Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lc4

Bericht door lc4 » di mei 13, 2008 8:34 am

Heb nieuwe hardware gekocht (had nog Minolta - objectieven liggen, vandaar...):
Afbeelding
en zo uit de doos dit - met de kitlens- vastgelegd:
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja,
Te koop... Panasonic Lumix DMC FZ30 met extra accu's en een hoop geheugen van Sandisk in een Slingshot 100W van LowePro

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mei 13, 2008 3:57 pm

Zet jij altijd je camera open en bloot, zonder bodydop, in de buitenlucht????
Ik zou daar toch wat voorzichtiger mee omgaan ivm stof op de sensor......

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di mei 13, 2008 4:54 pm

BOSS schreef:Zet jij altijd je camera open en bloot, zonder bodydop, in de buitenlucht????

dussssssss©
KLIK, en scroll ;)

lc4

Bericht door lc4 » di mei 13, 2008 6:23 pm

:o

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 14, 2008 6:48 am

Drooze @ DirtE19 schreef:
BOSS schreef:Zet jij altijd je camera open en bloot, zonder bodydop, in de buitenlucht????

dussssssss©
KLIK, en scroll ;)
ahum............dat tekstje rechtsonderin was me niet opgevallen...........

dusssssssss©
DE site

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo mei 14, 2008 8:53 am

De Jean schreef:oproep aan alle velofotografen:
ban scherptediepte!

...blabla...

druktemaker :ban:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do mei 15, 2008 11:28 am

Was ik laatst bij de media markt lag daar een digitale compact in een bak water........bij navraag bleek het te gaan om de Olympus mju 1030sw.
Waterdicht tot 10 meter, je kan hem laten vallen vanaf 2 meter zonder een centje pijn en je kan er op gaan staan mits je niet meer dan 100kg weegt.

Ik heb hem echt 5 keer uit mijn handen laten kletteren en het toestel werkte nog perfect.

Ideaal ding dus om mee te nemen op de fiets en niet duurder dan een normale compact.

Afbeelding

Hier staat nog wat meer info.

dusssssssss©
DE site

luukleeftink

Bericht door luukleeftink » vr mei 16, 2008 6:52 pm

Ik heb ook al eens gedacht aan zo'n mooie camera, maar de prijs is altijd vrij fors. En dan heeft de fiets toch een hogere prioriteit. Ik maak nou de foto's met mijn Sony Ericsson k800I Cybershot. Wil me wel eens graag wat meer gaan verdiepen in mooie foto toestellen.

Waar zou ik al beginner goed mee uit de voeten kunnen? Gewoon om het te proberen. Als ik op de 2de hands markt zou gaan kijken wat zouden jullie mij dan aanraden?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr mei 16, 2008 8:03 pm

Ik zou je een nieuwe aanraden, wat is je budget?

dussssssss©
DE site

luukleeftink

Bericht door luukleeftink » zo mei 18, 2008 12:36 pm

Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.

Ik denk aan een budget van 400 a 500 euro voor de body + lens, dure (specifieke) lenzen erbij kopen kan later nog wel. Ik wil eerst met een standaard all-round lens fotograferen en dan later kijken aan wat voor specifieke lens ik behoefte heb.

Advies is altijd prettig van iemand die er verstand van heeft, want er is teveel keus ;)

Ik zit te kijken op de site van Foto Konijnberg, want hier woon ik dicht bij (13km).

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo mei 18, 2008 2:07 pm

luukleeftink schreef:Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.

Ik denk aan een budget van 400 a 500 euro voor de body + lens, dure (specifieke) lenzen erbij kopen kan later nog wel. Ik wil eerst met een standaard all-round lens fotograferen en dan later kijken aan wat voor specifieke lens ik behoefte heb.

Advies is altijd prettig van iemand die er verstand van heeft, want er is teveel keus ;)

Ik zit te kijken op de site van Foto Konijnberg, want hier woon ik dicht bij (13km).
Hey
Ik heb ook al vanalles afgelezen enzo, en als ik nu het geld had, ging ik voor de Olympus E-510, die heeft zo'n beetje alles goed in orde. Kitlenzen(zijn in vergelijken met canon en nikon) veel beter. Dus ik zou je de E-510 aanraden, je kunt ook een kitje kopen met 2 lenzen, voor paar euros meer bij Foto Konijnberg wel boven de 600 euro, maar op verschillende andere internet winkel heb je ze voor ong 540 euro. Chek dit eens: http://www.kieskeurig.nl/kopen/A9E12AC6 ... 57A4EB.htm
Laatst gewijzigd door Roel@dTb op vr jun 06, 2008 6:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 18, 2008 8:42 pm

luukleeftink schreef:Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.

