Re:Bergrace Tandem 6 juni

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » za jun 05, 2004 7:45 am

Tall Boy Bram schreef:
14:00 uur, dat is duidelijk.

We zullen er dan wel rond 13:00 uur zijn. Hoe herken je ons? Tall & Small.

Jongens, wat een heen-en-weer geschuif allemaal! Zonde voor Lars dat je niet mee kunt doen. En ik vermoed dat ik toch niet kan komen kijken, want ik kreeg vrijdag een fikse stapel nakijkwerk mee dat maandag af moet zijn (examentijd en schoolmeester, dan krijg je dat :? ).

In elk geval wens ik Lakei & Koningin (aka Tall & Small) een buitengewoon voorspoedige race. Vermoedelijk gaat zich een aantal solo-rijders volkomen kapot rijden op jullie snelheid. Dat wordt lachen ;D .

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » za jun 05, 2004 3:36 pm

haha, het is op de valrrep toch nog gelukt ;D ;D ;D

Rudi is opgehaald door de Duitse Singlespeeders en zit nu bij ze in de bus!

Morgen om 10 staan wij dus met onze tandem aan de start van de 75 minuten Freakshow :-) Zie ik julie daar dan?

Groeten, Lars

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » za jun 05, 2004 7:17 pm

De Lars Cuevas schreef:
haha, het is op de valrrep toch nog gelukt ;D ;D ;D

Rudi is opgehaald door de Duitse Singlespeeders en zit nu bij ze in de bus!

Morgen om 10 staan wij dus met onze tandem aan de start van de 75 minuten Freakshow :-) Zie ik julie daar dan?

Groeten, Lars

Kijk, die Singlespeeders zijn echte "Kumpels" :D
Toch ben ik er niet: het nakijkwerk heeft prioriteit 1 en duurt helaas langer dan ik had gehoopt ...... :-[
Enne...... je racet nu niet met/tegen Bram & Patricia, realiseer je je dat wel?

Nou ja, hoe dan ook: véééél succes, vooral op dit trap!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za jun 05, 2004 9:00 pm

dubbelop schreef:
het nakijkwerk heeft prioriteit 1

Tsssss, wat is dat nou voor instelling. Alsof al die leerlingen altijd hun huiswerk maken!

Gewoon niet doen! Wordt je door je leerlingen de school uitgestuurd, heb je meteen meer tijd voor het tandemen...!

TBB

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo jun 06, 2004 4:31 pm

Tall Boy Bram schreef:
[
dubbelop schreef:
het nakijkwerk heeft prioriteit 1

Tsssss, wat is dat nou voor instelling. Alsof al die leerlingen altijd hun huiswerk maken!

Gewoon niet doen! Wordt je door je leerlingen de school uitgestuurd, heb je meteen meer tijd voor het tandemen...!

TBB

Hihi, toch maar wel gedaan. Ik word namelijk niet door leerlingen eruit gestuurd, maar door mijn baas. En dat is een stuk minder ;)

Enne....... hoe was de race? Heeft de C"dale zich een beetje netjes gedragen?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo jun 06, 2004 8:52 pm

Het was precies 50 km van deur tot start. Lekker gereden naar Arnhem toe. Daar waren de SS-ers en Lars/Rudi al klaar en het parkours hebben we gelaten voor wat het was. De koningin besliste niet te gaan rijden en wou via een touristische route naar huis karren. Dwz. een witbiertje halen bij het plaatselijke pannenkoekenhuis... Met een volle maag weer door en via het grote park (veluwe) weer op huis aan. Precies 119.00 km op de klok gezet vandaag. Terug was via wat omwegen vandaar de hogere terugwegafstand. De Deel heeft zich goed gehouden. Fijne bak.

Tall Boy Bram

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jun 06, 2004 9:06 pm

Tall Boy Bram schreef:
Het was precies 50 km van deur tot start. Lekker gereden naar Arnhem toe. Daar waren de SS-ers en Lars/Rudi al klaar en het parkours hebben we gelaten voor wat het was.

Respact to Lars/Rudi!!

Afbeelding

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma jun 07, 2004 5:24 pm

Thanks namens ons beiden, en Respect yourself op je singlespeed. Ook jullie hadden het zwaar zag ik (al dan niet door de gebeurtenissen op zaterdagavond) ;D

Zoals Pino wel zegt: rijden op een mtb-Tandem is een zeer inefficiente manier van jezelf voortbewegen in het bos. ;D Bergop was dus gewoon martelen op de kleine plaat. We konden wel alles fietsen, behalve natuurlijk het dubbele zig-zag hekje en de trap bergop. Dat ging trouwens ook niet al te soepel...

