Welke Downhill bike
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
Een Kona Stinky of een Bighit is een goeie beginnersbike. Als je gelijk teveel veerweg pakt wordt je nooit zo goed als iemand die op een HT begint. Helaas doen vele (incl. ikzelf) dat toch omdat je het gewoon langer uithoudt als je een dag gaat fietsen. Soms nemen ze dan een HT voor erbij.downhillbiker schreef:Nou,misschien was ik een beetje te snel met deze keuzes,misschien is de M3 een beetje aan de dure kant ,Welke Bike zou ik moeten kiezen met jullie advies
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
mooi gezegd..N I E L S schreef:Een Kona Stinky of een Bighit is een goeie beginnersbike. Als je gelijk teveel veerweg pakt wordt je nooit zo goed als iemand die op een HT begint. Helaas doen vele (incl. ikzelf) dat toch omdat je het gewoon langer uithoudt als je een dag gaat fietsen. Soms nemen ze dan een HT voor erbij.
dat vind ik ook, je koopt een DH bak.. en ook een goedkope HT... zodra je op je ht rijd leer je pas rijden.. als je op een DH bak begint is het gewoon veel moeilijker, met tricks en ook met techniek..
maar goed..
ik blijf bij de Kona Stab Dee-Lux !
TS
Zegt het persoon die een M3 met een Travis Triple Intrinsic en Manitou Revox wilt hebben...downhillbiker schreef:wat is het verschil tussen de stinky en de bighit,weet iemand van jullie dat misschien
Heb je zelf nou echt niet door dat je beter een normale beginnersbike kan hebben?
Lees eens wat reviews op http://www.mtbr.com/reviews en je komt een heel stuk verder. De zoekfunctie op dit forum werkt ook perfect.
Kom dan eens terug voor een gericht advies. Het is jouw bike, jouw smaak, en daar wordt niks in voorgekauwd.
-
-
hahahaha, en de bighit heeft ook meer veerweg.. 8'' geloof ik, en de stinky 7'' ( weet niet of het met rij gedrag uitmaakt, kep nog nooit op een fully gereden , mwa komt nog wel....een Scream!Old Manitou schreef:de ene is een konadownhillbiker schreef:wat is het verschil tussen de stinky en de bighit,weet iemand van jullie dat misschien
de andere een specialized
![]()
sorry kon het niet laten

-
Bijvoorbeeld je shock maar met name je frame.-Noize- schreef:de achterdemper dus (?)Christiaan schreef:Zoals al vaker gezegd, het gaat om de kwaliteit van de veerweg, niet om de kwantiteit.
en hoe de veerweg gebruikt word (?)
Door de bouw van je frame is niet elke veerweg hetzelfde. Je kan je een fiets voorstellen waarbij de draaipunten in het frame wel 20cm geven maar vrij lineair of zelfs degressief zijn.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
kona ga je kopen bij bikes4fun..
goedkoop en de beste service!
www.bikes4fun.nl
..ga naar de winkel.. laat je verrassen.. en ga met een blij gezicht, met fiets onder je arm naar huis..
wat wil de biker nog meer dan?
de missende 3B's?
Goofy
goedkoop en de beste service!
www.bikes4fun.nl
..ga naar de winkel.. laat je verrassen.. en ga met een blij gezicht, met fiets onder je arm naar huis..
wat wil de biker nog meer dan?
de missende 3B's?

Goofy

TS
Maar dat is helemaal in Limburg
,ik woon in Drenthe en daar hebben ze ook een Konadealer in Hoogeveen.Naar Limburg afreizen voor een kona is voor mij te ver
hier de site
www.Tomsbikes.nl

www.Tomsbikes.nl
Eerst wil je persé een M3 uit de states en nu is Limburg al te ver?downhillbiker schreef:Maar dat is helemaal in Limburg,ik woon in Drenthe en daar hebben ze ook een Konadealer in Hoogeveen.Naar Limburg afreizen voor een kona is voor mij te ver
hier de site
www.Tomsbikes.nl

Anyway, een Stinky is inderdaad een erg mooie bike!
Heb ik al gedaan in Winterberg afgelopen seizoen,had toen een week kaart gekocht,Had toen een Kona Stab gehuurd voor 4 dagen en de andere 3 dagen een high octane,maar de Kona beviel me het beste,reed lekker,veerde goed,mooie fietsOf neem in ieder geval een huurfiets in Winterberg. Daar hebben ze Kona's.

Als newbie in de downhill en ouwe l** op de fiets heb ik nog een vraag aan je: hoe zit het met je protectorshit en zo? Je wilt wel een bike aanschaffen voor ong. 4000 euro maar dan ben je er nog niet.
Je bent ook sowieso een aantal honderden euro's kwijt aan helm, kleding en protectie, vergeet niet om dit er bij in te calculeren.
Koop of bouw (net als ik) eerst een relatief goedkope DH bak en dan kun je nog een keer wat slopen zonder dat het in de honderden euries loopt en zonder dat je je botten breekt over het eerste beste kiezelsteentje.
Advies: volg raad op van ervaren piloten hier op het forum.
@ pieterenv10, zulke gasten zag je ook veel in Winterberg, dure kleding en nog duurdere bikes maar rijden ho maar
Je bent ook sowieso een aantal honderden euro's kwijt aan helm, kleding en protectie, vergeet niet om dit er bij in te calculeren.
Koop of bouw (net als ik) eerst een relatief goedkope DH bak en dan kun je nog een keer wat slopen zonder dat het in de honderden euries loopt en zonder dat je je botten breekt over het eerste beste kiezelsteentje.
Advies: volg raad op van ervaren piloten hier op het forum.
@ pieterenv10, zulke gasten zag je ook veel in Winterberg, dure kleding en nog duurdere bikes maar rijden ho maar