Welke Downhill bike

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo apr 19, 2006 10:59 am

Heeft niks met gunnen te maken!!!

Heeft er mee te maken dat je wel een topic start, maar verder niks van iemand wilt aannemen.

Prima joh als jij een M3 wilt kopen, verkoop hem dan ook maar naar een jaar, omdat je hem niet goed kan gebruiken.

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 19, 2006 11:04 am

Als je zo eigenwijs bent kun je beter geen vragen stellen. Mensen willen je advies geven, mede omdat je het vraagt. Als je dat niet respecteert of normaal en serieus kan reageren krijg je nu eenmaal dat soort reacties.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo apr 19, 2006 11:06 am

Nou,misschien was ik een beetje te snel met deze keuzes,misschien is de M3 een beetje aan de dure kant ,Welke Bike zou ik moeten kiezen met jullie advies :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 19, 2006 11:32 am

downhillbiker schreef:Nou,misschien was ik een beetje te snel met deze keuzes,misschien is de M3 een beetje aan de dure kant ,Welke Bike zou ik moeten kiezen met jullie advies :)
Een Kona Stinky of een Bighit is een goeie beginnersbike. Als je gelijk teveel veerweg pakt wordt je nooit zo goed als iemand die op een HT begint. Helaas doen vele (incl. ikzelf) dat toch omdat je het gewoon langer uithoudt als je een dag gaat fietsen. Soms nemen ze dan een HT voor erbij.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo apr 19, 2006 11:52 am

N I E L S schreef:Een Kona Stinky of een Bighit is een goeie beginnersbike. Als je gelijk teveel veerweg pakt wordt je nooit zo goed als iemand die op een HT begint. Helaas doen vele (incl. ikzelf) dat toch omdat je het gewoon langer uithoudt als je een dag gaat fietsen. Soms nemen ze dan een HT voor erbij.
mooi gezegd..

dat vind ik ook, je koopt een DH bak.. en ook een goedkope HT... zodra je op je ht rijd leer je pas rijden.. als je op een DH bak begint is het gewoon veel moeilijker, met tricks en ook met techniek..

maar goed..

ik blijf bij de Kona Stab Dee-Lux !
TS

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo apr 19, 2006 12:47 pm

wat zijn de prijzen van deze goede beginners fietsen voor DH/Freeride gebruik :)

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » wo apr 19, 2006 2:09 pm

:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo apr 19, 2006 4:05 pm

wat is het verschil tussen de stinky en de bighit,weet iemand van jullie dat misschien :)

Sven

Bericht door Sven » wo apr 19, 2006 4:48 pm

downhillbiker schreef:wat is het verschil tussen de stinky en de bighit,weet iemand van jullie dat misschien :)
Zegt het persoon die een M3 met een Travis Triple Intrinsic en Manitou Revox wilt hebben...

Heb je zelf nou echt niet door dat je beter een normale beginnersbike kan hebben?

Lees eens wat reviews op http://www.mtbr.com/reviews en je komt een heel stuk verder. De zoekfunctie op dit forum werkt ook perfect.

Kom dan eens terug voor een gericht advies. Het is jouw bike, jouw smaak, en daar wordt niks in voorgekauwd.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » wo apr 19, 2006 6:11 pm

downhillbiker schreef:wat is het verschil tussen de stinky en de bighit,weet iemand van jullie dat misschien :)
de ene is een kona
de andere een specialized
:shutup:
:D

sorry kon het niet laten

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » wo apr 19, 2006 6:22 pm

volgens mij staat er ook nog een beone woodbumble te koop hier op DP. Perfecte do it all bike!

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo apr 19, 2006 7:19 pm

Old Manitou schreef:
de ene is een kona
de andere een specialized
:shutup:
:D

sorry kon het niet laten
hahahaha, en de bighit heeft ook meer veerweg.. 8'' geloof ik, en de stinky 7'' ( weet niet of het met rij gedrag uitmaakt, kep nog nooit op een fully gereden , mwa komt nog wel....een Scream! :o !)

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo apr 19, 2006 8:08 pm

Zoals al vaker gezegd, het gaat om de kwaliteit van de veerweg, niet om de kwantiteit.

