en zo uit de doos dit - met de kitlens- vastgelegd:

Oh ja,
Te koop... Panasonic Lumix DMC FZ30 met extra accu's en een hoop geheugen van Sandisk in een Slingshot 100W van LowePro
Moderator:Beheerders
KLIK, en scrollBOSS schreef:Zet jij altijd je camera open en bloot, zonder bodydop, in de buitenlucht????
Ik zou daar toch wat voorzichtiger mee omgaan ivm stof op de sensor......
dussssssss©
ahum............dat tekstje rechtsonderin was me niet opgevallen...........Drooze @ DirtE19 schreef:KLIK, en scrollBOSS schreef:Zet jij altijd je camera open en bloot, zonder bodydop, in de buitenlucht????
Ik zou daar toch wat voorzichtiger mee omgaan ivm stof op de sensor......
dussssssss©
Heyluukleeftink schreef:Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.
Ik denk aan een budget van 400 a 500 euro voor de body + lens, dure (specifieke) lenzen erbij kopen kan later nog wel. Ik wil eerst met een standaard all-round lens fotograferen en dan later kijken aan wat voor specifieke lens ik behoefte heb.
Advies is altijd prettig van iemand die er verstand van heeft, want er is teveel keus
Ik zit te kijken op de site van Foto Konijnberg, want hier woon ik dicht bij (13km).
Konijnenberg is een goede zaak, en als je daar in de buurt woont zou ik er zeker kopen, ook als je er niet in de buurt woont trouwens.luukleeftink schreef:Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.
Ik denk aan een budget van 400 a 500 euro voor de body + lens, dure (specifieke) lenzen erbij kopen kan later nog wel. Ik wil eerst met een standaard all-round lens fotograferen en dan later kijken aan wat voor specifieke lens ik behoefte heb.
Advies is altijd prettig van iemand die er verstand van heeft, want er is teveel keus
Ik zit te kijken op de site van Foto Konijnberg, want hier woon ik dicht bij (13km).
slechte camera's worden niet gemaakt. maar de ene heeft wat voordelen tegenover de andere, die je kan afwegen. maar met alle toestellen ga je mooie foto's kunne maken.BOSS schreef:Konijnenberg is een goede zaak, en als je daar in de buurt woont zou ik er zeker kopen, ook als je er niet in de buurt woont trouwens.luukleeftink schreef:Zit ondertussen de fotografie fora al een beetje af te struinen en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een nieuwe kan kopen.
Mijn advies: koop een Canon 400D met de standaard kitlens, daar kun je voorlopig goed mee uit de voeten. En later kun je daar diverse(ook veel 2dehands keuze) lenzen bijkopen.
dussssssss©
Oke, ik ben nog beginner heDrooze @ DirtE19 schreef:goh, anti-stof functies staan nog in hun kinderschoenen. stof gaat er altijd op komen, en blijven plakken, met of zonder anti-dust. Reinigen moet je dus soieso. Anti-dust zal het alleen wat uitstellen.Roel@dTb schreef: Ik zie alleen dat het geen anti-stof functie heeft. Is dit niet erg????
de D40 is 6mp.BOSS schreef:6 mp is wel wat weinig voor een poster hoor..........
met 6mp kom je niet veel verder dan een 30x40.
Kan je uberhaupt nog camera's met 6 mp kopen dan?
Beste remedie tegen stof: geen lenzen wisselen!
dussssssss©
Orbea foto'sSteelboy schreef: Het mannetje (m/v) achter de camera is belangrijker...
In Andorra wederom gezien:
Ook bij Orbea weten ze (NOT) hoe ze foto's moeten maken...
Canadezen die denken 12 mpx...