Maar bergaf... laat maar lopen !!! ;D ;D Volle bak de trap af en enzo en aan het einde schofterig hard remmen. Met dank aan de Dirtjumper en de 200mm schijven ;D ;D ;D

Heel misschien gaan we trouwens samen de halve Vulcanbike rijden, maar ik weet nog niet of dat realistisch is... Rondje Posbank staat sowieso nog op e planning.

Als er trouwens mensen zijn die wel eens op een racetandem willen piloteren? Ik ken genoeg blinden/slechtzienden die op zoek zijn naar extra piloten. Went sneller dan je denkt (mtbérs kunnen toch wel sturen ;D) en is ook erg leuk.

Tot slot, @ DeKerfs: Ik heb nu trouwens ook een gezicht voor me, ik hoorde achteraf dat jij die knakker was op die paarse Breezer. VETTE retro bike! Stuurt dat een beetje met zo"n "J. Phelan" stuur?

Groeten, Lars

B@rt

Bericht door B@rt » ma jun 07, 2004 5:44 pm

De Lars Cuevas schreef:

Als er trouwens mensen zijn die wel eens op een racetandem willen piloteren? Ik ken genoeg blinden/slechtzienden die op zoek zijn naar extra piloten. Went sneller dan je denkt (mtbérs kunnen toch wel sturen ;D) en is ook erg leuk.

Ja, HIERO!!!! :D

Tijd is wel de factor, maar laten we maar eens kijken, ehhh zien, ehhhh, nou ja, je begrijpt me wel....

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jun 07, 2004 5:58 pm

De Lars Cuevas schreef:Tot slot, @ DeKerfs: Ik heb nu trouwens ook een gezicht voor me, ik hoorde achteraf dat jij die knakker was op die paarse Breezer. VETTE retro bike! Stuurt dat een beetje met zo"n "J. Phelan" stuur?

Groeten, Lars

Jah.. dat was ik inderdaad. En persoonlijk ben ik "om" voor dat stuur. Zit op de Breezer toch nog wel een tikkie te laag met dit stuur, maar dit stuur verhuisd dan ook eerdaags naar een Bontrager die singlespeed wordt, en een hogere kop heeft. Dat zou wat moeten schelen. Het stuurt echt super. Ik ben niet zo"n stuurheld, en op de Breezer mét flatbar kon ik niet lekker de bocht door komen. Nu in eens stuurt het mes scherp.. raar, maar waar. Daarbij geeft het ook iets meer mee dan een flat bar, want dat is gewoonweg een stuk korter. Vooral op de trap was dat een bijkomend voordeel ;-) Zeker als je geen remmen hebt, móet je wel hard gaan... Stukje comfort (voorzover nog sprake van) is dan wel fijn ;)

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma jun 07, 2004 9:53 pm

De Lars Cuevas schreef:

Tot slot, @ DeKerfs: Ik heb nu trouwens ook een gezicht voor me, ik hoorde achteraf dat jij die knakker was op die paarse Breezer. VETTE retro bike! Stuurt dat een beetje met zo"n "J. Phelan" stuur?

Groeten, Lars

Hé, er zijn toch meer mensen die weten wie Jacquie Phelan aka Alice B. Toeclips aka Anne de Séjours is. Ik heb met een maat nog eens het genoegen gehad een dagje met haar op te trekken. Zaten we samen met haar en een zekere Joe Murray in de laadbak van een shovel (want daar was schaduw). Mevrouw Phelan droeg een fietsbroek met pailletten en een Swatch en had een bosje nepfruit aan haar helm! Ik baal nog steeds enorm dat ik de prachtige dia"s van die dag kwijt ben geraakt (uitgeleend, dom dom dom :( ). Ik moet ook nog ergens een cartoon hebben liggen over de "Homo Tout Terrain" die ze daar uitdeelde.

Later op de dag won Ned Overend (wie kent hem nog?), Jacquie werd derde. Het evenement: eerste Open Wereldkampioenschap Mountainbike in Villard-de-Lans. Het jaar: 1987. Ach, waar blijft de tijd ...... ;)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di jun 08, 2004 7:42 am

De Lars Cuevas schreef:

Rudi is een held, na de avond op de camping wordt hij waarschijlijk ook singlespeeder, iig komt hij waarschijnlijk naar het WK singlespeed in Berlijn.

