184 keer van eigenaar gewisseld.Tja als je zo blijft handelen blijf je failiet gaan.

HEHE dat lucht weer op ;D

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di jun 24, 2003 2:37 pm

ja , ondanks het feit dat dit onderwerp van 2 mnd geleden is moet ik toch ook nog ff zeggen dat vertex indeed de pot op kan want ik zit ook al 3 maanden op een paar flut onderdeeltjes te wachten voor n RS vork.. 1e keer besteld: resultaat verkeerde onderdelen...2e keer besteld: resultaat weer t zelfde verkeerde onderdeel. 3e keer besteld (via een andere shop) resultaat: na 1.5 mnd nog niks gehoord...aaaahhh wordt gek hier..koop geen rs meer, ook geen manitou, garantie ook bout.. >:(

Brum.

Bericht door Brum. » di jun 24, 2003 4:40 pm

Manitou = Bikeright = :D :-*

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jun 24, 2003 5:13 pm

bEttEs schreef:
Ik heb er laatst nog een spiksplinternieuwe cartrigde voor mijn judy fsx (uit 96) kunnen scoren...

Jouw FSX??

;)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 25, 2003 11:30 am

Vertex maak t mij moe. Liegen smoesjes, the lot.
Nu weer ivm spaken die onze Luc voor me bestedl had. T seizoen zal om zijn tegen da er over spaken sprake is.
Ik hoop dat ze dit hier eens lezen en wa conclusies trekken.

Gast

Bericht door Gast » wo jun 25, 2003 11:42 am

Ik heb voor de gein eens bij twee willekeurige LBSsen gevraagd naar Vertex. Gewoon, voor de gein omdat Vertex toen mijn headset natuuuuurlijk niet op tijd gaven en er over logen en de hele mik en ik wel eens andere ervaringen wou weten. Naja, wat ze er van vonden kun je wel raden.

Waarom bestaan ze uberhaupt nog?

Luc

Bericht door Luc » wo jun 25, 2003 11:47 am

Laatste nieuws over je spaken Jan: ze ZOUDEN deze week geleverd worden ... Let"s wait and see.

cHoc

Bericht door cHoc » wo jun 25, 2003 3:07 pm

Ruud schreef:
Ik heb voor de gein eens bij twee willekeurige LBSsen gevraagd naar Vertex. Gewoon, voor de gein omdat Vertex toen mijn headset natuuuuurlijk niet op tijd gaven en er over logen en de hele mik en ik wel eens andere ervaringen wou weten. Naja, wat ze er van vonden kun je wel raden.

Waarom bestaan ze uberhaupt nog?

omdat de winkeliers het anders uit het buitenland moeten halen en hebben daar geen zin an, te veel extra werk en kosten

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo jun 25, 2003 5:01 pm

Conclusie: Vertex sucks?!

Neem spullen die niks met Vertex te maken hebben..! ;)
Of, zo min mogelijk.

V.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za jun 28, 2003 11:49 am

Onewaybikes kan dat ook heel goed (tenzij me lbs me bull zat te verkopen) da verhaal van BF klinkt herkenbaar...

Luc

Bericht door Luc » zo jun 29, 2003 5:09 pm

Volgende episode in het Vertex-verhaal: ik had dus voor BF zwarte DT Rev"s besteld. Ze vertellen mij vorige week dat ze mijn lengtes op voorraad hebben en ze dus zeker in de loop van de week zullen geleverd worden. Resultaat: vrijdag wordt er welgeteld 1 doos zwarte DT Rev"s geleverd en ik heb bijgevolg dus ook nog maar 1 lengte in huis.
Ik hoop echt dat de heren van Vertex dit hier lezen:
ALS JE FUCKING ZEGT DAT JE DE FUCKING SPAKEN OP VOORRAAD HEBT DAN LEVER JE ZE GODVERDOMME GEWOON AAN JE KLANTEN !!!!!!!!! ALS JE ZE NIET OP VOORRAAD HEBT, DAN ZEG JE DAT GEWOON !!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(Even gecensureerd...

Sven

Bericht door Sven » zo jun 29, 2003 7:05 pm

Aspirientje?

Je woede is anders wel begrijpelijk, als ik alleen hier al lees wat er daar allemaal mis loopt... gewoon kwalijk te noemen.

Luc

Bericht door Luc » ma jun 30, 2003 6:27 pm

Mijn woede betreft trouwens niet enkel Vertex. Het is blijkbaar de vrij algemene manier van doen van verschillende distributeurs ... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di jul 01, 2003 12:15 pm

onbegrijpelijk.
Je kan boeken schrijven over hoe mensonterend en hemeltergend zulke stoten zijn. Stel je voor dat ik geen spare wiel had dan zat ik dus een half seizoen op de bank door die randdebielen uit die beschutte werkplaats die ze vertex noemen.
Was er hier ni iemand die sprak van connecties? wel ik vraag u om die connectie aan te spreken zodat de mensen hier een verklaring krijgen.

