Mijn huidige (en te zware) goedkope Shimano BB is versleten. Verder heb ik "02 Shimano LX crancks. Ik zit me nu af te vragen wat ik er het beste in kan gaan zetten. Gewoon een nieuwe Shimano BB die wat lichter en beter is (LX of XT of zo). Toch een ander merk zoals bv RaceFace incl. nieuwe cracks of de complete "04 XT set.
Ik realiseer me dat er nogal een prijsverschil tussen de diverse opties zit, maar hoor graag jullie meningen over de diverse opties en eventuele andere opties. Zelf heb ik eigenlijk geen idee van de verschillen/voordelen buiten het gewicht en prijs.
Ik rijd op een C"dale Jekyll en leef me vooral uit in de Brabantse bossen en modder ;D
Welke Bottom Bracket
Moderator:Beheerders
Re:Welke Bottom Bracket
als geld geen issue is zou ik een RF Deus kopen, anders een LX bracket
dusssss©
dusssss©
Wat je doet hangt voornamelijk van je budget af. Alleen een nieuwe bb is goedkoper dan een compleet crankstel.
Als je kettingbladen nog goed zijn, zou ik iig gewoon een nieuwe bb kopen. Don"t fix it if it ain"t broken!
Wat je ook doet, koop GEEN ISIS!!!! (tenzij je heeeeel veeeel geld hebt om elke 700km een nieuwe bb te kopen)
Als je kettingbladen nog goed zijn, zou ik iig gewoon een nieuwe bb kopen. Don"t fix it if it ain"t broken!
Wat je ook doet, koop GEEN ISIS!!!! (tenzij je heeeeel veeeel geld hebt om elke 700km een nieuwe bb te kopen)
isis=crisis.
Wanneer je iets nieuws overweegt, denk dan eens aan iets ouds.
Een deore hollowtech cranckstel voor 4-kante as.
Nog steeds te koop voor weinig bij www.bike-discount.de .
Dan nog een bb-un73 erbij en je enige zorg voor de komende jaren zijn de kettingbladen.
En anders gewoon je tijd uitzitten met een handvol Deore octalink assen.
Wanneer je iets nieuws overweegt, denk dan eens aan iets ouds.
Een deore hollowtech cranckstel voor 4-kante as.
Nog steeds te koop voor weinig bij www.bike-discount.de .
Dan nog een bb-un73 erbij en je enige zorg voor de komende jaren zijn de kettingbladen.
En anders gewoon je tijd uitzitten met een handvol Deore octalink assen.