Waar waren we?
Oja, oprijlaan van Dhr Jones, naja, een smal bospaadje met aan het begin een brievenbus en een klein blauw fietsje, op slot tegen een boom. We herkende het houten huis van de foto's die op de diverse fora getoond waren.
Na aangebeld te hebben (grote scheepsbel naast de deur) schoof de garagedeur onder ons open en stond daar een kabouter met een lange baard, pastic Birkenstock klompen, een muts op en een telefoon in z'n handen: Jeff!
Jeff was op dat moment via de telefoon bezig een H-bar te verkopen aan iemand die kennelijk nog niet wist hoe die werkte

Na 5 minuten was de H-bar verkocht en konden we verder lopen richting de veelbelovende contouren die in de workshop van Jeff opdoemden.
Het was indrukwekkend om nu eens echt op de plaats te zijn, waarvan al zoveel foto's gezien waren en waar al die mooie fietsen vandaan leken te komen.
We mochten alles in het fabriekje van Jeff bekijken en op al onze vragen werd uitvoerig antwoord gegeven, al dan niet gepaard gaande met een dansje of veel gebaren van Jeff. Hele relaxte gast met enorm veel kennis van zaken!
De fiets van Jeff was regelrecht impressive, de 620grams voorvork had nagenoeg geen brakeflex (180mm schijf voor) en het veren van het frame is, als je het niet met eigen ogen gezien hebt, niet te geloven. Dat
een "hardtail" zoveel mee kan geven! Jeff heeft met z'n "vertical compliandt hardtail" geprobeerd om z'n fiets zijdelings zo stijf mogelijk te maken en 'em toch wat vering aan de achterkant mee te geven. Na een aantal meters op het ding gereden te hebben kan ik vertellen dat dit geheel gelukt is!
Ook de combinatie van een 70.5 graden balhoofdhoek in combinatie met een vork met 73mm rake had ik nooit eerder gevoeld, iedereen die beweerd dat een 29er log of lomp is zou deze fiets moeten proberen! Wanneer je denkt aan sturen, schiet ie al de bocht om.
Jelle wilde eindelijk eens van een echte rijder horen wat die zoal van z'n fiets vond, dus Jeff hopte en sprong vrolijk op de fiets los, waarna het bericht kwam dat ie 't een lekkere fiets vond, alleen wat hard aan de achterkant.
Ook op z'n Surly Pugsley deed Jeff wat trucjes, wat een artiest!

Al met al een erg leuk bezoek, dat bijna een ochtend duurde.
Wat vooraf een beetje mijn angste was, honderden kilometers rijden voor een kort bezoekje met een kerel waar niet mee te praten zou zijn is totaal niet uitgekomen. 't Was erg leuk om er een keer geweest te zijn. Aan het einde van het bezoek gaf ik Jeff een hand met de woorden "see you in 4 years dude", want op vragen hoe ik een paar plekjes hoger op de wachtlijst kon komen kwam geen duidelijk antwoord ........ Beetje jammer