Cross Country, het nieuwe DH ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plons
Cross Country, het nieuwe DH ?

Bericht door Plons » di jan 23, 2007 1:39 pm

Ja,

hoorde ik van een groot man :

Is Cross Country het nieuwe DH ?
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 23, 2007 2:33 pm

:?

Steelboy
Contacteer:

Re: Cross Country, het nieuwe DH ?

Bericht door Steelboy » di jan 23, 2007 3:59 pm

Plons schreef:Is Cross Country het nieuwe DH ?
Ik denk het wel... immers met XC kun je makkelijker tegen de grenzen van de fiets aanrijden dan bij DH...

Bovendien heb ik gezien hoe XC australian style eruit ziet... dat is (Houffalize x Malmedy)^2

bettes

Bericht door bettes » di jan 23, 2007 5:38 pm

Samen met de geboorte van de Kanaalvlo breekt er een nieuw tijdperk aan!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jan 23, 2007 5:40 pm

Yep... ik meende zoiets al aan te voelen pakweg 10jaar geleden toen ik in deze sport terecht kwam. Het nieuwe tijdperk begint!
---www.cjmedia.nl---

Gène

Bericht door Gène » di jan 23, 2007 7:28 pm

sherlock schreef::?
als sherlock het al niet weet.... :?

waar gaat het om?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » di jan 23, 2007 9:52 pm

voor zover ik weet is XC altijd DH geweest
dit al van toen ik starte met mtb rijden ben ,bijna 19jaar geleden

De Jean
Contacteer:

Re: Cross Country, het nieuwe DH ?

Bericht door De Jean » di jan 23, 2007 11:25 pm

Steelboy schreef:
Plons schreef:Is Cross Country het nieuwe DH ?
Ik denk het wel... immers met XC kun je makkelijker tegen de grenzen van de fiets aanrijden dan bij DH...

Bovendien heb ik gezien hoe XC australian style eruit ziet... dat is (Houffalize x Malmedy)^2
en al is DH australian style gezien/gedaan? Dat is houffalize * honderduzzend. Daar leer je wel bochtjes plukken

XC is heel cool als er geen shuttle is. Anders....
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo jan 24, 2007 9:09 am

Yeah DH is dead!

Stond al op de cover van de DIRT als heading.

Eej Steeley beter was je in Oz gebleven! :o
RIDERS READY?

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo jan 24, 2007 11:34 am

Mee eens, een groot deel van de mega avalanche was op mijn XC fiets bijvoorbeeld prima te doen, ondanks niet al te best weer en gladdigheid. Ik vond het wel kicken en adrenaline verhogend.
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

Struik

Bericht door Struik » wo jan 24, 2007 12:13 pm

het meeste is op een xc fietsje wel te doen maar hoe snel ben je dan? 8)

schnitzer

Bericht door schnitzer » wo jan 24, 2007 12:46 pm

Ik wil de eerste nog wel eens zien die deftig in bad naar beneden gaat met een XC fietske.
en daarbij de helft op DP hebben nog niet eens op een fatsoenlijk DH parcour gereden, misschien wel geweest om tewandelen met hun fietske
dus XC de nieuwe downhill denk het niet ;)

Z-Blocker

AM

Bericht door Z-Blocker » wo jan 24, 2007 12:51 pm

Heet zoiets niet All Mountain?

Z.

Gène

Bericht door Gène » wo jan 24, 2007 1:10 pm

Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.

Dat merendeel van de mountainbikers geen deftige downhill of klim onder hun wielen hebben gehad is zeker waar. Zelf vind ik dat je je zelf geen moutainbiker mag noemen als je nog nooit in de Ardenne hebt gefietst. Pas dan word het pas interessant.

Waar is wat info te vinden van dat australische downhillen?

mzzl
Gène

Sven

Re: AM

Bericht door Sven » wo jan 24, 2007 1:12 pm

Z-Blocker schreef:Heet zoiets niet All Mountain?

Z.
Point!

Vond de 601 wel kicken op een xc-ert!

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo jan 24, 2007 1:43 pm

Gène schreef:Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.

