Riders: Maarten, Geert en Sander. Geen gelul over helmen dan moet je bij hen zelf zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
Latex Tim
Moderator:Beheerders
De Nikon F1.8 50 mm heeft er overigens 7.BOSS schreef: Het verschil tussen de 1.4 & 1.8 van Canon, zit hem o.a. in:
-de 1.4 heeft 8 diafragma lamellen, de 1.8 maar 5
Nog wat opties:willem12 schreef:Bewijs eensBOSS schreef:-op 1,4 krijg je echt de hele werled onscherp![]()
![]()
Hier net de Nikon D80 + 18-200 ED VR binnen. Eens kijken in Vietnam of dit de ultieme reiscombinatie is. 10Mp is leuk, maar je moet wel extra geld afzinken in SD-kaartjes
Dat is zo'n slecht idee niet. Bedankt.BOSS schreef: -wegschrijven op DVD in een internetcafe
10Mp NEF is ongeveer 7-8mb. Op m'n 2gig kaartje kunnen er dus 200. Nog 1 erbij en ik ben safe voor 11 dagen...toch.BOSS schreef:-je kiekjes op lagere resolutie schieten, de echte foto's op RAW (en dan alleen op RAW en niet op RAW+JPG
Zou iemand mij kunnnen vertellen wat een spiegelreflex is?BOSS schreef:
1: Koop een spiegelreflex camera als je die niet hebt(met een compact is het bijna niet te doen omdat je toch wel iets van 2 a 3 beelden per seconde wil maken)
2: koop een statief als je die niet hebt(zonder lukt echt bijna niet)
3: zoek een model + lokatie
4: zet de camera op statief en bepaal de compositie en zet de scherpte handmatig & vast anders stelt je AF scherp op de bomen ipv model.
5: zet de camera op de snelste drive stand die hij heeft
6: en schieten maar.
Daarna begint de pret pas.......Photoshop!!!!!
Kies een basis opname met model erin en kies de andere opnames waarvan je de rider in de basis opname wilt monteren.
Selecteer ruwweg de rider uit een van de andere opanmes en plak deze in de basisopname en zet hem op de juiste plek(gebruik je achtergrond als referentie) Maak van die extra laag die er nu verschenen is een laagmasker en poetst de rider erin of de omgeving die je niet nodig hebt weg.........(hangt er vanaf of je voor reveal of hide gekozen heb, reveal is in dit geval beter)
Herhaal dit voor elke extra positie van de rider die je in de basisfoto wilt plakken.........
Je hebt wat kennis van Photoshop en een Spiegelrefelx nodig anders zou ik er niet eens aan beginnen.
succes
dusssssss©
ja kan heel gemakkelijk met je "stamp-tool", mail mij ff je mailadres, dan mail ik de gecorrigeerde foto.......(kan geen plaatjes versturen via DP mail nl.)menace schreef:Een maat van me heeft een foto van mij geknipt op wintersport vorig jaar,maar nu zie je rechts onder zijn schaduw
Is dit er op de een of andere manier uit te shoppen
Het gaat om deze foto
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=LNNSBM8R