Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » wo apr 01, 2009 3:05 pm

Klopt Roel :) Ik sta daar voor Kevin zodat hij zijn tricks terug kan zien.

De foto is gemaakt in een stijl en met settings die ik zelf mooi vind bij deze foto. Heb er ook een paar met een vage achtergrond etc, maar ik vind deze mooier juist vanwege die achtergrond. Daarnaast roept de foto inderdaad een paar vragen op etc.

Het gaat wel degelijk om kwaliteit, je kunt nog zo veel "vrienden" of contacten hebben, maar als de kwaliteit van de foto niet goed is, dan krijg je nauwelijks comments, ook ik heb dat wel eens. Bij pinkbike is het ook niet uitsluitend de foto met de meeste props, comments, aantal faved of what ever, soms wordt een foto gekozen omdat die commercieel gezien handig is, of omdat het bij een thema past, of omdat de Pinkbike crew de foto gewoon super vindt. Ook ik ben het niet altijd eens met hun keuze :roll:

En ja, zoals bij elke foto had er meer in gezeten vanuit iemand anders zijn perspectief. :D

anyway, vandaag weer POD, net Decline Magazine binnen waar een full spread in staan van mij met nog wat ander pics van mij, net als in BikeMag (HU) En er komt nog meer, dus dat is toch weer gaaf om allemaal terug te zien.

Iedereen bedankt voor alle comments :)

D.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo apr 01, 2009 3:17 pm

Afbeelding
wat ik al zei.... tering !! :shock: :o

Whouz

Bericht door Whouz » wo apr 01, 2009 4:55 pm

BOSS schreef:
Whouz schreef:Kvroeg me af wat jullie ervan vinden.
Denk me best gelukte foto van vorig weekend.

*snip snip*

Alle andere foto's waren tegen het licht in, en nou niet bepaald goed geworden...
iemadn nog tips voor bepaalde instellingen???
kmoet toegeven dat ik het bepaale nvan positie en sluitertijd nog het moeilijkste vind... Vaak te licht of te donker...
Geen mooier licht dan tegenlicht!!! Hoe vaak moet ik het nog zeggen potverdorie!!!
Ik kan je wel tips voor instellingen geven, maar dat verschilt per (licht) situatie.
Te licht of te donker kan je toch vrij simpel corrigeren? Als je geen idee hebt hoe je dit moet doen zou ik ergens een basiscursus fotografie gaan volgen.

Ik weet bijna trouwens wel zeker dat er een veel betere foto tussen zit dan degene die je hier gepost hebt, laat nog eens wat meer zien.
Deze foto had beter gekund:
-qua licht, het is nu wel erg plat; lager licht of een andere positie tov de zon
-qua standpunt, lager was beter dan lijkt het spektakulairder
-qua veiligheid, als die gast een helm op z'n kneiter had
-qua moment, iets later en hij was echt los geweest

dussssssss©
Thnx voor de comment. Twas de eerste dag dus ben hard aan het oefenen zoals ik al zei. En die tips kan ik wel gebruiken.

-qua moment was het inderdaad wat te vroeg. Ik heb er nog wel wat meer hoor.
zal ze vanavond wel fftejs op pinkbike uploade. En dan een linkje neerzetten.
-dat standpunt vind ik één van de moeilijkste dingen. probeer ik wel is hele laag te gaan "zitten" maar dan heb je haast geen achtergrond e.d. op deze spot. Maar ik zal zoals gezegd vanavond ook wat foto's uit een lagere positie laten zien.

