Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
Gisteren met mijn geliefd werkpaard, de 70-200 2.8 terug naar de winkel: na 16 maanden stelt hij wel scherp in verticale stand, maar niet in horizontale stand. Niet echt handig...Zal wel een shroefje los zitten o.i.d.
De winkeldame zei vervolgens: dan krijgt U hem terug na 6-8 en in gedachten vulde ik aan "WERKDAGEN" maar ze zei "WEKEN". Is dat normaal voor Nikon nederland ? Ik was er goed ziek van. Voor een frituurpan of cassetterecorder o.k., maar als je dan zo duur kreng koopt verwachtte ik eigenlijk iets meer.....
De winkeldame zei vervolgens: dan krijgt U hem terug na 6-8 en in gedachten vulde ik aan "WERKDAGEN" maar ze zei "WEKEN". Is dat normaal voor Nikon nederland ? Ik was er goed ziek van. Voor een frituurpan of cassetterecorder o.k., maar als je dan zo duur kreng koopt verwachtte ik eigenlijk iets meer.....
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Echt slecht is hij ook niet te noemen..Dennis Katinas schreef:www.pinkbike.com heb de POD van vandaag! Doeg!

Ik was mijn Canon EF-S 17-85 ook iets van 2 maanden kwijt. Duurde zelfs langer dan het servicen van mijn Marzocchi...willem12 schreef:De winkeldame zei vervolgens: dan krijgt U hem terug na 6-8 en in gedachten vulde ik aan "WERKDAGEN" maar ze zei "WEKEN".

Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.
- Een starre vork is nooit een upgrade -
Heb je de loterij gewonnen ? Briljante zin: "Ik zoek iets leuks om erbij te kopenMavErik schreef: Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.

Waarom lichtsterk? Je bent de koning van de meetrekkers !!
Genoeg gekheid: leen eens een 70-200 f2.8 of een f4 als budget toch niet onbeperkt is. Er gaat een wereld voor je open.
Prime of [tele-]zoom?MavErik schreef: Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.
Heb mijn zwager onlangs een Sigma 17-50 iF EX DC f2.8/Canon EF 70-200 f2.8 L USM combi aangesmeerd. Hij blij, mijn zusje wat minder...
Heeft Nikon geen speciaal programma voor pro users, zoiets als het CPS van Canon.Dennis Katinas schreef:Sta op het punt mijn 17-55mm 2.8 terug te sturen voor service, maar als dit zolang duur koop ik eerst wel ff een andere ofzo en verkoop mijn oude wel door als die terug komt... pfff, erg lang!
Dan kan je gewoon op je reparatie wachten in 99% van de gevallen.
Edit; dat hebben ze idd en heet NPS, gewoon gratis even inschrijven en binnen 48 uur zijn je spullen geserviced.
dussssssss©
Thanks, maar mee trekken met weinig licht is weer wat lastiger.willem12 schreef: Heb je de loterij gewonnen ? Briljante zin: "Ik zoek iets leuks om erbij te kopen![]()
".
Waarom lichtsterk? Je bent de koning van de meetrekkers !!
willem12 schreef: Genoeg gekheid: leen eens een 70-200 f2.8 of een f4 als budget toch niet onbeperkt is. Er gaat een wereld voor je open.
Het budget is (helaas) niet onbeperktlc4 schreef: Prime of [tele-]zoom?

