bladbouten spaceren
Moderators:JJ, Beheerders
Hey mijn bike is bijna singlespeed, alleen de bladbouten zijn uiteraard te lang. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan uitspaceren. Het is een LX crankstel uit 1999.
Ik dacht een oud buitentandwiel te zoeken, dan met de disceuze of met een staalwipzaag de oogjes uitsnijden en die als spacer te gebruiken.
Ik heb kortere bladbouten geprobeerd van een derailleurhanger maar die waren dan weer te kort, het zou wel werken maar ik had maar een goeie milimeter draad en de spider was niet echt gevuld met de bus dus heb ik dat maar achterwege gelaten.
Ik dacht een oud buitentandwiel te zoeken, dan met de disceuze of met een staalwipzaag de oogjes uitsnijden en die als spacer te gebruiken.
Ik heb kortere bladbouten geprobeerd van een derailleurhanger maar die waren dan weer te kort, het zou wel werken maar ik had maar een goeie milimeter draad en de spider was niet echt gevuld met de bus dus heb ik dat maar achterwege gelaten.
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik kan het vanmiddag even nameten, maar ze zijn precies goed om 1 blad aan een crank te bevestigen.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
kortere bladboutjes
Kortere bladboutjes is een oplossing.
Ik rijd al een tijd met 2 revetjes (1 mm dik met een gatdiameter van 10 mm) per (lange) bladbout. Kost bijna niets, (je hoeft niets te zagen en te vijlen) en werkt goed (roestvrijstaal is beter dan vernikkeld: ziet er ook beter uit).
Ik rijd al een tijd met 2 revetjes (1 mm dik met een gatdiameter van 10 mm) per (lange) bladbout. Kost bijna niets, (je hoeft niets te zagen en te vijlen) en werkt goed (roestvrijstaal is beter dan vernikkeld: ziet er ook beter uit).
Re: kortere bladboutjes
Spacertjes van HS magura maar kortere "tonnetjes" is toch beterbenz schreef:Kortere bladboutjes is een oplossing.

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- didadunlop
Als je kijkt zie je dat ik mijn kleine blad als spacer heb gebruikt. Zo duidelijk is een en ander toch wel?
Gewoon setje korte bladboutjes halen of met de schuifmaat een en ander nameten (diameter en dikte). Ik zie het probleem niet.
Gewoon setje korte bladboutjes halen of met de schuifmaat een en ander nameten (diameter en dikte). Ik zie het probleem niet.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
ik geloof dat ik de zesde ben maar daar gebruik je korte bladboutjes voor, te kopen bij www.singlespeed.nl voor een habbekrats.
wil je stoer doen dan haal je de tanden van je grote blad af en gebruik je dat als bashring en heb je geen nieuwe boutjes nodig
wil je stoer doen dan haal je de tanden van je grote blad af en gebruik je dat als bashring en heb je geen nieuwe boutjes nodig

- didadunlop
Umm dat maakt helemaal niks uit. Mijn female (het moertje zeg maar) vult mijn gehele spider (afgezien van een klein stukje wat gebruikt wordt voor het opspannen). Als de female maar even zo veel is gekort als de dikte van het blad wat je weglaat ben je er en scheelt het voor het krachtspel helemaal niks.
Tevens zijn het enkel schuifkrachten dus zoveel zorgen maakt ik me er ook niet om.
Tevens zijn het enkel schuifkrachten dus zoveel zorgen maakt ik me er ook niet om.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.