Lees onderstaande en geef er je mening over. Zou je meedoen? Wat zou je anders doen? Weet je mensen die mee willen doen die niet op dit forum komen (roadies ofzo?)? Shoot. (en wees wel wat constructief)
Pirate cross Ollanda.
Doel: Unsupported multi day singlespeed tour door de Nederlanden (vanwege de doorgeslagen asfaltering in NL helaasch wel grotendeels over asfalt).
Planning:
Een tour van 3 dagen met een afstand van ongeveer 400 a 500 KM. Waarbij er een of twee vaste controlepunten zijn. Hierbij kan worden gedacht aan kleinschalige kampeergelegenheden zoals natuurkampeerterreinen of paalkampeerterreinen. Doel is wel dat het unsupported gebeurd. Dus alles zelf meenemen. Ik geloof niet dat iedereen op zijn of haar fiets drageroogjes heeft of de spullen wil aanschaffen welke noodzakelijk zijn hiervoor. Misschien dat hier dus nog het een en ander aan gesleuteld moet worden. Samenwerken/bobtrailer/hostels?
Route:
Aangezien de meeste paalkampeerterreinen zich bevinden in de zuidelijke kant van Nederland is een route rond de provincies Zuid-Holland, Noord-Brabant, Zeeland, Gelderland, Overijssel het meest aan te raden. Hier zal nog duidelijkheid over moeten ontstaan. Ideeen zijn welkom alleen de uiteindelijke route zal pas bekend worden gemaakt op de avond voor de tour.
Tijdstip:
Een weekend van ongeveer 3/4 dagen in de zomer van 2007. Heb je ideeen dan hoor ik het graag.
Controle:
Op de twee overnachtingspunten zal een stempeltje worden opgehangen. Wanneer de deelnemer deze twee stempels heeft kan de eindsprint worden ingezet.
Daarnaast is het pirate stijl oftewel: Geen officiele organisatie, geen verzekeringen, geen prijzen, geen inschrijfgeld. Meedoen is op eigen verzekering en eigen risico. We geven aan dat de stempels op paalkampeerterreinen te vinden zijn. Hier mag je onder voorwaarden "wildkamperen". Weet wel dat het in de rest van Nederland niet is toegestaan..

Vereisten:
Redelijke conditie is dus wel aan te raden gezien de afstand, echter het is volgens mij niks speciaals of extra zwaar's ofzo. Tevens dien je fietstechnisch een beetje onderlegd te zijn voor het geval dat er iets kapot gaat. Draag een helm voor je eigen veiligheid. Tevens is het voor het zoeken van de stempels noodzakelijk dat je een beetje kaart kunt lezen. De "organisatie" zal bruikbare copieen uitdelen van de stafkaarten waar de controleposten op staan (1/25000). Vanaf daar moet je het zelf doen en de complete route zal geheim blijven tot de start van de tocht. GPS coordinaten zijn beschikbaar en mogen gebruikt worden. Maar regulier kaartlezen is natuurlijk leuker en meer PIRATE!. Een nadere lijst van eigenlijk onmisbare dingen zal nog worden geplaatst.
Btw dit is allemaal nog een idee van mij. Achtergrond van dit idee is de transiowa challenge (transiowa.blogspot.com). Het lijkt me leuk om zo een soort tocht te organiseren/te rijden in NL. Met nadruk op het singlespeed en unsupported gebeuren. Wanneer er leuke ideen zijn mbt tot deze tocht hoor ik dat graag zodat we deze zomer iets dergelijks kunnen uitvoeren. Ik denk wel dat het unsopported gebeuren lastig is als je een custom frame hebt zonder drageroogjes. Maar zie het als een uitdaging..