welke remmen?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

jochim
remmen

Bericht door jochim » zo nov 22, 2009 5:41 pm

Je kan remmen idd pas echt testen wanneer je 10 minuten aan het afdalen bent in een of ander berglandschap, maar voor Wb enz zal Hayes zeker goed genoeg zijn! Zelf rij ik al 1.5 jaar met Fomula Oro K24 en ben daar echt heel tevreden van, altijd kracht zelfs in regen en als schijven sissen van de modder + warmte!

P.S. als je in 28 dagen park maar 1 keer remblokken moet vervangen dan rij je wel erg hard (kuch kuch) !

groeten
DDC represent

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma nov 23, 2009 9:27 pm

voor 1 keer moet ik Christiaan gelijk geven.

Je mag van Shimano zeggen wat je wil, maar prijs kwaliteit zijn hun remmen onvoorstelbaar goed.
Ik heb dit voorjaar de nieuwe Saint 4 pots gekocht (na 5 jaar met XT 4pots te rijden, ze werke nog steeds prima trouwens) en die zijn fenomenaal. In die mate dat ik na een dag rooie en zwarte DH's in frankrijk écht minder moe ben in m'n armen. Prima af te stellen, zeer neuwkeurig te moduleren, krachtig als een aambeeld, en de standaard remblokjes gaan opvallend lang mee. Je doet ermee wat je wil, maar hier kan je niet fout mee gaan. Alles wat belangrijk is aan een rem is er subliem aan.

Maar waarschijnlijk zijn die weer niet blingbling genoeg voor DP. Goed moet t niet zijn, wel opvallend.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Lautje

Bericht door Lautje » ma nov 23, 2009 11:29 pm

Mijn eerste model Saints gaan ook al jaren mee en ik vind ze nog steeds top!

nut-case

Bericht door nut-case » ma nov 23, 2009 11:46 pm

hayes hdfx niet te doseren?
nou praat je onzin.. ik heb ze op mijn dh bike en dat gaat allemaal prima..
ook doseren.
toegeven ze grijpen snel aan maar dat went.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di nov 24, 2009 8:00 am

thomasmb schreef:
Stillridingbmx schreef:
thomasmb schreef: Hayes is helemaal poep en mag je ver ver ver uit de buurt van je fiets houden.
Argumenteer dat is ?

Ik heb een hele tijd met Hayes stroker Ace gereden.
Belachelijk veel remkracht, in het begin was doseren moeilijk maar ook dat is onder de knie te krijgen. Vond het echt top remmen!
Heb zelf 3 sets hayes 9 + hayes stroker trails gehad.
Tis een aan of af schakelaar , doseren gaat echt voor geen reet met die dingen in vergelijking met Avid.
Hun remkracht stelt al helemaal niets voor en laat staan het warmlopen van die remmen.
En in Winterberg kan je echt geen rem testen hoor ;)
Rij eer maar eens 3 weken in de alpen men Hayes en dan spreken we noggis.

Grtz
edit : Ik weet wel, menigen verschillen. Want wat jij nu opnoemt, heeft de Stroker Ace wel!
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op di nov 24, 2009 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

hubertje

Bericht door hubertje » di nov 24, 2009 12:12 pm

De Jean schreef:voor 1 keer moet ik Christiaan gelijk geven.

Je mag van Shimano zeggen wat je wil, maar prijs kwaliteit zijn hun remmen onvoorstelbaar goed.
Ik heb dit voorjaar de nieuwe Saint 4 pots gekocht (na 5 jaar met XT 4pots te rijden, ze werke nog steeds prima trouwens) en die zijn fenomenaal. In die mate dat ik na een dag rooie en zwarte DH's in frankrijk écht minder moe ben in m'n armen. Prima af te stellen, zeer neuwkeurig te moduleren, krachtig als een aambeeld, en de standaard remblokjes gaan opvallend lang mee. Je doet ermee wat je wil, maar hier kan je niet fout mee gaan. Alles wat belangrijk is aan een rem is er subliem aan.

