Als een Klok..

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:
Als een Klok..

Bericht door JJ » vr mei 27, 2005 9:18 am

De laatste tijd duiken er geregeld fotoos op van deze renner...

Afbeelding

Een MTBR rijder met een Karate Monkey en een Jones Bar ...

Wie is deze "Would Be" Amerikaan ;)

En hoe rijdt die Jones bar nou IRL?? Heb je er meer pics van, en dan vooral in combinatie met de pen en als geheel op de bike?

Gebruikersavatar
lc4
Berichten:489
Lid geworden op:di sep 07, 2004 9:04 pm

Re:Als een Klok..

Bericht door lc4 » vr mei 27, 2005 9:30 am

JJ schreef:


Wie is deze "Would Be" Amerikaan ;)


Aan het #211 te zien is het the one and only Jan Gerrit Klok uit Schiedam. Hollandscher kan het bijna niet ;)

TheBigLjeweetwel

Re:Als een Klok..

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 27, 2005 11:13 am

Ja en vlgs mij rijden ze in Amerika ook niet met PRO onderdelen. ::)

Gebruikersavatar
Cloxxki
Berichten:1548
Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Als een Klok..

Bericht door Cloxxki » vr mei 27, 2005 6:53 pm

"renner"?? ::)

"biker" ajb... ;D

Sorry voor het hierboven afgebeelde off-topic LX onderdeel aan het stuur...

Door de bouw van het stuur is dat overigens de enige echt goede montage van een shifter (als je om de 1 of andere reden echt wilt schakelen).

De H-Bar is vooral BB RR EE EE DD, rond de70cm, en voor singlespeeden is dat puur goed. door de Kurken grips met opstaande dicht einden (28g, iedereen moet ze proberen) is er zelfs een extra handpositie met 2 vingers NAAST het stuur, voor brute overbrenging, als een 80cm stuur ongeveer.

De meeste standaard stuurtjes zijn 5º-11º, deze dus 45º. Je kantelt hem ook ongeveer gelijk aan je stuurpen omlaag, dan komt het fijner uit met je handen en polsen.

Handposities.
Er is de standard positie, zoals hierboven afgebeeld, een midden positie met de diumen net over de crossbar (voor semi-aero houding), en de voorwaardse aero houden (echt fijn met tegenwind, of coasten bij hoge snelheid).
In de standard positie zit je veelal met 2 vingers aan de elke remgreep, maar je kun je handen tegen de rand zetten, voor een DH positie, 1 vinger op elke remgreep.

Hopen dat de gif animatie loopt...
Afbeelding

Het stuur is dus van Titanium. Ik kom van een brede triple butted lichtgewicht alu. Ik dacht dat de vork TE hard was naar mijn zin, nu is dit stuur heb, denk ik er niet meer over na. Doordat je handen veelal een paar extra cm achter de stuurklem staan, is een een beetje overbenging om te veren.
Om eenzelfde houding aan te houen tov, laten we zeggen een 5º recht stuur en 5º rise stuurpen, wil je gemiddeld wel een 20-30mm langere stuurpen met 15º. Ik ging van een 120x5º Thomson en 11º stuur, naar een 140x5º met H-Bar. Ik ben tevreden, voor korte ritten.raen mag het stuur best laag voor mij. Velen hebben genoeg aan 20mm extra of zelfs maar 10mm extra stuurpen.

Als je voor het eerst wegrijdt met een H-Bar is dat meteen "natuurlijk", er is niks geks aan. Het is breed en comfortabel. wel ben je altijd de eerste rit even bezig met uitdokteren hoe ver je hem gekanteld wilt hebben om goed aan te slijten op je handen. Dat luistert redelijk nauw, maar helpt je erg met comfort en controle. Als een maatje op mijn fiets rijdt, moet het stuur meteen hoger gekanteld, hij heeft een langer bovenlichaam en dus steilere onderarmhoek.

Hubert is jaloers, maar wil me niet na-apen. Hij denkt dat een alu Santos SUB stuur net zo cool is. Ik laat hem maar... ;D

Meer foto"s op www.jonesbikes.com

Een betaalbaarder, minder dempend, zwaarder, minder veelzijdig stuur is de On-One Mary. 64cm, wat niet bijster breed is, en 37,5º. Een soort extreem gebogen riser bar. Daar wil er ik eentje van voor gearie en trainings werk :-)

Voor XC Racen is de H-bar misschien niet de allerbeste. Jones zelf ziet het ook vooral als een SS stuur, en tevens geschikt voor, tja...

Afbeelding

www.twentyniner.com

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Als een Klok..

Bericht door DeKerfs » vr mei 27, 2005 7:26 pm

Mooie kerel die Jones, dares to think outside the box... Kan dat zeer waarderen. Ik hou het voorlopig bij mn WTB Dirt Drops, welke ik nog "enkelen" op voorraad heb... De Jones heeft het grote voordeel dat je hem met een vrij traditionele stuurpen kan monteren, daar waar een Dirt Drop dat onmogelijk maakt. Daarbij is de effectief te gebruiken ruimte op een Jones toch wel wat meer dan op een Dirt Drop. Prijs vind ik opzich niet eens zo erg verkeerd eigenlijk.


Flat bars just suck.... cause their flat bars...

Gebruikersavatar
Cloxxki
Berichten:1548
Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Als een Klok..

Bericht door Cloxxki » vr mei 27, 2005 8:55 pm

Je hebt je Dirt Drops te laat verkocht. On-One Midge"s lijken me op alle vlakken fijner en handiger. DAAR zou ik ook best een fietsje mee willen bouwen. Een 29"er met normale balhoofdbuislengte, dan heb je aan een rechte stuurpen al genoeg.

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Als een Klok..

Bericht door DeKerfs » vr mei 27, 2005 9:14 pm

Cloxxki schreef:
Je hebt je Dirt Drops te laat verkocht. On-One Midge"s lijken me op alle vlakken fijner en handiger. DAAR zou ik ook best een fietsje mee willen bouwen. Een 29"er met normale balhoofdbuislengte, dan heb je aan een rechte stuurpen al genoeg.


Ik heb ze niet verkocht, maar gekocht ;). Op dit moment worden er steeds meer Dirt Drops op eBay aangeboden, en het moment is aangebroken dat de prijs zelfs daalt... Al heb ik nog steeds geen slechte deal gehad aan de 3 die ik momenteel heb.

De tegenhanger van OnOne moet ik nog steeds eens proberen. Komt wel... eerst mn geared-Dirt Drop fiets afbouwen, wat tergend langzaam duurt :?

Hubert !
Berichten:1573
Lid geworden op:wo okt 02, 2002 11:43 am
Locatie:Amersfoort

Re:Als een Klok..

Bericht door Hubert ! » za mei 28, 2005 5:03 pm

Heb idd luttele meters met Jones stuur gereden en voelde me idd direct thuis. Kort nadat ik het stuur een paar meter bereden had, reed ik een wedstrijdje in Bergschenhoek waar redelijk wat geklommen moest worden met een SS verzetje. Toen ineens wilde ik HET gewoon ! Niet meer in een onnatuurlijke houding aan mijn stuur trekken, ik heb echt het gevoel dat de posistie natuurlijker is en je dus sterker bent !
Waarschijnlijk komt er toch binnenkort een H-bar, zijn er gegadigen om een verzending gezamelijk te laten verlopen ?
Over het Santos retro stuurtje: wil dat toch ook proberen, best een geinig ding, helaas niet zo breed als de H en ook iets minder gebogen, maar alles beter dan flat !

Plaats reactie