-Qua lichtinval snap ik het nog niet helemaal. Ik heb een aantal foto's tegen het licht in, en een boel vanuit andere posities. Maar ik denk dat het ook iets is van veel proberen/oefenen. Het instellen van lichtheid/donkerheid e.d. heb ik al wel een beetje door maar pas het nog niet echt veel toe... misschien wel slim om te gaan doen.

iig bedankt voor de comments, en de helm zal ik de volgende keer persoonlijk op ze kop slaan :lol:

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » za apr 04, 2009 8:06 am

Nog in z-AFrika hier, Cape Epic achter de rug, één van de startshots. Internet zo traag dat ik de aanschaf van postduif overweeg :D

Afbeelding

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » za apr 04, 2009 8:24 am

Irmo schreef:Nog in z-AFrika hier, Cape Epic achter de rug, één van de startshots. Internet zo traag dat ik de aanschaf van postduif overweeg :D

Afbeelding
Wauw! Super moooie foto Irmo!

Whouz

Bericht door Whouz » za apr 04, 2009 9:00 am

Inderdaad, die achtergrond en alles is echt zo clean.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za apr 04, 2009 2:23 pm

Irmo, foto naar mijn hart!

Dussssssss©[/i]
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

bikertje2

Bericht door bikertje2 » zo apr 05, 2009 8:23 pm

Hee Dennis, ik heb een paar super vette foto's van jou gezien in het actiepic topic, maar jij flits ook veel off-camera niet? Wat gebruik jij hiervoor?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 06, 2009 7:33 am

Irmo schreef:Nog in z-AFrika hier, Cape Epic achter de rug, één van de startshots. Internet zo traag dat ik de aanschaf van postduif overweeg :D

[img]skitterendplaatje[img]
:worship:

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » ma apr 06, 2009 9:14 am

bikertje2 schreef:Hee Dennis, ik heb een paar super vette foto's van jou gezien in het actiepic topic, maar jij flits ook veel off-camera niet? Wat gebruik jij hiervoor?
Je hebt een pb'tje :)

Sven

Bericht door Sven » ma apr 06, 2009 12:51 pm

Irmo,
Kudo!

Wat een foto... :arms:

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 06, 2009 1:42 pm

Afbeelding
tweede reactie van mijn kant.
Ik kan het niet heel erg goed zien maar ik twijfel even of het een HDR opname is.
Verlos me van mijn twijfel Irmo!

Wanneer het puur natuurlijk licht is, is het echt meesterlijk!

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » ma apr 06, 2009 2:26 pm

No way HDR....hoe zou ik dat in een race voor elkaar moeten krijgen?? Meer info later, got to fly...

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 06, 2009 4:26 pm

Hmm, ik had ook gekokt op een HDR. Was al aan het bedenken hoe je dat zou kunnen doen met die nogal bewegende fietsers. Props to Irmo dus, ook al was het een HDR.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma apr 06, 2009 6:24 pm

Vette foto gek! Die kleuren zijn zo goed :o

HDR is toch dat je foto's maakt met verschillende belichtingen en later met een programma tot HDR maakt?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 06, 2009 9:23 pm

Irmo schreef:No way HDR....hoe zou ik dat in een race voor elkaar moeten krijgen?? Meer info later, got to fly...
Zou wel enigzins kunnen als je een RAW bestand -3, -0 & +3 ontwikkeld en daar een soort van HDR van maakt.

Dat veel mensen zullen denken dat dit een een HDRetje is komt door het gebalanceerde licht.

dusssssssss©
DE site

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di apr 07, 2009 8:18 pm

BOSS schreef:
Irmo schreef:No way HDR....hoe zou ik dat in een race voor elkaar moeten krijgen?? Meer info later, got to fly...
Zou wel enigzins kunnen als je een RAW bestand -3, -0 & +3 ontwikkeld en daar een soort van HDR van maakt.

Dat veel mensen zullen denken dat dit een een HDRetje is komt door het gebalanceerde licht.

dusssssssss©
Kun je nagaan hoe goed het is om zo'n uitgebalanceerde foto te maken en kun je nagaan hoe enorm HDR al aan het inburgeren is (persoonlijk: ik begin dr niet aan)

Goed werk Irmo, goed werk!