Trouwens is t ni erg da ze t blijkbaar wél kunnen, goeie service, maar dan enkel voor connecties....... Daar wil ik wel een verklaring voor. En vlug wat

Pino

Bericht door Pino » di jul 01, 2003 12:47 pm

Heb in mijn LBS-tijd nooit van enige vertegenwoordiger gehoord dat hij iets NIET op voorraad zou hebben.

Beetje lullig, maar in de gevallen waar het garantie betreft hebben de meesten van jullie helemaal niets met Vertex (of andere grossiers) te maken. Formeel is degene die e.e.a. fatsoenlijk moet regelen degene waar je het deel van gekocht hebt.
Vaak is dat je fietsenmaker. Als hij in zee gaat met onbetrouwbare leveranciers is dat ZIJN probleem en mag hij het niet het jouwe maken of "afschuiven" op z"n leverancier. Van je fietsenmaker moet je dus een vervangend deel (al dan niet tijdelijk) eisen.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo jul 02, 2003 7:09 pm

BF goes Hawajan schreef:
onbegrijpelijk.
Stel je voor dat ik geen spare wiel had dan zat ik dus een half seizoen op de bank door die randdebielen.

Hoe denk je dat ik aan die 65464 posts kom...

Luc

Bericht door Luc » wo jul 02, 2003 10:15 pm

Pino schreef:
Heb in mijn LBS-tijd nooit van enige vertegenwoordiger gehoord dat hij iets NIET op voorraad zou hebben.

Beetje lullig, maar in de gevallen waar het garantie betreft hebben de meesten van jullie helemaal niets met Vertex (of andere grossiers) te maken. Formeel is degene die e.e.a. fatsoenlijk moet regelen degene waar je het deel van gekocht hebt.
Vaak is dat je fietsenmaker. Als hij in zee gaat met onbetrouwbare leveranciers is dat ZIJN probleem en mag hij het niet het jouwe maken of "afschuiven" op z"n leverancier. Van je fietsenmaker moet je dus een vervangend deel (al dan niet tijdelijk) eisen.

het gaat hier niet alleen over reparaties Pino, ok over bestelling van nieuwe dingen. En de LBS kan er niet altijd aan doen. Als hij de moeite doet om bvb. distributeurs in andere landen te contacteren en die verwijzen hem (in principe terecht dus) terug naar de eigen distributeur, die dan een slechte om niet te zeggen géén service verleent, dan ben je zwaar genaaid, ongeacht de service die je LBS je zou willen geven.

Pino

Bericht door Pino » wo jul 02, 2003 10:36 pm

Luc, de bestelling van nieuwe dingen is wat ik ook bedoelde. Helaas is dit soort zaken schering en inslag in de fietsen business :-[

In de motorwereld is het soms beter geregeld met 1 magazijn voor heel Europa met 48-uurs service (meestal 24-uurs).

De marges in de fietsenwereld en de druk op de prijzen maken het ook riskant om voorraad te houden, waardoor de handel vaak luchthandel wordt.

Pino
(die op Eurobike een CX frame bestelde en na een tiental toezeggingen nog steeds niets heeft)

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jul 03, 2003 8:07 am

CX = Cyclo Cross?

Pino

Bericht door Pino » do jul 03, 2003 8:42 am

KoeniE schreef:
CX = Cyclo Cross?

klopt, van een frameboer uit de Russische Betuwe

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jul 03, 2003 9:17 am

oh die aan de andere kant van de dijk bij mij... zegt genoeg....

Luc

Bericht door Luc » za jul 05, 2003 2:02 pm

Pino schreef:
De marges in de fietsenwereld en de druk op de prijzen maken het ook riskant om voorraad te houden, waardoor de handel vaak luchthandel wordt.

Daar heb ik wel begrip voor, maar dat is absoluut geen excuus om de mensen wat te gaan voorliegen en zeggen dat je iets op voorraad hebt terwijl dat niet het geval is. Zeg het gewoon als je iets niet hebt.

In elk geval, het verhaal gaat verder: de bestelling was dus wel degelijk goed geplaatst en ze hadden alle spaken wel degelijk op voorraad. Probleem was dat een of andere klojo in het magazijn gewoon vergeten was om 1 spaaklengte op de picking form te zetten, zodat zijn collega magazijnier die lengte uiteraard niet uit het magazijn gehaald heeft. Nu kan iedereen wel eens een foutje maken, maar dit is het zoveelste bij Vertex en dan kan ik er dus helemaal geen begrip meer voor opbrengen.
Allerlaatste nieuws: ik heb wat druk op de ketel gezet: Patman heeft gisteren naar Vertex gebeld om te vragen waar die spaken nu bleven, want ze zouden deze week geleverd worden. Hij heeft hen duidelijk aangemaand om dat ook maar te doen want ze zouden anders wel eens een vrij on-diplomatiek telefoontje kunnen verwachten van een bepaalde klant. Vertex heeft nu beloofd dat 1 van de werknemers die dit WE naar de Ardennen gaat, speciaal langs Patman zou omrijden om de spaken te brengen. Het is nu zaterdagmiddag 15.00h. en ik heb nog steeds geen spaken ...

Plaats reactie