Konijnenberg is een goede zaak, en als je daar in de buurt woont zou ik er zeker kopen, ook als je er niet in de buurt woont trouwens.

Mijn advies: koop een Canon 400D met de standaard kitlens, daar kun je voorlopig goed mee uit de voeten. En later kun je daar diverse(ook veel 2dehands keuze) lenzen bijkopen.

dussssssss©
DE site

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jun 05, 2008 3:28 pm

BOSS schreef:

Konijnenberg is een goede zaak, en als je daar in de buurt woont zou ik er zeker kopen, ook als je er niet in de buurt woont trouwens.

Mijn advies: koop een Canon 400D met de standaard kitlens, daar kun je voorlopig goed mee uit de voeten. En later kun je daar diverse(ook veel 2dehands keuze) lenzen bijkopen.

dussssssss©
slechte camera's worden niet gemaakt. maar de ene heeft wat voordelen tegenover de andere, die je kan afwegen. maar met alle toestellen ga je mooie foto's kunne maken.

HET grote voordeel van 1 van de 2 grote merken (nikon en canon) te kopen, is de grote tweedehandsmarkt, en de mogelijkheid om verder door te groeien. meer accesoires, geavanceerdere pro-toestellen, enz.

Als je helemaal niet de intentie hebt om verder te gaan in fotografie, maakt het eigenlijk niet uit, maar eens je je serieus begint te verdiepen en verder wil gaan, kan het zijn dat je tegen de limieten van je merk aanbotst.

ik ben eerder een nikonman, en zou persoonlijk de D40 aanraden. is zeer goedkoop tegenwoordig, een zeer goede body. laat je niet gek maken door megapixels, 6mp is genoeg om op posterformaat af te drukken.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jun 05, 2008 3:49 pm

Ghehe ja, ding is veel goedkoper(ook nieuw) dan een 400D, en zelfs die Olympus. Ik ga hier eens een beetje revieuws enzo van lezen :hypocrite:

Ik zie alleen dat het geen anti-stof functie heeft. Is dit niet erg???? :oops:

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jun 05, 2008 4:57 pm

Roel@dTb schreef: Ik zie alleen dat het geen anti-stof functie heeft. Is dit niet erg???? :oops:
goh, anti-stof functies staan nog in hun kinderschoenen. stof gaat er altijd op komen, en blijven plakken, met of zonder anti-dust. Reinigen moet je dus soieso. Anti-dust zal het alleen wat uitstellen.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jun 05, 2008 5:09 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:
Roel@dTb schreef: Ik zie alleen dat het geen anti-stof functie heeft. Is dit niet erg???? :oops:
goh, anti-stof functies staan nog in hun kinderschoenen. stof gaat er altijd op komen, en blijven plakken, met of zonder anti-dust. Reinigen moet je dus soieso. Anti-dust zal het alleen wat uitstellen.
Oke, ik ben nog beginner he :lol:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jun 05, 2008 9:17 pm

6 mp is wel wat weinig voor een poster hoor..........
met 6mp kom je niet veel verder dan een 30x40.
Kan je uberhaupt nog camera's met 6 mp kopen dan?

Beste remedie tegen stof: geen lenzen wisselen!

dussssssss©
DE site

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jun 05, 2008 11:55 pm

BOSS schreef:6 mp is wel wat weinig voor een poster hoor..........
met 6mp kom je niet veel verder dan een 30x40.
Kan je uberhaupt nog camera's met 6 mp kopen dan?

Beste remedie tegen stof: geen lenzen wisselen!

dussssssss©
de D40 is 6mp.

Wat ik vergeten was te zeggen in m'n eerste post: ga vooral eens naar de winkel, en hou de verschillende modellen eens in je hand. als je wat langere shoots wil doen, is een body die goed in de hand ligt toch wel heel belangrijk.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jun 06, 2008 7:29 am

Ja sorry hoor, maar dat is geen vergelijk met een 400D natuurlijk. De CMOS sensor van de Canon is vele malen beter, tel daar de 10mp bij op en je hebt voor 150 euro meer een veel betere camera.

Maar goed die 40D is wel lekker goedkoop, maar ik zou hem niemand adviseren; voor hetzelfde geld koop je ook een Canon G9 met 12 mp en een een hele goede(lees: beter dan de kitlenzen).
Maar dat is dan weer een soort van compact..........

