Dat is echt géén optie voor mij. Dan veel liever huidige oplossing (Trickstuff), of eccentrische achternaaf.
Een Niner Air 9 Carbon of zijn er alternatieven?
Moderators:JJ, Beheerders
Dat wordt dus een log monster Ninko!Ninko schreef:Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...sneeuwpop schreef: 1150 grammen, zie ook de eerste 6 minuten van wielerland afl 9
[/img]
Vork ook al binnen? Wielen?
Ja wordt zeker een log monster, maarja dat heb je met die grote wielen heNard schreef:Dat wordt dus een log monster Ninko!Ninko schreef:Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...sneeuwpop schreef: 1150 grammen, zie ook de eerste 6 minuten van wielerland afl 9![]()
Vork ook al binnen? Wielen?
En er komen ook wielen in inderdaad! Als hij af is (eind februari) moet je hem maar een keer testen.
Deal! Mag jij op de Simplon. Kan je kijken of je spijt moet hebben.Ninko schreef:Ja wordt zeker een log monster, maarja dat heb je met die grote wielen heNard schreef:Dat wordt dus een log monster Ninko!Ninko schreef: Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...![]()
Vork ook al binnen? Wielen?![]()
![]()
En er komen ook wielen in inderdaad! Als hij af is (eind februari) moet je hem maar een keer testen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Ninko kennende... Edges!!!Ninko schreef:En er komen ook wielen in inderdaad!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Te zwaar? ZTR race 29".JJ schreef:Ninko kennende... Edges!!!Ninko schreef:En er komen ook wielen in inderdaad!
JJ
Was in Tucson bij Fairwheel bikes. Mooie zaak die ook veel Edge doen. Zij waren er erg tevreden over. Hoge spaakspanning mogelijk zonder problemen.
http://www.fairwheelbikes.com/
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Air 9 Carbon:
April/May for the L, May/June for the XL.
Dat wordt nog een tijdje staal rijden dan

JJ
April/May for the L, May/June for the XL.
Dat wordt nog een tijdje staal rijden dan
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Wie voelt het verschil vsan 300g in het frame, als de andere onderdelen er ook aan zitten?
3 tot 4%...
Tja, mijn XL Superfly is 1300g. Stuurgedrag is erg afhankelijk van de vork, zoals je weet. Tot voorkort waren Niners neutraal. Sinds iemand het in z'n hoofd heeft gehaald meer offset in vorked te steken, zijn Niners ineens best vlot.
Mijn bescheiden mening : een nerveuse fiets is leuk, als je er niet te lang of hoeft te rijden/racen. Sneler stuurgedrag is niet gelijk aan beter.
Ongezien heb ik vertrouwen in de Niner. Hun filosofie in gebruik van material en constructies staat bij mij op het sub-zero Cool Board, ookal plak ik hun geometrie-logica helemaal aan de andere andere kant.
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Ik ben wel een fan van de Orbea. Niet de lichtste, maar mogelijk wel 1 van de betere. Met een moderne vork erin (voor mijn part een Niner, die is top) stuurt dat vast heel behoorlijk, ook vlot genoeg voo jou. En over een jaar rijdt niet iedereen erop, zoals met de Superfly.
Ik las overigens dat in de UK de SS Superfly de meest gevraagde fiets is in de 29" klasse. Echter niet te krijgen natuurlijk.
Als je de Specialized kiest, haal er dan wat Bolce & Cobbana fietskleding setjes bij. Zo'n origineel merk dat...
3 tot 4%...
Tja, mijn XL Superfly is 1300g. Stuurgedrag is erg afhankelijk van de vork, zoals je weet. Tot voorkort waren Niners neutraal. Sinds iemand het in z'n hoofd heeft gehaald meer offset in vorked te steken, zijn Niners ineens best vlot.
Mijn bescheiden mening : een nerveuse fiets is leuk, als je er niet te lang of hoeft te rijden/racen. Sneler stuurgedrag is niet gelijk aan beter.