Edit: Irmo...ik zit net even op je flickr te kijken....wat een meesterlijke foto's heb je gemaakt in Z-Afrika. Zo zie ik ze heeeeel erg graag. Erg fantastisch!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 08, 2009 7:02 am

Zo'n uitgebalanceerde foto maken is eigenlijk heel simpel, zorg dat je op het juiste moment op de juiste plek bent. Als je dan ook nog weet hoe je een camera moet bedienen en wat een lekker standpunt is........

Kind kan de was doen!!!

Probleem in bovenstaande relaas is dat veel fotografen niet het verschil zien tussen het juiste moment en het net niet juiste moment, dit icm met het foute standpunt kiezen resulteert vaak in een gemiste kans..........en dat zie ik zooooooooooo vaak!

dussssssssss©
DE site

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » zo apr 12, 2009 7:55 pm

Heeft iemand een idee waarom mijn Canon Speedlite 420EX flitser tegenwoordig een minuut of 3 nodig heeft om op te laden? :frusty:

Ik heb Canon al geprobeerd te mailen, maar die reageren niet.

En ja, ook met nieuwe batterijen ;)

Koets

Bericht door Koets » zo apr 12, 2009 11:05 pm

Geen mooie actie foto maar wel mooie reactie op het gezicht van het jongetje rechts in beeld :D

Afbeelding

Bij deze rijder + bike niet scherp en te licht denk ik zo maar toch vond ik hem tof

Op en aanmerkingen laat maar horen :) 1e keer sinds lange tijd weer eens de camera mee genomen dus vanaf nu gaat ie weer vaker mee :D

Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 13, 2009 9:27 am

sherlock schreef:Heeft iemand een idee waarom mijn Canon Speedlite 420EX flitser tegenwoordig een minuut of 3 nodig heeft om op te laden? :frusty:

Ik heb Canon al geprobeerd te mailen, maar die reageren niet.

En ja, ook met nieuwe batterijen ;)
Ik zou Canon even bellen, of de winkel waar je hem gekocht heb dit even laten doen.

dussssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 13, 2009 9:30 am

Koets schreef:
Bij deze rijder + bike niet scherp en te licht denk ik zo maar toch vond ik hem tof

Op en aanmerkingen laat maar horen :) 1e keer sinds lange tijd weer eens de camera mee genomen dus vanaf nu gaat ie weer vaker mee :D
Ik zou eens proberen om de camera mee te bewegen met de rijder, op deze manier is het mogelijk de rijder scherp te krijgen en de achtergrond bewogen ipv andersom.
(In)flitsen kan daar ook bij helpen.

dussssssssss©
DE site

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 13, 2009 1:27 pm

De actie heb je er goed opstaan, de foto is alleen onscherp, scherp gesteld op de achtergrond. Volgende keer scherpstellen op de bult (half de sluiter indrukken) en de rijder volgen tijdens het afdrukken.

Koets

Bericht door Koets » ma apr 13, 2009 3:34 pm

Sherpe foto`s had ik de hele tijd niet :S ging niet heel lekker gisteren biken ook al niet dus ging maar foto`s maken. De 2e foto was nog zo ff snel geschoten toen ik zag dat ie nog een keer ging :)

Maar het beste is dus scherpstellen op het obstakel en dan het object volgen en zodra hij de bult verlaat afdrukken ? grof gezegd

En hoe werkt het inflitsen ? ik heb een eos 350d btw

dtb-dinxperlo
Contacteer:

Bericht door dtb-dinxperlo » ma apr 13, 2009 7:36 pm

Heej,

Ik ben op zoek naar een tweedehands Nikon D40, ik heb al een beetje gezocht maar ik vind niet echt wat voor 200-250 euro. Weten jullie mischien waar deze tekoop staan. Of kan ik beter voor dit geld een andere cam kopen.

Alvast bedankt,

:o Errol :o
NEW dTb-Trails

Plaats reactie