Waarom deze keuze? En welk stuur?
Moderators:JJ, Beheerders
Mijn riser zorgt er toch echt voor dat mijn polsen "natuurlijker" ten opzichte van het stuur staan, hij knikt veel meer naar binnen als een normale flat-bar.Cloxxki schreef:Riser=verhoger
Risers zijn voor fietsen waar de balfhoofdbuis te kort is gemaakt om nog met spacers of aangepaste stuurpen te compenseren. Het is alleen comfortabel (recreatief) voor je rug, maar je polsen balen net zo erg als bij een flat bar.
Ga eens achter iemand fietsen die een Mary gebruikt.Xircuit schreef:Mijn riser zorgt er toch echt voor dat mijn polsen "natuurlijker" ten opzichte van het stuur staan, hij knikt veel meer naar binnen als een normale flat-bar.Cloxxki schreef:Riser=verhoger
Risers zijn voor fietsen waar de balfhoofdbuis te kort is gemaakt om nog met spacers of aangepaste stuurpen te compenseren. Het is alleen comfortabel (recreatief) voor je rug, maar je polsen balen net zo erg als bij een flat bar.
Als je eens aan de hoek van een Mary wilt snuffelen, koop dat een Bontrager Satellite bar of misschien beter te verkrijgen : een Zoom stuur. Ik heb 2 zooms, 1tje zit op een oudere beach/woon-werk Fisher gemonteerd met 130mm stuurpen. normaal zou ik 90mm gebruiken met een recht stuur, maar de Zoom heeft bijna geen corrigerende voorwaardse knik. wel identieke 38º hoek als de Mary, en maar iets smaller. Geniaal voor woon/werk, maar misschien net-niet veilig genoeg voor hardcore MTB'en. 1/2" rise, ik gebruik de mijne ondersteboven, dan heb je ook een extra fijne aero positie dichter naast de stuurpen.Het TUIG schreef:Ga eens achter iemand fietsen die een Mary gebruikt.Xircuit schreef:
Mijn riser zorgt er toch echt voor dat mijn polsen "natuurlijker" ten opzichte van het stuur staan, hij knikt veel meer naar binnen als een normale flat-bar.
Dan kan je zien dat de houding een stuk natuurlijker is tegenover een Riser.En de wat mij nog meer opviel was de controle.
Naar mijn mening is en Mary gewoon beter dan een flat of riser-bar.
Alleen moet nog even het schakeltje in mijn hoofd worden omgezet in mijn hoofd om er een aanteschaffen.
Het TUIG schreef:
Ga eens achter iemand fietsen die een Mary gebruikt.
Dan kan je zien dat de houding een stuk natuurlijker is tegenover een Riser.En de wat mij nog meer opviel was de controle.
Naar mijn mening is en Mary gewoon beter dan een flat of riser-bar.
Alleen moet nog even het schakeltje in mijn hoofd worden omgezet in mijn hoofd om er een aanteschaffen.
Scaluner schreef:Beetje googlen...
In de UK: Windwave
In De: Wiener Bike Parts (wie zegt dat duitsers geen gevoel voor humor hebben)
Kan het stuur overigens nog niet op de Titec site vinden...
Wiener Bike Parts heeft het stuur in elk geval niet, weet mijn contact te vertellen. Misschien heeft JJ inmiddels al meer info van zijn US source?Scaluner schreef:Beetje googlen...
In de UK: Windwave
In De: Wiener Bike Parts (wie zegt dat duitsers geen gevoel voor humor hebben)
Kan het stuur overigens nog niet op de Titec site vinden...