Maar waarschijnlijk zijn die weer niet blingbling genoeg voor DP. Goed moet t niet zijn, wel opvallend.
Ik heb ook de saints, power genoeg, maar de helft van het instelbereik is onbruikbaar en de vorm en feeling van de remhendels vallen me eigenlijk ook tegen..

Er is voor mij maar 1 instelling bruikbaar, en dat is hendels zo ver mogelijk en drukpunt zo snel mogelijk.

fucalot

Bericht door fucalot » di nov 24, 2009 2:46 pm

Oude saints, nog nooit problemen mee gehad, simpel en efficient.
Ze stoppen mij (98kg) en m'n fiets( +20kg) zonder problemen.

koenbmx

Bericht door koenbmx » do nov 26, 2009 10:59 pm

wat zeggen julie van hayes 9 (2008) 200 v & 180 a ????

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » za nov 28, 2009 10:22 pm

hubertje schreef: Ik heb ook de saints, power genoeg, maar de helft van het instelbereik is onbruikbaar en de vorm en feeling van de remhendels vallen me eigenlijk ook tegen..

Er is voor mij maar 1 instelling bruikbaar, en dat is hendels zo ver mogelijk en drukpunt zo snel mogelijk.
bij mij staan ze vrij dicht en het drukpunt op pakweg een derde vanuit snel. Voor mij werkt dat neig goed.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

hubertje

Bericht door hubertje » za nov 28, 2009 10:45 pm

echt raar.. Heb jij grote handen?

Trekrules

Bericht door Trekrules » za nov 28, 2009 11:30 pm

koenbmx schreef:wat zeggen julie van hayes 9 (2008) 200 v & 180 a ????
niet aan beginnen, neem elixer R's met 203mm/180mm setup
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » di dec 01, 2009 11:01 am

hubertje schreef:echt raar.. Heb jij grote handen?
nope.
Door de hendel dichter bij m'n stuur te zetten heb ik t gevoel dat het minder moeite kost om mn stuur vast te houden als t efkes een beetje wilder wordt. Omdat de hendel nogal kortbij staat is m'n 'modulatieslag' (tussen aanraken en vol dicht) ook nogal kort, maar niet zwartwit. Naarmate je handen meer vermoeid geraken (of je hoofd) word je minder precies in t remmen, en als er dus een beetje slag op zit ,kan je na 10 runs nog steeds okee precies blijven.

Maar that's just me.

Don

Bericht door Don » do dec 03, 2009 4:59 pm

Christiaan schreef:
avid is rommel, bike op de kop en je moet gelijk ontluchten, ook niet erg krachtig, de Juicy 7 dan, Code gelukkig nooit hoeven proberen!
Daar kan ik je geen gelijk in geven Chris. Ik rij nu een aantal jaar met (verschillende) Juicy's. Het fijne van die dingen is dat remmen weinig inspanning kost. En wie remt dr trouwens alsie ondersteboven is!!!
Zondagsrijder

merrybike

Bericht door merrybike » do dec 03, 2009 8:37 pm

ik heb me net een juicy7 voor mn dirt/street fiets aangeschaft
nouja, mijn sinterpapa dan.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do dec 03, 2009 8:37 pm

merrybike schreef:ik heb me net een juicy7 voor mn dirt/street fiets aangeschaft
nouja, mijn sinterpapa dan.
Kun je op een dirtfiets niet echt beoordelen als hier raad voor een downhill rem gevraagd wordt;)

alain

Bericht door alain » do dec 03, 2009 8:39 pm

Ik heb me een setje Saint's gehaald,
veel goeds over gelezen + gemakkelijk onderdelen vinden in en rond de parken.

