Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Lautje
Berichten:564
Lid geworden op:vr feb 28, 2003 2:50 pm
Locatie:Den Haag
Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Lautje » di jul 27, 2004 12:44 pm


Gebruikersavatar
BOSS
Berichten:5522
Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door BOSS » di jul 27, 2004 7:35 pm

Afbeelding

AMSTERDAM - Genoeg door Duitse tuners aangepakte BMW´s, Mercedessen en Audi´s gezien? Gelukkig is er nog Geigercars. Dit in München gevestigde bedrijf stortte zich op de Hummer H2, met een verbluffend resultaat.


Geigercars kan de motor van de Hummer twee behandelingen geven: bij de eerste wordt de V8, die standaard 320 pk levert, voorzien van een compressor en een tussenkoeler. Daarnaast worden de cilinderkoppen aangepast en ook de nokkenas krijgt een speciale behandeling. Het resultaat: 598 pk, maximaal 780 Nm koppel en een rekening van 25.900 euro. Na de aanpassingen noemt Geigercars de motor Kompressor 780. De meer dan 3.000 kilo zware H2 haalt er een topsnelheid mee van 225 km/h en de sprint van 0 naar 100 gaat in 8,2 seconden. Standaard is de topsnelheid van de H2 180 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat volgens Hummer in minder dan 10 seconden.


Standaard is de topsnelheid van de H2 180 km/u

De tweede aanpassing die de tuner aan de motor kan doen betreft de Kompressor 740 kit. Hier wordt alleen gebruikgemaakt van een compressor en bovendien krijgt de H2 een geheel ander uitlaatsysteem. Deze ombouw kost 14.900 euro en levert een maximum vermogen van 532 pk.


Optische verfraaiing

Naast het toepassen van technische aanpassingen kan Geigercars de Hummer ook optisch verfraaien. Wie kiest voor de tuning van de motor kan volgens Geigercars niet onder de speciale wielen en banden uit. Anders kan de auto zijn kracht niet goed kwijt op het wegdek. De 26 inch velgen, in combinatie met de 305/30 R 26 banden biedt Geigercars aan voor 18.900 euro. Voorts kunnen de remmen van de H2 worden vervangen door geventileerde en geperforeerde schijven die een diameter hebben van 355 mm. En liefhebbers kunnen de H2 meer dan 10 cm laten verlagen.


Prijs

Tot slot heeft Geigercars nog een verchroomde luchthapper op de motorkap, verchroomde stukken voor de voor- en achterbumper, verchroomde treeplanken én een verchroomde tankdop voor de H2. De auto op kost in Duitsland 144.092 euro. Inclusief alle belastingen zou deze Hummer H2 bij ons meer dan 200.000 euro kosten.

dusssss©

Gebruikersavatar
Rudie
Berichten:570
Lid geworden op:wo jun 16, 2004 3:44 pm
Locatie:Groningen / Zutphen

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Rudie » di jul 27, 2004 10:10 pm

En toch vind ik het origineel er stoerder uit zien. Zo"n soort auto moet je niet verlagen enzo...lijkt het meteen een "kleine" auto... ;)

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Mathijs » wo jul 28, 2004 7:36 am

Heb gister de H-1 gezien op een parkeerplaats, pff wat een bak. Dan lijkt een passat opeens een speelgoed autootje. Dat ding had 1.5 parkeerplaats nodig oid.

Gebruikersavatar
Ghostdog - X
Berichten:991
Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Ghostdog - X » vr jul 30, 2004 8:06 am

als we het dan toch over de Hummers hebben:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind hem erg vet iig.
Van Autoweek.nl:
Moederbedrijf General Motors heeft aangekondigd dat de Hummer H3 in de eerste helft van 2005 in Amerika bij de dealers staat. Daar wordt het model tot de ´midsized SUV´s´ gerekend. De krachtbron van de H3 is nu officieel de 5-cilinder 3,5-liter Vortec-motor, die ook al dienst doet in andere producten van GM. De H3 zal leverbaar zijn met een automatische of een handgeschakelde versnellingsbak. Begin december vorig jaar werd het H3T-studiemodel aan het publiek getoond. Die was eveneens voorzien van de Vortec 5-cilinder.
Van de grote Hummer H1 staat het speciale ´Alpha´-model op stapel. Die is voorzien van een 6,6-liter Duramax turbodieselmotor. Volgens de fabrikant geeft deze motor de enorme terreinauto een stuk meer kracht dan de standaard 6,5-liter 205 pk turbodiesel. Bovendien heeft de motor van de Alpha volgens de fabrikant een lagere uitstoot en zelfs een ´onverwacht laag´ brandstofverbruik. In het begin van 2005 wordt de Hummer H1 Alpha op de Amerikaanse markt verwacht.