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo apr 19, 2006 8:28 pm

Christiaan schreef:Zoals al vaker gezegd, het gaat om de kwaliteit van de veerweg, niet om de kwantiteit.
de achterdemper dus (?)
en hoe de veerweg gebruikt word (?) :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 19, 2006 8:31 pm

-Noize- schreef:
Christiaan schreef:Zoals al vaker gezegd, het gaat om de kwaliteit van de veerweg, niet om de kwantiteit.
de achterdemper dus (?)
en hoe de veerweg gebruikt word (?) :)
Bijvoorbeeld je shock maar met name je frame.
Door de bouw van je frame is niet elke veerweg hetzelfde. Je kan je een fiets voorstellen waarbij de draaipunten in het frame wel 20cm geven maar vrij lineair of zelfs degressief zijn.

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo apr 19, 2006 8:43 pm

oh

-single pivot
-4-bar
-vpp

enz...

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 19, 2006 8:48 pm

-Noize- schreef:oh

-single pivot
-4-bar
-vpp

enz...
Maar niet elke 4 bar linkage of SP is hetzelfde. Afmetingen van de 'armen' van het frame, je zit, de richting van de veerweg etc.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » do apr 20, 2006 9:32 am

kona ga je kopen bij bikes4fun..

goedkoop en de beste service!

www.bikes4fun.nl

..ga naar de winkel.. laat je verrassen.. en ga met een blij gezicht, met fiets onder je arm naar huis..

wat wil de biker nog meer dan?

de missende 3B's? :angelnot:

Goofy :)
TS

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do apr 20, 2006 9:38 am

Maar dat is helemaal in Limburg :shock: ,ik woon in Drenthe en daar hebben ze ook een Konadealer in Hoogeveen.Naar Limburg afreizen voor een kona is voor mij te ver ;) hier de site
www.Tomsbikes.nl

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do apr 20, 2006 10:52 am

ik weet niet, maar als je toch een dealer in de buurt hebt..waarom ga je dan niet gewoon even testrijden en voelen hoe hij rijd?..ik snap jou niet helemaal..

kooz

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do apr 20, 2006 10:55 am

downhillbiker schreef:Maar dat is helemaal in Limburg :shock: ,ik woon in Drenthe en daar hebben ze ook een Konadealer in Hoogeveen.Naar Limburg afreizen voor een kona is voor mij te ver ;) hier de site
www.Tomsbikes.nl
Eerst wil je persé een M3 uit de states en nu is Limburg al te ver? :roll:

Anyway, een Stinky is inderdaad een erg mooie bike!

Don

Bericht door Don » do apr 20, 2006 11:53 am

downhillbiker schreef:van al dat gezeur wordt ik ook niet van :yucky:
als we dan toch aan t zeuren zijn, het is ik WORD :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » do apr 20, 2006 11:58 am

Of neem in ieder geval een huurfiets in Winterberg. Daar hebben ze Kona's.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do apr 20, 2006 12:09 pm

Of neem in ieder geval een huurfiets in Winterberg. Daar hebben ze Kona's.
Heb ik al gedaan in Winterberg afgelopen seizoen,had toen een week kaart gekocht,Had toen een Kona Stab gehuurd voor 4 dagen en de andere 3 dagen een high octane,maar de Kona beviel me het beste,reed lekker,veerde goed,mooie fiets :thumbsup: .Ik denk dat ik toch een Kona neem :)

tribal198

Bericht door tribal198 » do apr 20, 2006 12:09 pm

Als newbie in de downhill en ouwe l** op de fiets heb ik nog een vraag aan je: hoe zit het met je protectorshit en zo? Je wilt wel een bike aanschaffen voor ong. 4000 euro maar dan ben je er nog niet.
Je bent ook sowieso een aantal honderden euro's kwijt aan helm, kleding en protectie, vergeet niet om dit er bij in te calculeren.
Koop of bouw (net als ik) eerst een relatief goedkope DH bak en dan kun je nog een keer wat slopen zonder dat het in de honderden euries loopt en zonder dat je je botten breekt over het eerste beste kiezelsteentje.
Advies: volg raad op van ervaren piloten hier op het forum.

@ pieterenv10, zulke gasten zag je ook veel in Winterberg, dure kleding en nog duurdere bikes maar rijden ho maar :D

Gesloten