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » do dec 03, 2009 10:51 pm

net bij bike components.de een hope tech 4 compleet gekocht! maar begin gewoon lekker met hayes, upgrade daarna gewoon als je wat verder bent(technisch) zelf ook begonnen met hayes, jaren plezier van gehad en niet kapot te krijgen. toen op dit forum een setje hope m4 gekocht van een zeer vriendelijke belg voor 200 euro. en nu over gestapt op tech4. laat maar weten wat het geworden is.

Don

Bericht door Don » vr dec 04, 2009 9:28 am

Juicys zijn al jaren de nieuwe nines.
Zondagsrijder

hubertje

Bericht door hubertje » vr dec 04, 2009 9:57 am

De Jean schreef:
hubertje schreef:echt raar.. Heb jij grote handen?
nope.
Door de hendel dichter bij m'n stuur te zetten heb ik t gevoel dat het minder moeite kost om mn stuur vast te houden als t efkes een beetje wilder wordt. Omdat de hendel nogal kortbij staat is m'n 'modulatieslag' (tussen aanraken en vol dicht) ook nogal kort, maar niet zwartwit. Naarmate je handen meer vermoeid geraken (of je hoofd) word je minder precies in t remmen, en als er dus een beetje slag op zit ,kan je na 10 runs nog steeds okee precies blijven.

Maar that's just me.
Jah, zou ik ook best willen, maar als ik ze beide ongeveer halfweg zet, trek ik de hendels al tegen het stuur zonder remmen :?

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » vr dec 04, 2009 10:53 am

zeker dat ze goed ontlucht zijn? want met het drukpunt op zn korste heb ik heel binaire remmen. vol toe of los en nix ertussen.

two-one

Bericht door two-one » vr dec 04, 2009 1:10 pm

Ik heb ook al een tijdje Hayes Stroker Carbons (=trail), en het zijn absoluut geen "aan/uit" remmen. In het begin miste ik zelfs een beetje de mogelijkheid om mezelf over het stuur te lanceren uit onoplettendheid.

Toen ik echter de Ardennes Trophy reed kreeg ik pas echt een glimlach op mijn gezicht :D Met mijn 160mm schijven en 90kg gewicht een kwartiertje hard naar beneden scheuren, en geen enkele "fading" en volledig voorspelbaar remgedrag. Thuisgekomen vond iemand dat mijn schijven er wel erg "blauw" uitzagen... zegt genoeg lijkt me zo!

Ik heb wel gehoord dat veel mensen (erg) slechte ervaringen hebben gehad met de El Camino's, in dezelfde tijd als het zusterbedrijf Manitou ook veel problemen had met kwaliteitcontrole. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat ze hard aan een comeback aan het werken zijn vanaf 2008, en dat ze nu weer zeker schouder aan schouder kunnen staan met de huidige populaire merken.

Eerlijk gezegd zou ik toch iets liever Hope X2 of Formula R1 remmen hebben, wegens hun lichte gewicht gekoppeld aan een goede naam, maarja.... it's all about the (lack of) benjamins...

Met dit verhaal wil ik natuurlijk benadrukken dat Hayes niet "k*t" is, en je de Ace zeker moet overwegen...

pZyteX

Bericht door pZyteX » vr dec 04, 2009 2:13 pm

Ik ben ook gelukkig met mn nieuwe saints, enorme remkracht en goed te doseren.
Alleen de drukpunt instel knop doet inderdaad niet heel veel.

raoul
Contacteer:

Bericht door raoul » zo jan 03, 2010 9:41 pm

hope m4, of m6 met 6 zuigers super remkracht heb ze zelf ook maar wel prijzig
demo Rider

FireFox
Contacteer:

Bericht door FireFox » vr jan 22, 2010 8:36 pm

Dus deze Avid Elixir zijn aan te raden voor te freeriden?

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40208

Moeten op een Coilair 2009 komen. :o
--You are never too old to freeride-- www.team-solid.nl
--Coilair Supreme Rulezz--

Plaats reactie