keuze achternaaf? argumenten graag
Moderators:JJ, Beheerders
project begint op zijn einde te lopen. Lekkerste voor het laatst: achterwiel
keuzes..........
1) eigen shimano 120mm naaf (laten) omspaken tot ss-wiel?
2) Of een compleet nieuw wiel met (voor het gemak) een Surly naaf?
argumenten
-lagering? Shimano cup & conus tov. Surly vast lager?
-sterkte paraplu gespaakt shim. asje, tov. real ss-as?
meer voors en tegens? vul maar aan.
Tommy
keuzes..........
1) eigen shimano 120mm naaf (laten) omspaken tot ss-wiel?
2) Of een compleet nieuw wiel met (voor het gemak) een Surly naaf?
argumenten
-lagering? Shimano cup & conus tov. Surly vast lager?
-sterkte paraplu gespaakt shim. asje, tov. real ss-as?
meer voors en tegens? vul maar aan.
Tommy
on one
On One kan ook rechtstreeks van de bron!!
Re: on one
Is mij momenteel te omslachtig, ga het proberen met oud asje.steelhead schreef:On One kan ook rechtstreeks van de bron!!
Tommy
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Kan thuis even meten voor je.Tommy schreef:Dus center freewheel tot rand waar freewheel tegenaan wordt geschroefd.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
kettinglijn kan je nu zelf toch bepalen? Maatgevend is je voorblad. Je ouwe naafje gewoon een beetje uitvullen door links en rechts wat busjes uit te wisselen. Daarna zorgen dat je velg in het hart van de as komt.
m-gineering heeft toch ook nog echte baan-naafjes? Afdichting van on-one naven lijkt me niet echt beter
m-gineering heeft toch ook nog echte baan-naafjes? Afdichting van on-one naven lijkt me niet echt beter
Moet het wiel laten spaken, dus kijken wat het mooiste uitkomt. Naafjes van M-Gineering zijn net iets boven mijn budget.dré schreef:kettinglijn kan je nu zelf toch bepalen? Maatgevend is je voorblad. Je ouwe naafje gewoon een beetje uitvullen door links en rechts wat busjes uit te wisselen. Daarna zorgen dat je velg in het hart van de as komt.
Gaat lukken met eigen naafje.
Tommy