Wat betreft het piloteren, wij hebben een tandem en mijn stoker is niet altijd beschikbaar, dus....

Tuurlijk is tijd het probleem (van wie niet?) maar ik ben helemaal voor!

JJ

B@rt

Bericht door B@rt » di jun 08, 2004 8:55 am

Ik loop al een tijdje met het idee om me zelf eens aan te bieden als stuurman op een tandem met een blinde of slechtziende stoker. Ik weet alleen niet hoe of waar ik me kan aanmelden.

Ikzelf ben geen "wedstrijd materiaal" maar heb wel al een paar jaar (ca. 8) ervaring als stuurman op een ATB tandem.

Misschien kan je me eens bellen of mailen om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn....?

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di jun 08, 2004 5:48 pm

dubbelop schreef: Hé, er zijn toch meer mensen die weten wie Jacquie Phelan aka Alice B. Toeclips aka Anne de Séjours is.
duhhhh... basiskennis!!!!!!!! Ken uw sport! Misschien wordt het tijd voor een Dirty-pages toegangsexamen!?

[ [quote="DeKerf"s"]
Jah.. dat was ik inderdaad. En persoonlijk ben ik "om" voor dat stuur. Zit op de Breezer toch nog wel een tikkie te laag met dit stuur, maar dit stuur verhuisd dan ook eerdaags naar een Bontrager die singlespeed wordt, en een hogere kop heeft. Dat zou wat moeten schelen. Het stuurt echt super. Ik ben niet zo"n stuurheld, en op de Breezer mét flatbar kon ik niet lekker de bocht door komen. Nu in eens stuurt het mes scherp.. raar, maar waar. Daarbij geeft het ook iets meer mee dan een flat bar, want dat is gewoonweg een stuk korter. Vooral op de trap was dat een bijkomend voordeel ;-) Zeker als je geen remmen hebt, móet je wel hard gaan... Stukje comfort (voorzover nog sprake van) is dan wel fijn ;)
[/quote]
Of hoe je het met een krom stuur toch bij het het rechte eind kan hebben... :D

[
JJ schreef: Rudi is een held, na de avond op de camping wordt hij waarschijlijk ook singlespeeder, iig komt hij waarschijnlijk naar het WK singlespeed in Berlijn.
Rudi is de beste. Darum nennen wir ihm manchmal Superrudi. En hij heeft voor Berlijn al een Wilcard te pakken hoord ik net ;D Maar ben dan in Zwitserland, en Ik trek het denk ik ook niet om hem op een singlespeed tandem rond Berlijn te slingeren ;D Vrijwilligers?

Tot slot aan de aan de potentiele tandemers Bart en JJ: ik ga julie straks mailen! Heb zelfs misschien al iets concreets: al eens in Polen geweest? En de achterijders hebben normaliter een eigen fiets, dus dat komt zeker goed.

Groeten, Lars

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di jun 08, 2004 10:12 pm

B@rt schreef:
Ik loop al een tijdje met het idee om me zelf eens aan te bieden als stuurman op een tandem met een blinde of slechtziende stoker. Ik weet alleen niet hoe of waar ik me kan aanmelden.

Ikzelf ben geen "wedstrijd materiaal" maar heb wel al een paar jaar (ca. 8) ervaring als stuurman op een ATB tandem.

Misschien kan je me eens bellen of mailen om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn....?

Neem eens contact op met de NEBAS (www.nebas.nl). Met een van deze heren heb ik eens een tandemwedstrijd gereden; een hele ervaring, mag ik wel zeggen :P

In je privé mail ligt een bestandje met daarin een advertentie van iemand die een voorrijder zoekt.

Pino

Bericht door Pino » wo jun 09, 2004 7:04 am

Afhankelijk van de kansen van Ieniemienie om hoog in de RWP trofee te eindigen, rijden we in Daun op de tandem.
Wel de hele afstand, die is goed te doen, parcours is er uiterst geschikt voor (lange, zuigende stukken doubletrack omhoog).
Maar als ze haar solopositie kan verbeteren rijden we op de halve fietsen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo jun 09, 2004 5:12 pm

dubbelop schreef:

Neem eens contact op met de NEBAS (www.nebas.nl). Met een van deze heren heb ik eens een tandemwedstrijd gereden; een hele ervaring, mag ik wel zeggen :P

In je privé mail ligt een bestandje met daarin een advertentie van iemand die een voorrijder zoekt.

