Nieuwe SS: Hij is klaar!!! + plaatjes
Moderators:JJ, Beheerders
32-16 for starters en dat smurft
Ik was bang dat ik op de rechtere/vlakkere stukken veel 'lucht' zou trappen maar dat viel me dus heel erg mee. Pas 1 echte rit gemaakt maar so far so good en het achterwiel heeft geen mm bewogen. Toch denk ik dat ik tzt. wel wat steviger spanners koop (bij On-One oid. )
@Cubeman, ik was een beetje
gisteren en ik moest nog alle dingen doen die ik had uitgesteld om het fietsje te kunnen bouwen...Als ik wat meer km's heb gemaakt ga ik er wel over filosoferen maar eigenlijk reed het gewoon erg lekker, so what more can I say? Ik zie nog wel wat op tegen Schoorl maar ga het binnenkort proberen
(hopelijk dinsdag)

@Cubeman, ik was een beetje

Met 32:16 moet Schoorl makkelijker te doen zijn dan je denkt.George2 schreef:32-16 for starters en dat smurftIk was bang dat ik op de rechtere/vlakkere stukken veel 'lucht' zou trappen maar dat viel me dus heel erg mee. Pas 1 echte rit gemaakt maar so far so good en het achterwiel heeft geen mm bewogen. Toch denk ik dat ik tzt. wel wat steviger spanners koop (bij On-One oid. )
@Cubeman, ik was een beetjegisteren en ik moest nog alle dingen doen die ik had uitgesteld om het fietsje te kunnen bouwen...Als ik wat meer km's heb gemaakt ga ik er wel over filosoferen maar eigenlijk reed het gewoon erg lekker, so what more can I say? Ik zie nog wel wat op tegen Schoorl maar ga het binnenkort proberen
(hopelijk dinsdag)
Helemaal nu het een beetje vochtig ligt het parcours er goed bij.
Oom Agent:"We hebben u laten stoppen omdat u slingert als een gek, rijd u altijd met een wiel op schoot?"
Ik: "Mwoah, hadedmwarghre, brdges..."
Oom Agent: "Ik kan u niet verstaan, wilt u die band uit uw mond halen?"
Maw. lijkt me niet zo'n beste tip
Edit: Naast zadelpen en zadel heb ik nu ook de banden van m'n Kona afgerukt en hangt hij heel kaal en zielig in het hok. Als ik zo dooorga hangt er straks alleen nog een frame met wat derailleurs en zo
Dinsdag wordt dus een goede vergelijkende test met dezelfde vork en banden...
Ik: "Mwoah, hadedmwarghre, brdges..."
Oom Agent: "Ik kan u niet verstaan, wilt u die band uit uw mond halen?"
Maw. lijkt me niet zo'n beste tip

Edit: Naast zadelpen en zadel heb ik nu ook de banden van m'n Kona afgerukt en hangt hij heel kaal en zielig in het hok. Als ik zo dooorga hangt er straks alleen nog een frame met wat derailleurs en zo

Even een kickje. Ik heb de fiets nu een tijdje en na wat kleine upgrades (chaintugs en langere zadelpen) gooi ik er weer even wat ervaringen tegenaan.
Hij rijdt heerlijk
Nu hij permanent gebruiksklaar is (hij heeft een tijdje een kransje moeten delen met m'n woon-werk racer en zadel +pen met mijn Kona) is de voornaamste inzet rondjes Schoorl. Dit leid tot klachten van de fietsmaten want ik ben veel te snel geworden
Komt nog bij dat men het behoorlijk hardcore vind dat ik ongeveerd over het nogal hobbelige parcours vlieg.
Maw. tot nu toe is de SS een groot succes. Ik baalde als een stekker dat ik het NK gemist heb (werk
) maar ik ben ik de toekomst zeker van de partij als er wedstrijdjes of meetings zijn (mist het werk het toelaat
) Ook ben ik van plan om nog wat andere terrein te gaan tackelen...oa. de Posbank en Limburg. De Inbred is hoe dan ook een blijvertje!
Hij rijdt heerlijk

Maw. tot nu toe is de SS een groot succes. Ik baalde als een stekker dat ik het NK gemist heb (werk

Is een vrij standaard bashring van Truvativ. Meebesteld met wat spul bij www.m-gineering.nl was toen de laatste die ze hadden liggen dus voor een leuk prijsje
Handig omdat ik (nog) geen (2e) setje single-ring bladbouten had liggen...nu dus wel en ik de toekomst gaat de bash er dus af en komt er een groter blad op.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bart, mocht je er 1 willen, ik heb er 1 liggen in combi met een blad (of alleen) voor weinig.bart29 schreef:Wat is dat voor ring, die nu op de plaats van het grote tandwiel zit? Is die zelf gemaakt of ergens gekocht?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Plaats van de ring is afhankelijk van de kettinglijn.
Als je Bash ring wilt rijden moet je een niet al te brede kettinglijn hebben (rond de 48mm) heb je een bredere kettinglijn dan zul je het het blad op de buiten positie van je crank moeten monteren en is er geen plaats voor de bash ring. Dit kun je soms wel weer opvangen door een andere maat bracket. Het blijft passen en meten
JJ
Als je Bash ring wilt rijden moet je een niet al te brede kettinglijn hebben (rond de 48mm) heb je een bredere kettinglijn dan zul je het het blad op de buiten positie van je crank moeten monteren en is er geen plaats voor de bash ring. Dit kun je soms wel weer opvangen door een andere maat bracket. Het blijft passen en meten

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!