Ongezien heb ik vertrouwen in de Niner. Hun filosofie in gebruik van material en constructies staat bij mij op het sub-zero Cool Board, ookal plak ik hun geometrie-logica helemaal aan de andere andere kant.
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Ik ben wel een fan van de Orbea. Niet de lichtste, maar mogelijk wel 1 van de betere. Met een moderne vork erin (voor mijn part een Niner, die is top) stuurt dat vast heel behoorlijk, ook vlot genoeg voo jou. En over een jaar rijdt niet iedereen erop, zoals met de Superfly.
Ik las overigens dat in de UK de SS Superfly de meest gevraagde fiets is in de 29" klasse. Echter niet te krijgen natuurlijk.
Als je de Specialized kiest, haal er dan wat Bolce & Cobbana fietskleding setjes bij. Zo'n origineel merk dat...
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Tja, je snapt dat het NK nu na mei of Juni is...Nard schreef:Op tijd voor het NKSS???
Anders wordt het weer ploeteren voor mij op m'n kiddywheel bike.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Na jarenlang trouw te zijn gebleven aan het merk Cannondale, ga ik nu ook overstappen op Niner.
Ik ga mijn Lefty Carbon ELO overbouwen op een Air 9 scandium frame.
Nadien ben ik van plan om een carbon Niner vork te steken, nadeel is wel dat ik hiervoor een nieuw voorwiel moet laten spaken.
Omdat ik getwijfeld heb tussen een air 9 scandium of een carbon frame, heb ik de leveringstermijn aan mijn verdeler in België gevraagd, volgens hem worden de carbonnen frames in Maart verwacht.
Ik ga mijn Lefty Carbon ELO overbouwen op een Air 9 scandium frame.
Nadien ben ik van plan om een carbon Niner vork te steken, nadeel is wel dat ik hiervoor een nieuw voorwiel moet laten spaken.
Omdat ik getwijfeld heb tussen een air 9 scandium of een carbon frame, heb ik de leveringstermijn aan mijn verdeler in België gevraagd, volgens hem worden de carbonnen frames in Maart verwacht.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Klopt, de medium komt maart/april, de Large april/mei en de XL mei/Juni.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
300g vind ik de moeite waard hoor. Geen wereld, tuurlijk. Carbon geeft denk ik ook meer stijfheid, wat ik wel prettig fietsen vind. Ook een reden.Cloxxki schreef:Wie voelt het verschil vsan 300g in het frame, als de andere onderdelen er ook aan zitten?
3 tot 4%...
Tja, mijn XL Superfly is 1300g. Stuurgedrag is erg afhankelijk van de vork, zoals je weet. Tot voorkort waren Niners neutraal. Sinds iemand het in z'n hoofd heeft gehaald meer offset in vorked te steken, zijn Niners ineens best vlot.
Mijn bescheiden mening : een nerveuse fiets is leuk, als je er niet te lang of hoeft te rijden/racen. Sneler stuurgedrag is niet gelijk aan beter.
Ongezien heb ik vertrouwen in de Niner. Hun filosofie in gebruik van material en constructies staat bij mij op het sub-zero Cool Board, ookal plak ik hun geometrie-logica helemaal aan de andere andere kant.
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Ik ben wel een fan van de Orbea. Niet de lichtste, maar mogelijk wel 1 van de betere. Met een moderne vork erin (voor mijn part een Niner, die is top) stuurt dat vast heel behoorlijk, ook vlot genoeg voo jou. En over een jaar rijdt niet iedereen erop, zoals met de Superfly.
Ik las overigens dat in de UK de SS Superfly de meest gevraagde fiets is in de 29" klasse. Echter niet te krijgen natuurlijk.
Als je de Specialized kiest, haal er dan wat Bolce & Cobbana fietskleding setjes bij. Zo'n origineel merk dat...
Qua geo: volgens mij is die Niner wel wat, maar is wel vnl een papieren exercitie om dat te bepalen... En anders: alles went!?
