Cross Country, het nieuwe DH ?
Moderator:Beheerders
Ja,
hoorde ik van een groot man :
Is Cross Country het nieuwe DH ?
hoorde ik van een groot man :
Is Cross Country het nieuwe DH ?
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Re: Cross Country, het nieuwe DH ?
Ik denk het wel... immers met XC kun je makkelijker tegen de grenzen van de fiets aanrijden dan bij DH...Plons schreef:Is Cross Country het nieuwe DH ?
Bovendien heb ik gezien hoe XC australian style eruit ziet... dat is (Houffalize x Malmedy)^2
-
Re: Cross Country, het nieuwe DH ?
en al is DH australian style gezien/gedaan? Dat is houffalize * honderduzzend. Daar leer je wel bochtjes plukkenSteelboy schreef:Ik denk het wel... immers met XC kun je makkelijker tegen de grenzen van de fiets aanrijden dan bij DH...Plons schreef:Is Cross Country het nieuwe DH ?
Bovendien heb ik gezien hoe XC australian style eruit ziet... dat is (Houffalize x Malmedy)^2
XC is heel cool als er geen shuttle is. Anders....
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
- Contacteer:
Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.
Dat merendeel van de mountainbikers geen deftige downhill of klim onder hun wielen hebben gehad is zeker waar. Zelf vind ik dat je je zelf geen moutainbiker mag noemen als je nog nooit in de Ardenne hebt gefietst. Pas dan word het pas interessant.
Waar is wat info te vinden van dat australische downhillen?
mzzl
Gène
Dat merendeel van de mountainbikers geen deftige downhill of klim onder hun wielen hebben gehad is zeker waar. Zelf vind ik dat je je zelf geen moutainbiker mag noemen als je nog nooit in de Ardenne hebt gefietst. Pas dan word het pas interessant.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Re: AM
Point!Z-Blocker schreef:Heet zoiets niet All Mountain?
Z.
Vond de 601 wel kicken op een xc-ert!
je hebt wel gelijk. Maar wat hier gezegd wordt... Met een XC fietske afdalen gaat wel maar helemaal niet snel. En die snelheid maakt het nu net DH he. 15 jaar geleden reden ze toch ook DH zonder vering en met velgremmekes. Dat ging toch ook belange niet zo snel en spectaculair als het nu is. Het is net met de nieuwe fietsen dat die sport echt begonnen is...Gène schreef:Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.
mzzl
Gène
En ja je kan megavalanche ms op een XC-rijden. Maar megavalanche is niet echt DH he. Ik wil je bv Whistler A-line is zien doen als je al de jumps moet springen en droppen. Ik ben benieuwd.
xc het nieuwe DH

Kan best nog gevaarlijk zijn... Ik denk dat er doden gaan vallen...
in australieGène schreef: Waar is wat info te vinden van dat australische downhillen?
Gène
Ik ben 2 keer naar onder gekomen met mn DMR sidekick, Vbrakes en Z1 vorkje.schnitzer schreef:Ik wil de eerste nog wel eens zien die deftig in bad naar beneden gaat met een XC fietske.
en daarbij de helft op DP hebben nog niet eens op een fatsoenlijk DH parcour gereden, misschien wel geweest om tewandelen met hun fietske
dus XC de nieuwe downhill denk het niet
Na twee runs waren al mn tanden losgeschud, mn handen kapotgenepen en mn frame gebroken.
Sindsdien apprecieer ik 9.5" in the back een stuk beter
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
idd, daar kan ik van meespreken. Met men hardtail vond ik het ook heel wat minder. Liever een fully dan kan je tenminste nog een derde run doen met gevoel in de handen.
Anders moeten we de xc-ers die deze uitspraken doen is meenemen om echt te gaan dh-en. Zelfs in de ardennen zijn er stukken waar sommigen van in hun broek schijten... hehe
Anders moeten we de xc-ers die deze uitspraken doen is meenemen om echt te gaan dh-en. Zelfs in de ardennen zijn er stukken waar sommigen van in hun broek schijten... hehe
Alpe d'Huez zegt DH parcoursen te hebben. Leuk, tot je Oz rijdt. Doe dat eens op je hardtail met v-brakes.Gène schreef:Ik heb boven in Alpe d'Huez een stukje van een downhill parcours gereden. Dat was wel leuk. Op zich was het wel te doen, het dalen word dan net zo een inspanning als het klimmen. De concentratie is dan een hoge energie vreter. Ik rij trouwens op een hardtail met v-brakes, dus redelijk oldskool.

En megavalanche is geen downhill. Je moet best nog wel wat klimmen en een echte DH fiets is verre van ideaal.
Liever niet, het stinkt er al genoeg en er zijn genoeg bruine strepen in de broeken....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com