Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.
Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.
Waarom zou je met een session 10 de mogelijkheid willen hebben om hem in te korten naar 160mm? Owk, het gewichtsvoordeel is een goede reden imo voor deze keuze maar het lijkt me toch niet echt dat je die 160mm stand zult kunnen gebruiken. Je combineert dan 160 voor met 250 achter, dit zal echt niet het rijgedrag ten goede komen dan kun je beter gewoon met 200 blijven rijden, ook in winterberg.
Ik rij met 7inch voor en bijna 11inch achter, geen enkel probleem...Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.
SlapHappy
is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
mij lijkt het onlogisch om met een session 10 die je koopt voor de hoeveelheid veerweg om dan met 160mm voor te gaan rijden omdat je de veerweg voor niet nodig hebt.
De trend gaat de laatste tijd zowieso niet voor niks meer naar veerwegen tussen de 7 en 8 inch voor dh.
mij lijkt het onlogisch om met een session 10 die je koopt voor de hoeveelheid veerweg om dan met 160mm voor te gaan rijden omdat je de veerweg voor niet nodig hebt.
De trend gaat de laatste tijd zowieso niet voor niks meer naar veerwegen tussen de 7 en 8 inch voor dh.
- Pieter en zijn V10
Dus omdat het een trend is mag je het niet doen.Djamgils schreef:is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
40 of 60 % sag is helemaal een leuk fabeltje.
Weltrusten verder.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
Tussen de 40 en 60% is teveel. Ik rij net iets onder de 40% geloof ik.Djamgils schreef:is het niet zo dat je bij de v10 tussen de 40 en 60% sag moet rijden? denk niet dat je een v10 kunt vergelijken met een session10.
Of ik 160mm front zou aanraden is een ander verhaal omdat het gewoon te weinig is op een beetje DH baan, zeker voor iemand met weinig ervaring.
SlapHappy
Vriend van me heeft 3 jaar gereden met xt cranks en die deden het gewoon goed.Lacer schreef:nice
ff vraagje, bevallen die xt cranks want zijn volgens mij xc cranks? of maakt dat niet zo uit..?
Ik rijd nu er een halfjaar mee en doet het ook gewoon goed.
Enige probleem was dat na 3 jaar de gaten van de pedalen ovaal begonnen te worden.
i knowLoeky schreef:heb je zo'n bak, en dan moet zoiets basics je nog verteld worden? Schaam je...Trekrules schreef:Heb de remhendels goed gezet en ze staan netzo als in dat voorbeeldje.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Maar neen gij, das voor den bergop. Ik kan me wel voorstellen dattie liever een luchtvork heeft.Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.
uhm het is DOWNhill niet uphill.hubertje schreef:Maar neen gij, das voor den bergop. Ik kan me wel voorstellen dattie liever een luchtvork heeft.Djamgils schreef:de meeste mensen zullen hun remhendels een centimeter of 3 naar binnen zetten zodat ze idd met rechte wijsvinger op het uiteinde van de hendel zitten.
Hubertje; Hoe ligt Namen erbij? Nog Leuk?
Mijn bikes;
Na lange tijd out, terug met biken bezig
HArdtail, nu al een tijdje met Argyle 409 Solo Air;

Mijn ander beest, beetje kaal wel;

Minder kaal;

Mijn bikes;
Na lange tijd out, terug met biken bezig

HArdtail, nu al een tijdje met Argyle 409 Solo Air;

Mijn ander beest, beetje kaal wel;

Minder kaal;

Laatst gewijzigd door Gieleuh op di feb 05, 2008 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.