RIG EBB bout
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Ola,
ik ben opzoek naar de bout van een Gerrie Visser RIG EBB. Dan bedoel ik dus de bout om het EBB vast te zetten. Deze heeft een sterkte van 12.8 Bij de gemiddelde ijzerhanden (ook de wat "proffessionelere") kan ik die enkel per 100 bestellen. Dat is een beetje overkill. Kan iemand aan deze bout komen dan wel weet iemand waar ik deze bout kan krijgen?
alvast bedankt!
DiDa
ik ben opzoek naar de bout van een Gerrie Visser RIG EBB. Dan bedoel ik dus de bout om het EBB vast te zetten. Deze heeft een sterkte van 12.8 Bij de gemiddelde ijzerhanden (ook de wat "proffessionelere") kan ik die enkel per 100 bestellen. Dat is een beetje overkill. Kan iemand aan deze bout komen dan wel weet iemand waar ik deze bout kan krijgen?
alvast bedankt!
DiDa
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Heb ook een probleem met die bout. van m'n RIG.
Overlaatst fiets binnengedaan voor nieuwe trapas.
Ik zondag fier met mijn SS met nieuwe trapas op tt, vast van plan er eens een goeie lap op te geven.
Na 2 km verdraaide plots de EBB m.a.g.kamwiel dat zich enkele mm in de chainstay gevreten heeft
Bovendien was de EBB-bout niet meer los te krijgen.
Dus maar weer naar huis
(60 km for nothing
gereden)
Bout bleek te vast aangetrokken waardoor de gerokken draad gripeerde en heb deze dus moeten afbreken.
Eigenlijk is het wel maar een dun boutje waar serieuze krachten moeten op gezet worden om het zaakje op zijn plaats te houden.8 mm ware beter geweest, daar kan tenminste wat 'force' op gezet worden...
De EBB bleek ook nog ingevet te zijn
Zulke lompheid...
Conclusie:wat je zelf kunt doen doe je beter en... ben dus ook op zoek naar een nieuwe bout en fietsenmaker?
Ga trouwens een nieuw topic starten om een middel te zoeken om die EBB eens en voor goed degelijk vast te zetten.
Overlaatst fiets binnengedaan voor nieuwe trapas.
Ik zondag fier met mijn SS met nieuwe trapas op tt, vast van plan er eens een goeie lap op te geven.
Na 2 km verdraaide plots de EBB m.a.g.kamwiel dat zich enkele mm in de chainstay gevreten heeft


Bovendien was de EBB-bout niet meer los te krijgen.
Dus maar weer naar huis


Bout bleek te vast aangetrokken waardoor de gerokken draad gripeerde en heb deze dus moeten afbreken.
Eigenlijk is het wel maar een dun boutje waar serieuze krachten moeten op gezet worden om het zaakje op zijn plaats te houden.8 mm ware beter geweest, daar kan tenminste wat 'force' op gezet worden...
De EBB bleek ook nog ingevet te zijn


Zulke lompheid...
Conclusie:wat je zelf kunt doen doe je beter en... ben dus ook op zoek naar een nieuwe bout en fietsenmaker?
Ga trouwens een nieuw topic starten om een middel te zoeken om die EBB eens en voor goed degelijk vast te zetten.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
nee de vorige eigenaar heeft het zeskant een beetje beschadigd dus ik wil een reserve hebben just in case. Ik heb het met een goede allen key wel kunnen repareren voor een gedeelte maar net niet genoeg om 100% zekerheid te hebben. Mijn EBB is nog nooit vast gaan zitten en ik gebruik slechts een minimale kracht om het aan te draaien. Ik maak het binnenzeskant wel iedere keer schoon voordat ik er een sleutel in steek. Dat voorkomt een hoop problemen.
Vast is vast is zo'n beetje mijn mantra.. (ow ja en vet vet vet)
Hmmzz m5 etc is een algemene aanduiding bij mijn weten. Je hebt ook T5 (torx) etc. Maar M5 is wel algemeen bekend..
Okee:
Ik zoek dus een M5x60 binnenzeskant bout met een sterkte van 12.8 en waarvan de eerste 40MM niet voorzien is van schroefdraad.
Vast is vast is zo'n beetje mijn mantra.. (ow ja en vet vet vet)
Hmmzz m5 etc is een algemene aanduiding bij mijn weten. Je hebt ook T5 (torx) etc. Maar M5 is wel algemeen bekend..
Okee:
Ik zoek dus een M5x60 binnenzeskant bout met een sterkte van 12.8 en waarvan de eerste 40MM niet voorzien is van schroefdraad.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.