Ik heb een luxeprobleem, nl. teveel fietsen en te weinig ruimte. Op het moment gebruik ik een ss-racefiets om naar mijn werk te fietsen, daarvoor gebruikte ik een ss-mtb voor hetzelfde doel maar die heb ik gedemonteerd om ruimte te besparen. Dit wordt waarschijnlijk ook het voorlopige lot van de racer (dat is ook iets teveel een mooi weer fiets).
Met mijn nieuwe ss wil ik eindelijk ook 'echt' het bos in (da's nog nieuw voor me) maar ik wil hem ook gebruiken om te forensen. Op de weg heb ik eerder een verzet van 42-16 gebruikt (44-16 op de racer) en dat beviel me goed. Voor de mtb routes lijkt me dit echter veel te zwaar (bv. Schoorl en Amerongen). Als ik de fiets alleen voor het bos zou bouwen zou ik eerste instantie 'gewoon' 32-16 kiezen en daarmee lekker gaan experimenteren.
Ik ben nu dus van plan om de fiets op te bouwen met een 42-16 en om te bouwen als ik het bos in wil. Het idee is is om twee kransje te gebruiken en de 16 te wisselen voor een 20 of een 21, ik zou ook het voorblad kunnen wisselen voor een 32, wat is het beste?
De meeste ss-ers die ik zie hebben een klein voorblad (32-36). Is er een goede reden om geen 42 blad te gebruiken met een groter kransje achter zoals ik van plan ben?
Voor het gemak zou ik twee kettingen willen gebruiken voor de wissel en wel Sram PC58 met powerlinks (voor het nog grotere gemak). Kan ik ss rijden met powerlinks of gaat dat stuk/komt muurvast te zitten etc.?
Alle input is welkom