surfstad
Berichten:2572
Lid geworden op:za okt 26, 2002 10:24 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door surfstad » vr jul 30, 2004 8:25 am

Als Pick Up fan, dikke thumbs up!
Alleen waarom twee stoelen en niet 1 bank???
Weet iemand de optielijst??

Gebruikersavatar
Zane!
Berichten:4842
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Zane! » vr jul 30, 2004 4:43 pm

daar zit de versnellingsbak "verstopt" in de midden console...

zane

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » zo aug 01, 2004 4:17 pm

hmm ik vind em iig te gelikt, een terrein wagen / hummer moet geen poser bak zijn voor langs de terrasjes te cruisen.
tis eveel zo"n plastic TONKA autotje van vroeger..

bovendien staat de H2 (en die pick up waarschijnlijk ook) op t onderstel van de chevrolet trailblazer; een 1 of andere yuppentractor / SUV
en dat is naar mijn weten nu eenmaal niet echt een geweldige terrein auto.
maargoed ieder zn smaak..

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Mathijs » zo aug 01, 2004 7:40 pm

De trailblazer is idd niet de SUV met de beste terrein capaciteiten.

Deze dus: Afbeelding

Een paar juppentractoren die wel goed off road gaan:

Range Rover: (Met adjustable ride height)
Afbeelding

Land Cruiser:
Afbeelding

Touareg, "t is echt waar dat deze echt off road kan!:
Afbeelding

Cayenne, ook bij deze is het geen grap
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zane!
Berichten:4842
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Zane! » zo aug 01, 2004 9:10 pm

sprak hij uit eigen ervaring

blah

zane

aab
Berichten:3109
Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door aab » zo aug 01, 2004 9:16 pm

waarschijnlijk brengt een simpele suzuki samurai het er een stuk beter af dan een cayene of touareq

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door allicht one » zo aug 01, 2004 9:34 pm

ha, daar zou ik je niet in vergissen, het enige is misschien dat het erger is als er krassen of deuken in een touareg of cayenne komen.

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » zo aug 01, 2004 9:53 pm

mwoaaah..
een suzuki samurai weegt nu eenmaal veel minder, en is compacter en hierdoor dus wendbaarder als zon yuppentractor.
bovendien heeft de samurai denk ik minder voor / achteroverhang dus de hellingshoek zou ook nog eens wat gunstiger uit kunnen vallen voor de samurai.

de yuppentractoren moeten bovendien voor t echte werk andere banden hebben.
en ze hebben een zelfdragend chassis wat ook niet zo gunstig is voor de terreinkwaliteiten.
dan nog, de yuppentractoren hebben t.o.v de samurai (zware) heftig geavanceerde electronische / hydraulische aandrijfsystemen, stabilisatie systemen (abs, esp, descent control) waardoor Jort Kelder in zn cayenne turbo de samurai best nog wel eens bij zou kunnen houden.

autovisie heeft ooit een artikel geschreven over een landrover (die hard terreinauto) en een h2 (jajaja) de landrover gaf de H2 natuurlijk vet t nakijken, maar de h2 kwam er uiteindelijk (dankzij de ingebouwde snufjes) wel.

aab
Berichten:3109
Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door aab » zo aug 01, 2004 11:06 pm

een cayene ziet er uit als een verhoogde hyundai en blijft gewoon een juppen balk die niet voor het terein gebouwd is.

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door KoeniE » ma aug 02, 2004 4:53 am

Schaijk gister middag ;D

Afbeelding

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door JJ » ma aug 02, 2004 7:40 am

Wow, heb je daar meer pics van?

Jammer dat de echte achteraan staan..

