Pike VS Argyle VS ...
Moderator:Beheerders
Ik raak er even niet wijs uit:
ben een beetje op de uitkijk naar een lichte freerider (lokal woods), ook inzetbaar op 4x. Dus, U-turn of Talas zou wel leuk zijn. Maar de voorrang gaat naar werking en stevigheid.
Denk momenteel aan: Commencal meta 4x, Yeti 4x, Transition Double, Mountaincycle battery, ...
ben een beetje op de uitkijk naar een lichte freerider (lokal woods), ook inzetbaar op 4x. Dus, U-turn of Talas zou wel leuk zijn. Maar de voorrang gaat naar werking en stevigheid.
Denk momenteel aan: Commencal meta 4x, Yeti 4x, Transition Double, Mountaincycle battery, ...
Zou proberen het gewicht toch zoveel mogelijk naar beneden te houden voor een 4X-racemachine. Ik heb een gemodificeerde Z1 in m'n 4X hardtail maar begin me zo langzamerhand wel behoorlijk aan het gewicht te storen (2.4 kg uit m'n hoofd). Met starten en oppakken voor hindernissen is het voor m'n gevoel toch een nadeel...
Dan ben je met een Pike 454 (Dual Air) toch een stuk beter af dan met een Argyle, die zo uit m'n hoofd al snel een halve kg meer doet. Reba of een F100 RLC is nog een stukje lichter maar mist de steekas (hoe bezwaarlijk is dat?)
Denk je in de 'local woods' echt meer veerweg nodig te hebben?
Dan ben je met een Pike 454 (Dual Air) toch een stuk beter af dan met een Argyle, die zo uit m'n hoofd al snel een halve kg meer doet. Reba of een F100 RLC is nog een stukje lichter maar mist de steekas (hoe bezwaarlijk is dat?)
Denk je in de 'local woods' echt meer veerweg nodig te hebben?
-