Ik heb een beter idee. Maar dat eb ik JJ en B@rt al doorgemaild. Wie is trouwens die gozer uit die advertentie?

Groeten, Lars

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo jun 09, 2004 10:33 pm

De Lars Cuevas schreef:
[
dubbelop schreef:

Ik heb een beter idee. Maar dat eb ik JJ en B@rt al doorgemaild. Wie is trouwens die gozer uit die advertentie?

Groeten, Lars

<nieuwsgierig>
Vertel eens, wat is dat betere idee?
</nieuwsgierig>

Die "gozer" is iemand die mij met zijn vraag benaderd heeft in mijn functie (klinkt mooi ;) ) als contactpersoon van www.tandemclub.nl, oftewel info@tandemclub.nl. Bij gelegenheid plaatsen we zo"n advertentie in het informatiebulletin van de tandemclub.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do jun 10, 2004 7:37 pm

Ik heb ze gevraagd om te piloteren in de ronde van Polen. Ze konden geen van 2en, maar dat had ik ook niet direct verwacht.

En verder heb ik ze voorgesteld aan tandemer Jan Mulder. Hij is de tandemer met de grootste staat van dienst in Nederland en regelt veel rondom de wedstrijden. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om maar liefst 9 ziende mix (gemengde) tandems aan de start van het open NK te krijgen, wat een leuke wedstrijd opleverde!

Grote kans dus dat B@art en JJ binnenkort door Jan benaderd zullen worden

@ dubbelop: Met wie heb je wanneer gereden? Grote kans dat ik er ook aanwezig was.

Groeten, Lars

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » do jun 10, 2004 9:21 pm

De Lars Cuevas schreef:
Ik heb ze gevraagd om te piloteren in de ronde van Polen. Ze konden geen van 2en, maar dat had ik ook niet direct verwacht.

En verder heb ik ze voorgesteld aan tandemer Jan Mulder. Hij is de tandemer met de grootste staat van dienst in Nederland en regelt veel rondom de wedstrijden. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om maar liefst 9 ziende mix (gemengde) tandems aan de start van het open NK te krijgen, wat een leuke wedstrijd opleverde!

Grote kans dus dat B@art en JJ binnenkort door Jan benaderd zullen worden

@ dubbelop: Met wie heb je wanneer gereden? Grote kans dat ik er ook aanwezig was.

Groeten, Lars

7 oktober 2001, de 14e Betuwse Heerenkoers in Tiel. Met achterop Luud Steenbergen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr jun 11, 2004 5:37 pm

hmmmmm dan had je zeker tuutende oren na de tijd... Allemachtig wat ouwehoert die man veel :-)

Maar de wedstrijd was dus gaaf begrijp ik? Ik was er trouwens niet bij.

Groeten, Lars

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo jun 13, 2004 11:28 am

De Lars Cuevas schreef:
hmmmmm dan had je zeker tuutende oren na de tijd... Allemachtig wat ouwehoert die man veel :-)

Maar de wedstrijd was dus gaaf begrijp ik? Ik was er trouwens niet bij.

Groeten, Lars

Hoezo, Luud ouwehoert? ;)

En tja, was die wedstrijd gaaf..... Het was meer bijzonder, want ik had dit nog nooit gedaan. Voor de zekerheid heb ik de Polar maar op het stuur gehangen en afgesproken dat ik uit de verzuring zou blijven. Daarmee bepaalde ik dus tevens de maximum snelheid. Door het parcours (lange afstanden buiten de kom van Tiel) was er weinig "wedstrijdgedoe" in de zin van kort op elkaar rijden, in de bocht winst pakken/verliezen etcetera. Het was meer op één tempo doorrijden en kijken waar je uitkomt. Op het laatst maakte ik een inschattingsfoutje: ik dacht dat de finish nog ca. 300 meter verderop was en gaf dus opdracht tot een eindsprint. Bleek het nog bijna een kilometer te zijn ........ :P

Alles bij elkaar vond ik het leuk om een keer te doen, gewoon om te weten hoe het is om een wedstrijd te rijden. Maar mijn favoriete zondag-activiteit is het niet geworden.

Plaats reactie