@ Boss: Suriname reis door het oerwoud. Op stap met biologen etc. Dus veel macrofotografie van bloementjes, beestjes, etc. Mijn pa deed het destijds in '74-76 toen wij daar woonden ook met zijn Canon FtB met Canon (macro + extender) lenzen. Die Canon kan ik natuurlijk ook weer meenemen natuurlijk bedenk ik mij nu. Heb daar zelf dik 6 jaar volop mee gefotografeerd. Natuur, sportwedstrijden, macro. Alleen natuurlijk dan wel tig fotorolletjes meenemen....

De Canon A80 van mij pa en de A620 van mij zullen ook meegaan. Een evt. uitbreiding met een gehuurde 350D of 20D of welk type dan ook zou ik wel leuk vinden - afhankelijk van de huurkosten natuurlijk.
@ Steelboy: mwah, ik ben géén volledige leek op het gebied van camera's. ik denk dat ik zo'n Canon niet al te lang moet doorgronden. De vliegreis naar Suriname duurt overigens wel een uurtje of 10 a 12 dus ik heb alle tijd! Als ik een spiegelreflex gebruik, dan gaat dat altijd manueel, never autofocus. Met de kleine A620 daarentegen weer wel.
Afijn, ik zie het wel. Heb tenslotte nog de ouwe FtB en zijn opvolger de AE1 nog + de benodigde macro lenzen enzo.
TBB