Hallo,esteban schreef:Na jarenlang trouw te zijn gebleven aan het merk Cannondale, ga ik nu ook overstappen op Niner.
Ik ga mijn Lefty Carbon ELO overbouwen op een Air 9 scandium frame.
Nadien ben ik van plan om een carbon Niner vork te steken, nadeel is wel dat ik hiervoor een nieuw voorwiel moet laten spaken.
Omdat ik getwijfeld heb tussen een air 9 scandium of een carbon frame, heb ik de leveringstermijn aan mijn verdeler in België gevraagd, volgens hem worden de carbonnen frames in Maart verwacht.
waar kan ik die verdeler in België vinden?
Ik wil er ook ééntje opbouwen!
Enige minpunt vind ik de kleuren.. die passen niet bij mijn persoonlijkheid!
Zijn er andere kleuren verkrijgbaar?
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Met die gewichten wordt blijkbaar wat gegoocheld...
Mijn Air9 scandium raw in L weegt 1620g.
Alleen met derailleurhanger...zonder balhoofd of zadelpenklem.
Geen pluimgewicht dus, had toch wat minder verwacht.
Leek me ook enkel interessant dankzij de deal die Niner voorstelde.
Qua afwerking, gewicht is de bijna 800 euries voor zulk een frame te hoog gegrepen.
Mijn Air9 scandium raw in L weegt 1620g.
Alleen met derailleurhanger...zonder balhoofd of zadelpenklem.
Geen pluimgewicht dus, had toch wat minder verwacht.
Leek me ook enkel interessant dankzij de deal die Niner voorstelde.
Qua afwerking, gewicht is de bijna 800 euries voor zulk een frame te hoog gegrepen.
Gas 29, carbon frame:
- BB30 (zou hier de niner EBB van de Air 9 carbon in passen?)
- PM achterrem
- tapered headtube
- kevlar verstevigingen
- 1260g
- 1765 Euro (vind ik persoonlijk wat te hoog)
http://gas29.com/
http://twentynineinches.com/2010/03/09/ ... nd-rumors/
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
De Carbon frames met die specs duiken nu te kust en te keur op. Die dikke 1700 Euro is inderdaad een beetje veel op het eerste gezicht, aan de andere kant, waarom zou de Niner wel 1800 Euro mogen zijn en deze niet? En deze is in Italie gemaakt, dat zal de kosten ook mede bepalen.
Nu is een prijs als deze natuurlijk moeilijk goed te praten als je ze vergelijkt met frames als waar OnOne mee gaat komen.
Ik krijg als het goed is binnenkort ook een frame in mijn shop met soortgelijke specs, interne kabelloop etc, en dat voor 999 Euro. Allemaal afhankelijk van bouwwijze en er zal zeker verschil zitten in innovatie van de verschillende frames, maar de verschillen zijn wel erg groot.. Ik ben benieuwd of die prijsverschillen zich ook in de rijkwaliteit zullen uiten. Tijd voor een DP Carbon 29-er test
JJ
Nu is een prijs als deze natuurlijk moeilijk goed te praten als je ze vergelijkt met frames als waar OnOne mee gaat komen.
Ik krijg als het goed is binnenkort ook een frame in mijn shop met soortgelijke specs, interne kabelloop etc, en dat voor 999 Euro. Allemaal afhankelijk van bouwwijze en er zal zeker verschil zitten in innovatie van de verschillende frames, maar de verschillen zijn wel erg groot.. Ik ben benieuwd of die prijsverschillen zich ook in de rijkwaliteit zullen uiten. Tijd voor een DP Carbon 29-er test
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Als ze slim zijn...pieterp schreef:- BB30 (zou hier de niner EBB van de Air 9 carbon in passen?)
Niner werkt met inserts, waarbij de diameter van de EBB (55mm) als grootste maat gebruikt zal worden denk ik. Ben wel benieuwd hoe de inserts dan in het frame vast gezet gaan worden..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
[/img]