- Een starre vork is nooit een upgrade -
Hoezo? Als je meetrekt heb je vaak een zowiezo al een langere tijd omdat je beweging wilt......dan is weinig licht alleen maar een voordeel anders zit je al snel aan grote diafragmanummers met alle nadelen van dien.MavErik schreef: Thanks, maar mee trekken met weinig licht is weer wat lastiger.
Kwalitatief goede(doen eigenlijk niet onder voor L lenzen) lichtsterke objectieven zijn:
50 1.4
28 1.8
85 1.8
dussssssss©
Tja die 50mm 1.8 van canon blijft een hoop plastic. Verbazingwekkend goed voor de prijs, maar blijft toch wat jammer als je hem vast hebt.
Als je dan toch een stap beter neemt zou ik eerder de 50mm 1.4 van Sigma pakken dan die van canon. Groter en zwaarder maar ook een stuk degelijker.
http://www.photozone.de/canon-eos/392-sigma_50_14_canon
70-200 f4 zou ik zeggen, maar is natuurlijk vooral afhankelijk wat je wil gaan doen, maar dat biedt het meeste "uitbreiding".
Als je dan toch een stap beter neemt zou ik eerder de 50mm 1.4 van Sigma pakken dan die van canon. Groter en zwaarder maar ook een stuk degelijker.
http://www.photozone.de/canon-eos/392-sigma_50_14_canon
70-200 f4 zou ik zeggen, maar is natuurlijk vooral afhankelijk wat je wil gaan doen, maar dat biedt het meeste "uitbreiding".
- Arnetteman
Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.TomG schreef:Tja die 50mm 1.8 van canon blijft een hoop plastic. Verbazingwekkend goed voor de prijs, maar blijft toch wat jammer als je hem vast hebt.
Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........TomG schreef: Als je dan toch een stap beter neemt zou ik eerder de 50mm 1.4 van Sigma pakken dan die van canon. Groter en zwaarder.
Vergeet daarbij de meerprijs van 60 euro niet en de veelgehoorde klacht dat de Sigma het niet zo nauw neemt wat focussen betreft.......
dusssssssss©
Beeld kwaliteit is zeker niks mis mee, bouw kwaliteit echter is gewoon weg slecht.Arnetteman schreef:Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.
En dat kan een prima reden om naar een betere model te stappen, of je dat het geld waard is, dat is een heel ander punt.
Groter en zwaarder zijn ook een nadeel, maar degelijker is een groot voordeelBOSS schreef: Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........
Vergeet daarbij de meerprijs van 60 euro niet en de veelgehoorde klacht dat de Sigma het niet zo nauw neemt wat focussen betreft.......
blijft een afweging, maar ik zou of voor de 1.8 van canon gaan of voor de 1.4 van sigma. De 1.4 van canon zit daar eigenlijk tussen en is net niks naar mijn idee.
Zelf gekozen voor de 1.8 van canon en ik erger me wel is aan het plastic geheel. Vriend van me heeft een sigma 1.4 en dat voelt stukken beter aan. Mij was het echter niet het extra geld waard, maar ik vind het wel een betere optie dan de canon 1.4
Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............TomG schreef:Beeld kwaliteit is zeker niks mis mee, bouw kwaliteit echter is gewoon weg slecht.Arnetteman schreef:Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.
En dat kan een prima reden om naar een betere model te stappen, of je dat het geld waard is, dat is een heel ander punt.
Groter en zwaarder zijn ook een nadeel, maar degelijker is een groot voordeelBOSS schreef: Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........
blijft een afweging, maar ik zou of voor de 1.8 van canon gaan of voor de 1.4 van sigma. De 1.4 van canon zit daar eigenlijk tussen en is net niks naar mijn idee.
Zelf gekozen voor de 1.8 van canon en ik erger me wel is aan het plastic geheel. Vriend van me heeft een sigma 1.4 en dat voelt stukken beter aan. Mij was het echter niet het extra geld waard, maar ik vind het wel een betere optie dan de canon 1.4
Als ik even snel Google op die Sigma en de eerste 2 reviews berichten(excl. die van jezelf) over AF problemen dan heb ik al gegeten en gedronken. Dit is nl. niet de eerste keer dat Sigma die problemen heeft....ik had ooit een 28-70/2.8 van Sigma die dat ook had.
Voor mij iig nooit meer 2nd party lenses.
dusssssssssss©
Zal het nog is herhalen, vind grote en gewicht een nadeel, maar stevigheid, spelingsvrij en soepele bediening een voordeel. Maar misschien dat jij speling in je lens prettig vindt?BOSS schreef: Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............
Als ik even snel Google op die Sigma en de eerste 2 reviews berichten(excl. die van jezelf) over AF problemen dan heb ik al gegeten en gedronken. Dit is nl. niet de eerste keer dat Sigma die problemen heeft....ik had ooit een 28-70/2.8 van Sigma die dat ook had.
AF problemen zijn inderdaad niet grappig. Die vriend van me heeft er geen problemen mee. Of dat mazzel is of dat het wel mee valt met die AF problemen is lastig in te schatten, maar het maakt het wel een risico.
Net als in mijn lagers vind ik ook in mijn lenzen speling niet prettig.....daarom heb ik juist gekozen voor de Canon 1.4 en niet de plastic 1.8. Ook is AF nauwkeurigheid natuurlijk wel enigzins belangrijk, ook daarom koos ik de Canon 1.4 en niet de Sigma.TomG schreef:Zal het nog is herhalen, vind grote en gewicht een nadeel, maar stevigheid, spelingsvrij en soepele bediening een voordeel. Maar misschien dat jij speling in je lens prettig vindt?BOSS schreef: Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............
.
dussssssss©
Foto Bekkenk in AD

Het goede nieuws is natuurlijk dat Ramses Bekkenk in het AD staat.
Het slechte nieuws is de imho dramatische foto van ProShots rerwijl ik weet dat bijv BOSS veeel betere heeft.....valt daar iets aan te doen??? Springt het zand omhoog of rijdt hij door een zwerm muggen ??
Zelfs de vader van het teamgenootje van mijn dochter, met wie ik zaterdags de hockeywedstrijden fotografeer en die zich op zondag vermomd als Sportplaat.nl weet nog een betere plaat te maken. Nog twee seconden wachten, afdrukken en hij kan zo in het AD......

- Eddy_the_Eagle