Dat merendeel van de mountainbikers geen deftige downhill of klim onder hun wielen hebben gehad is zeker waar. Zelf vind ik dat je je zelf geen moutainbiker mag noemen als je nog nooit in de Ardenne hebt gefietst. Pas dan word het pas interessant.

Waar is wat info te vinden van dat australische downhillen?

mzzl
Gène
je hebt wel gelijk. Maar wat hier gezegd wordt... Met een XC fietske afdalen gaat wel maar helemaal niet snel. En die snelheid maakt het nu net DH he. 15 jaar geleden reden ze toch ook DH zonder vering en met velgremmekes. Dat ging toch ook belange niet zo snel en spectaculair als het nu is. Het is net met de nieuwe fietsen dat die sport echt begonnen is...
En ja je kan megavalanche ms op een XC-rijden. Maar megavalanche is niet echt DH he. Ik wil je bv Whistler A-line is zien doen als je al de jumps moet springen en droppen. Ik ben benieuwd.
xc het nieuwe DH :D LOL
Kan best nog gevaarlijk zijn... Ik denk dat er doden gaan vallen...

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo jan 24, 2007 1:47 pm

Gène schreef: Waar is wat info te vinden van dat australische downhillen?
Gène
in australie
schnitzer schreef:Ik wil de eerste nog wel eens zien die deftig in bad naar beneden gaat met een XC fietske.
en daarbij de helft op DP hebben nog niet eens op een fatsoenlijk DH parcour gereden, misschien wel geweest om tewandelen met hun fietske
dus XC de nieuwe downhill denk het niet ;)
Ik ben 2 keer naar onder gekomen met mn DMR sidekick, Vbrakes en Z1 vorkje.
Na twee runs waren al mn tanden losgeschud, mn handen kapotgenepen en mn frame gebroken.
Sindsdien apprecieer ik 9.5" in the back een stuk beter
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo jan 24, 2007 1:59 pm

idd, daar kan ik van meespreken. Met men hardtail vond ik het ook heel wat minder. Liever een fully dan kan je tenminste nog een derde run doen met gevoel in de handen.
Anders moeten we de xc-ers die deze uitspraken doen is meenemen om echt te gaan dh-en. Zelfs in de ardennen zijn er stukken waar sommigen van in hun broek schijten... hehe

les alpes

Bericht door les alpes » wo jan 24, 2007 5:05 pm

Gène schreef:Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.
Alpe d'Huez zegt DH parcoursen te hebben. Leuk, tot je Oz rijdt. Doe dat eens op je hardtail met v-brakes. :shock:

En megavalanche is geen downhill. Je moet best nog wel wat klimmen en een echte DH fiets is verre van ideaal.

Gène

Bericht door Gène » wo jan 24, 2007 5:09 pm

Ik wil het wel eens graag proberen, een goed downhill parcours rijden. Geen north shore, daarvoor ben ik niet ervaren genoeg. Een stevige downhill moet wel lukken.

mzzl
Gène

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo jan 24, 2007 5:16 pm

Bad wildbad!!!!! Of gewoon nr de Alpen en niet op de parcoursen blijven maar gewoon door het bos recht nr beneden. Zo heb ik het van de zomer gedaan...

Gène

Bericht door Gène » wo jan 24, 2007 6:10 pm

Hmm 4 uur rijden om een keerje te downhillen is me net wat te ver... Maar ik hou het in me achterkoppie, mocht ik daar wel een keertje in de buurt komen.

mzzl
Gène

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo jan 24, 2007 6:19 pm

ga van de zomer nr de Alpen, je zal genoeg vinden. Er is niets beter dan echte bergen dan pas besef je wat "mountainbiken" is!!!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 24, 2007 7:26 pm

crazyfuck schreef:Anders moeten we de xc-ers die deze uitspraken doen is meenemen om echt te gaan dh-en. Zelfs in de ardennen zijn er stukken waar sommigen van in hun broek schijten... hehe
Misschien moeten sommige DH-ers eens met Plons mee een XC toerke doen... :angelnot:

Plons

Bericht door Plons » wo jan 24, 2007 7:47 pm

Liever niet, het stinkt er al genoeg en er zijn genoeg bruine strepen in de broeken....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Plaats reactie