Nieuwe SS: Hij is klaar!!! + plaatjes

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

dader

Bericht door dader » vr okt 20, 2006 8:48 am

Strakke bike, wat voor verzet heb je gesmurft?
Geen problemen met de kettingspanners?

George2

Bericht door George2 » vr okt 20, 2006 11:55 am

32-16 for starters en dat smurft ;) Ik was bang dat ik op de rechtere/vlakkere stukken veel 'lucht' zou trappen maar dat viel me dus heel erg mee. Pas 1 echte rit gemaakt maar so far so good en het achterwiel heeft geen mm bewogen. Toch denk ik dat ik tzt. wel wat steviger spanners koop (bij On-One oid. )

@Cubeman, ik was een beetje :boring: gisteren en ik moest nog alle dingen doen die ik had uitgesteld om het fietsje te kunnen bouwen...Als ik wat meer km's heb gemaakt ga ik er wel over filosoferen maar eigenlijk reed het gewoon erg lekker, so what more can I say? Ik zie nog wel wat op tegen Schoorl maar ga het binnenkort proberen 8) (hopelijk dinsdag)

dader

Bericht door dader » vr okt 20, 2006 12:28 pm

George2 schreef:32-16 for starters en dat smurft ;) Ik was bang dat ik op de rechtere/vlakkere stukken veel 'lucht' zou trappen maar dat viel me dus heel erg mee. Pas 1 echte rit gemaakt maar so far so good en het achterwiel heeft geen mm bewogen. Toch denk ik dat ik tzt. wel wat steviger spanners koop (bij On-One oid. )

@Cubeman, ik was een beetje :boring: gisteren en ik moest nog alle dingen doen die ik had uitgesteld om het fietsje te kunnen bouwen...Als ik wat meer km's heb gemaakt ga ik er wel over filosoferen maar eigenlijk reed het gewoon erg lekker, so what more can I say? Ik zie nog wel wat op tegen Schoorl maar ga het binnenkort proberen 8) (hopelijk dinsdag)
Met 32:16 moet Schoorl makkelijker te doen zijn dan je denkt.
Helemaal nu het een beetje vochtig ligt het parcours er goed bij.

George2

Bericht door George2 » vr okt 20, 2006 4:50 pm

Ik ga het meemaken ;) Dinsdagochtend heb ik een gaatje en dan moet Schoorl eraan geloven 8) Ik hoop alleen dat ik daarvoor nog wat bredere banden vind (en tijd + zin om ze te monteren)...

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr okt 20, 2006 8:20 pm

George2 schreef:Ik hoop alleen dat ik daarvoor nog wat bredere banden vind (en tijd + zin om ze te monteren)...
Die banden monteer je onderweg in de auto richting Schoorl .......

Leuke fiets!

George2

Bericht door George2 » zo okt 22, 2006 2:56 pm

Oom Agent:"We hebben u laten stoppen omdat u slingert als een gek, rijd u altijd met een wiel op schoot?"

Ik: "Mwoah, hadedmwarghre, brdges..."

Oom Agent: "Ik kan u niet verstaan, wilt u die band uit uw mond halen?"

Maw. lijkt me niet zo'n beste tip :o

Edit: Naast zadelpen en zadel heb ik nu ook de banden van m'n Kona afgerukt en hangt hij heel kaal en zielig in het hok. Als ik zo dooorga hangt er straks alleen nog een frame met wat derailleurs en zo ;) Dinsdag wordt dus een goede vergelijkende test met dezelfde vork en banden...

George2

Bericht door George2 » di okt 24, 2006 5:59 pm

Schoorl was idd. geen probleem, ik had helaas maar tijd voor 1 rondje (en het weer werkte ook niet echt mee) maar ik kwam overal goed boven. Alleen de laatste klim (naar de nok) vond ik behoorlijk pittig ;)

Zondag weer :D

George2

Bericht door George2 » ma jan 15, 2007 12:09 pm

Even een kickje. Ik heb de fiets nu een tijdje en na wat kleine upgrades (chaintugs en langere zadelpen) gooi ik er weer even wat ervaringen tegenaan.

Hij rijdt heerlijk :thumbsup: Nu hij permanent gebruiksklaar is (hij heeft een tijdje een kransje moeten delen met m'n woon-werk racer en zadel +pen met mijn Kona) is de voornaamste inzet rondjes Schoorl. Dit leid tot klachten van de fietsmaten want ik ben veel te snel geworden ;) Komt nog bij dat men het behoorlijk hardcore vind dat ik ongeveerd over het nogal hobbelige parcours vlieg.

Maw. tot nu toe is de SS een groot succes. Ik baalde als een stekker dat ik het NK gemist heb (werk :( ) maar ik ben ik de toekomst zeker van de partij als er wedstrijdjes of meetings zijn (mist het werk het toelaat :( ) Ook ben ik van plan om nog wat andere terrein te gaan tackelen...oa. de Posbank en Limburg. De Inbred is hoe dan ook een blijvertje!

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma jan 15, 2007 1:28 pm

Geinig dit te lezen!
Ik ervaar eigenlijk precies hetzelfde als jij als het om biken met geared vrienden gaat:)
Ze klagen dan niet, maar de gaatjes die ik sla zijn er niet kleiner op geworden.

Altijd leuk als een experimentele fiets goed bevalt!
Put the fun between your legs!

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » wo jan 17, 2007 11:39 pm

George2 schreef:Thanx! Specs anyone?:

en het crankstel is een stiekeme ex-geared...

Afbeelding
Wat is dat voor ring, die nu op de plaats van het grote tandwiel zit? Is die zelf gemaakt of ergens gekocht?

George2

Bericht door George2 » do jan 18, 2007 12:11 am

Is een vrij standaard bashring van Truvativ. Meebesteld met wat spul bij www.m-gineering.nl was toen de laatste die ze hadden liggen dus voor een leuk prijsje ;) Handig omdat ik (nog) geen (2e) setje single-ring bladbouten had liggen...nu dus wel en ik de toekomst gaat de bash er dus af en komt er een groter blad op.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jan 18, 2007 7:53 am

bart29 schreef:Wat is dat voor ring, die nu op de plaats van het grote tandwiel zit? Is die zelf gemaakt of ergens gekocht?
Bart, mocht je er 1 willen, ik heb er 1 liggen in combi met een blad (of alleen) voor weinig.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » do jan 18, 2007 9:14 am

George2 schreef:single-ring bladbouten had liggen...nu dus wel en ik de toekomst gaat de bash er dus af en komt er een groter blad op.
Mmmm, ik moet nog veel leren over ss en ik volg het toch al een tijdje. Een groter blad, dus meer tandjes, en komt die dan op de plaats van de bashring?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jan 18, 2007 9:24 am

Plaats van de ring is afhankelijk van de kettinglijn.
Als je Bash ring wilt rijden moet je een niet al te brede kettinglijn hebben (rond de 48mm) heb je een bredere kettinglijn dan zul je het het blad op de buiten positie van je crank moeten monteren en is er geen plaats voor de bash ring. Dit kun je soms wel weer opvangen door een andere maat bracket. Het blijft passen en meten :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie