Show your Downhill/Freeride

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za feb 02, 2008 10:32 pm

de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.

Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.

kevinv10
Berichten:514
Lid geworden op:di mei 15, 2007 8:00 pm

Bericht door kevinv10 » za feb 02, 2008 11:42 pm

Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.

Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.
Ik rij met 7inch voor en bijna 11inch achter, geen enkel probleem...
SlapHappy

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo feb 03, 2008 9:24 am

is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
mij lijkt het onlogisch om met een session 10 die je koopt voor de hoeveelheid veerweg om dan met 160mm voor te gaan rijden omdat je de veerweg voor niet nodig hebt.

De trend gaat de laatste tijd zowieso niet voor niks meer naar veerwegen tussen de 7 en 8 inch voor dh.

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » zo feb 03, 2008 10:44 am

Djamgils schreef:is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
mij lijkt het onlogisch om met een session 10 die je koopt voor de hoeveelheid veerweg om dan met 160mm voor te gaan rijden omdat je de veerweg voor niet nodig hebt.

De trend gaat de laatste tijd zowieso niet voor niks meer naar veerwegen tussen de 7 en 8 inch voor dh.
Dus omdat het een trend is mag je het niet doen.
40 of 60 % sag is helemaal een leuk fabeltje.
Weltrusten verder.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

kevinv10
Berichten:514
Lid geworden op:di mei 15, 2007 8:00 pm

Bericht door kevinv10 » zo feb 03, 2008 12:23 pm

Djamgils schreef:is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
mij lijkt het onlogisch om met een session 10 die je koopt voor de hoeveelheid veerweg om dan met 160mm voor te gaan rijden omdat je de veerweg voor niet nodig hebt.

De trend gaat de laatste tijd zowieso niet voor niks meer naar veerwegen tussen de 7 en 8 inch voor dh.
Tussen de 40 en 60% is teveel. Ik rij net iets onder de 40% geloof ik.
Of ik 160mm front zou aanraden is een ander verhaal omdat het gewoon te weinig is op een beetje DH baan, zeker voor iemand met weinig ervaring.
SlapHappy

Gebruikersavatar
Bart
Berichten:875
Lid geworden op:di mei 28, 2002 6:17 pm
Locatie:0314

Bericht door Bart » zo feb 03, 2008 2:26 pm

kevinv10 schreef:
Ik rij met 7inch voor en bijna 11inch achter, geen enkel probleem...
Bij jou is het ook wel nodig, door je dikke asser van je druk je al 6 inch weg...

Bart

kevinv10
Berichten:514
Lid geworden op:di mei 15, 2007 8:00 pm

Bericht door kevinv10 » zo feb 03, 2008 2:49 pm

Ik ben dan ook dringend op zoek naar een Ti 900veer ter vervanging van mn 450.
Gelukkig ga ik door dat extra gewicht wel harder dan jij.
SlapHappy

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo feb 03, 2008 3:45 pm

Lacer schreef:nice

ff vraagje, bevallen die xt cranks want zijn volgens mij xc cranks? of maakt dat niet zo uit..?
Vriend van me heeft 3 jaar gereden met xt cranks en die deden het gewoon goed.
Ik rijd nu er een halfjaar mee en doet het ook gewoon goed.
Enige probleem was dat na 3 jaar de gaten van de pedalen ovaal begonnen te worden.

Gebruikersavatar
Bernard
Berichten:615
Lid geworden op:za nov 10, 2001 6:28 pm

Bericht door Bernard » zo feb 03, 2008 5:17 pm

Bart schreef:
kevinv10 schreef:
Ik rij met 7inch voor en bijna 11inch achter, geen enkel probleem...
Bij jou is het ook wel nodig, door je dikke asser van je druk je al 6 inch weg...

Bart
Je bent zelf een ASSER!!!

Gebruikersavatar
b-dirt
Berichten:1744
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 4:00 pm
Locatie:Zevenhuizen

Bericht door b-dirt » zo feb 03, 2008 5:37 pm

niet lulle bikes poste :D

kevinv10
Berichten:514
Lid geworden op:di mei 15, 2007 8:00 pm

Bericht door kevinv10 » zo feb 03, 2008 5:47 pm

Bernard schreef:
Bart schreef:
kevinv10 schreef:
Ik rij met 7inch voor en bijna 11inch achter, geen enkel probleem...
Bij jou is het ook wel nodig, door je dikke asser van je druk je al 6 inch weg...

Bart
Je bent zelf een ASSER!!!
BJ 4 PRESIDENT!!
SlapHappy

Gebruikersavatar
Bart
Berichten:875
Lid geworden op:di mei 28, 2002 6:17 pm
Locatie:0314

Bericht door Bart » zo feb 03, 2008 6:08 pm

kevinv10 schreef:
Bernard schreef:
Bart schreef: Bij jou is het ook wel nodig, door je dikke asser van je druk je al 6 inch weg...

Bart
Je bent zelf een ASSER!!!
BJ 4 PRESIDENT!!
Hij kan het weer niet alleen af hoor

Gebruikersavatar
Loeky
Berichten:1509
Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm

Bericht door Loeky » zo feb 03, 2008 7:22 pm

Trekrules schreef:Heb de remhendels goed gezet en ze staan netzo als in dat voorbeeldje.
heb je zo'n bak, en dan moet zoiets basics je nog verteld worden? Schaam je...

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » zo feb 03, 2008 7:55 pm

Loeky schreef:
Trekrules schreef:Heb de remhendels goed gezet en ze staan netzo als in dat voorbeeldje.
heb je zo'n bak, en dan moet zoiets basics je nog verteld worden? Schaam je...
i know :oops: hou me daar nooit echt zo mee bezig met dat soort dingetjes.Zal daar meer op letten de komende keren ;) .Sorry zal het niet weer doen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » zo feb 03, 2008 9:06 pm

Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.

Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.
Maar neen gij, das voor den bergop. Ik kan me wel voorstellen dattie liever een luchtvork heeft.

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo feb 03, 2008 9:51 pm

hubertje schreef:
Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.

Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.
Maar neen gij, das voor den bergop. Ik kan me wel voorstellen dattie liever een luchtvork heeft.
uhm het is DOWNhill niet uphill.

Gebruikersavatar
khardak
Berichten:751
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 9:54 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door khardak » ma feb 04, 2008 4:55 pm

mijn nieuwe frame cube flying circus 2007 met custom 2008 paintjob :o


Afbeelding

8)
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Razor0
Berichten:675
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 1:43 pm
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Razor0 » ma feb 04, 2008 5:11 pm

Ja ik heb hem gezien al 4 x op deze site:P haha maar hij is wel mooi hoor ruuud :D

Grtz,
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Gebruikersavatar
khardak
Berichten:751
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 9:54 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door khardak » ma feb 04, 2008 5:31 pm

dat doet ie express want nu kijkt niemadn meer naar mijn bike 8) :whistle: :luc:




dat is dus grappig bedoeld
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Sneeck
Berichten:899
Lid geworden op:vr sep 29, 2006 5:33 pm

Bericht door Sneeck » ma feb 04, 2008 5:36 pm

Die zullen diegene die op soesterhoogt rijden wel gaan tegenkomen neem ik aan?

Vette shizzle 8)

Gebruikersavatar
khardak
Berichten:751
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 9:54 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door khardak » ma feb 04, 2008 5:39 pm

t was ook een grapje :p dat staat erbij int klein :angelnot:

en@ sneeck de soesterhoogt gangers zullen hem wel zien jah 8)
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » ma feb 04, 2008 9:49 pm

En we gebruiken 'm (Namen).
Afbeelding

Razor0
Berichten:675
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 1:43 pm
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Razor0 » ma feb 04, 2008 10:02 pm

Brute bak ziet er gevaarlijk uit :o
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Gieleuh
Berichten:835
Lid geworden op:zo jun 05, 2005 9:34 pm
Locatie:Leuven
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » di feb 05, 2008 1:02 pm

Hubertje; Hoe ligt Namen erbij? Nog Leuk?

Mijn bikes;

Na lange tijd out, terug met biken bezig :)

HArdtail, nu al een tijdje met Argyle 409 Solo Air;

Afbeelding

Mijn ander beest, beetje kaal wel;

Afbeelding

Minder kaal;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gieleuh op di feb 05, 2008 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roel@dTb
Berichten:921
Lid geworden op:zo okt 29, 2006 9:33 am
Locatie:Dinxperlo
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di feb 05, 2008 1:06 pm

Beide cannondales = 1 ding: :o :o :o
Vette shit

Plaats reactie