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Mathijs » ma aug 02, 2004 9:10 am

Zane! schreef:
sprak hij uit eigen ervaring

blah

zane


Nou nee, maar ik heb genoeg Top Gear gekeken en AutoWeek gelezen.

Steulen
Berichten:185
Lid geworden op:di apr 16, 2002 9:28 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Steulen » ma aug 02, 2004 9:29 am

Hah, over Top Gear gesproken...gisteren gezien op de BBC? Bij BMW zullen ze weer blij zijn met de "reclame" voor de X3. "If you"re clinically insane, buy one of these".

Giedo
Berichten:901
Lid geworden op:zo mei 05, 2002 12:47 am
Locatie:Boekel

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Giedo » ma aug 02, 2004 1:32 pm

Even op de Cayenne terugkomen, ook bij Topgear gingen ze het terrein ermee in en hij kwam zelfs op wegbanden overal doorheen. Het filmpje staat op sleepy-fish.com.
Ook bij Topgear, die X5 die vrolijk voorbijgereden wordt door een 25 jaar oude defender ;D

Jumping Hansje
Berichten:1312
Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Jumping Hansje » ma aug 02, 2004 2:44 pm

Als de Defender het doet wel ja. Tenslotte blijft het een engels product en al 25 jaar oud. Het beste zijn de Landcruisers van een jaar of 10 geleden met een 4,2 liter diesel. Tevens klopt het dat je met een Samoerai ook een heel eind komt in het terrein. Alleen deze mag/ kan geen 3,5 ton trekken.

angel
Berichten:643
Lid geworden op:zo mar 30, 2003 11:12 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door angel » ma aug 02, 2004 2:59 pm

Al eens een soezie gezien van 25 jaar oud ?????
Ze roesten zogezegt in de folder En personlijk vindt ik de namen zoals ""juppen tractor ""een beetje minder waardig en meestal worden ze geroepen door mensen die zelf niets hebben maar wel verschrikkelijk graag zo"n mooie auto zouden willen hebben

8)angel 8)


surfstad
Berichten:2572
Lid geworden op:za okt 26, 2002 10:24 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door surfstad » ma aug 02, 2004 4:19 pm

Mijn terreinrij ervaringen met diverse wagens;
VW LT28 Camper - Mercedes MB100D
Door het grote gewicht slecht voor zanderig terrein, echter ruw terrein paktie ie redelijk door zijn grote bodemvrijheid
Volvo 240 station en Ford Sierra 2.0 station
In principe niet fijn, maar heeft wel achterwielaandrijving en redelijk wat bodemvrijheid, dus met een hoop wielspin en minder bar in de banden kom je met deze twee ook vrij ver.
VW Polo - Fiat Panda
Onderschat deze kleine vierkante wagens niet!
Zelfs doorwaden van meertjes van 50 cm diep geen probleem.
Echte klimgeiten die het niet slecht door mul terrein doen.
Citroën Acadiane en diane
Deze wagentjes rijden dus echt superrelaxed door het terrein.
Hoge dunnen banden, super vering, hoge bodemvrijheid, vlakke bodem en super licht.
Enige nadeel... is het motorvermogen, maar ja je hoeft niet altijd hard door het terrein heen.
VW Caddy
Supertraktor! Behoeft volgens mij geen uitleg.

Bovenstaande auto´s hebben geen 4X4 en stonden meestal op slicks.
Dus moraal van dit verhaal... een goeie traktor wordt meestal gereden door een iemand die terrein kan rijden....

Oja naast bovenstaande auto´s was heb ik natuurlijk wel een echte 4X4 gehad die behoorlijk wat KG mee kon sjouwen...
Het was er zo eentje;
Afbeelding

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door KoeniE » ma aug 02, 2004 6:55 pm

JJ schreef:
Wow, heb je daar meer pics van?

Jammer dat de echte achteraan staan..

OK een foto van een echte dan :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door JJ » ma aug 02, 2004 8:52 pm

KoeniE schreef:
OK een foto van een echte dan :D
[/quote

Das dan weer een domme actie, worden alle heldenverhalen over die bakken in 1 keer teniet gedaan :D

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door KoeniE » ma aug 02, 2004 8:57 pm

Zo krijg je hem er weer uit...

Afbeelding

En daarna kan je hem laten leeg lopen...

Afbeelding

Gesloten