Je ziet het keuzes genoeg en de ideale camera bestaat niet!

dusssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr jun 06, 2008 8:54 am

Ik vind het tijd om eens wat FOTOS te plaatsen in plaats van gelul... :D

Andorra:
http://www.flickr.com/photos/irmokeizer ... 451505501/

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jun 06, 2008 12:36 pm

Nice Irmo,

ik moet ook weer eens hard aan het foto's maken maar zooooo weinig tijd de laatste tijd!!!

Hopelijk heb ik 15 juni flink tijd om op Bikepark Groningen wat platen te knallen tijdens D4XS08-1.

Verder zit ik met verschrikkelijke dilemma's.

1. wil mijn 18-70 wel kwijt voor iets anders
2. wil eigenlijk wel een extra camera
3. wil eigenlijk wel snelle backup mogelijkheden tijdens reportages

maar ja, alles tegelijk zit er gewoon ff net niet in.
en wat is belangrijker. Camera vind ik erg belangrijk maar goed glas is ook wat.

HELP!!!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jun 06, 2008 1:13 pm

Arnetteman schreef:en wat is belangrijker. Camera vind ik erg belangrijk maar goed glas is ook wat.
Het mannetje (m/v) achter de camera is belangrijker...

In Andorra wederom gezien:
Ook bij Orbea weten ze (NOT) hoe ze foto's moeten maken...
Canadezen die denken 12 mpx...

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr jun 06, 2008 2:27 pm

Steelboy schreef: Het mannetje (m/v) achter de camera is belangrijker...

In Andorra wederom gezien:
Ook bij Orbea weten ze (NOT) hoe ze foto's moeten maken...
Canadezen die denken 12 mpx...
Orbea foto's :oops: echt TE erg.
Enne, 12mpx is toch ideaal voor 600 pixel grootte internet foto's?? Knalhard inflitsen is met 12mpx ook stukken mooier. Moet je eens op zijn schermpje kijken anders "AUTO" says it all...

Gary fotografeert nog door met zijn "oude" meuk...en plaatjes zien er stukken beter uit dan degene waar wij het over hebben :lol: .

@Arnette
Primes, primes primes! Goedkoper, beter, maar ja, meer lopen. Voordeel van primes vind ik dan weer dat je veel beter over je positie nadenkt dan met een zoom.

Snelle backup mogelijkheid; laptop ergens in een hoek met cardreader geen optie? Anders gewoon meer CF kaartjes toch, kosten geen drol meer.

Andere camera; tja 2e body is handig, fijn en...vrij onmisbaar bij opdrachten. Weer $ kwestie. Toch; glas glas en GLAS is veeeel belangrijker inderdaad.

Overigens dwing ik mezelf af en toe om me te concentreren op 1 of 2 stukken glas; dwingt je weer tot beter nadenken/kijken op de locatie. En scheelt kilo's sjouwen :-)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jun 06, 2008 3:03 pm

Irmo schreef:En scheelt kilo's sjouwen :-)
Zeg jij wat over kilo's... :D

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jun 06, 2008 6:45 pm

Absoluut wat jullie beiden zeggen, het mannetje achter de camera en goed glas is zeker het belangrijkste. En dan nog, ik heb nog een analoge hier liggen waar ik af en toe nog eens heel stiekem doorheen kijk en dan denk....WOW, dit is toch wel heel vet.

Eerstvolgende opdracht is eind deze maand, trouwreportage. Denk dat ik toch nog wel even wat rolletjes in ga slaan en dan gewoon af en toe eens wat digitaal ga knallen.

Voor wat betreft objectieven, primes, daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. Maar wat dan?
Heb nu 10.5 fisheye en 50 mm primes. Daarnaast nog de 50-150 2.8. Plus nog een 18-70 maar die vind ik niet lichtsterk genoeg meer. Liefst f2.8

Nu heb ik net even gekeken en zag een hele mooie Sigma 20mm f1.8. Niet al te gek veel geld dus zou als een hele mooie vervanger kunnen dienen voor mijn 18mm. Scheelt 2mm (x1.5) maar daar krijg je wel weer een mooie relatief wide angle lens voor terug.

Tussen 20 en 50 mm gebruik ik eigenlijk nooit en als ik dan toch wideangle foto's moet maken kan ik die 20mm net zo goed voor mijn analoog schroeven. Beetje hogere iso rolletjes erin en klaar....toch? Of vergis ik me nu.

Plaats reactie