Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » zo jan 10, 2010 5:52 pm
Kettingspanners, really
Dat is echt géén optie voor mij. Dan veel liever huidige oplossing (Trickstuff), of eccentrische achternaaf.
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » zo jan 10, 2010 5:56 pm
Ninko schreef:
Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...

[/img]
Dat wordt dus een log monster Ninko!
Vork ook al binnen? Wielen?
-
Ninko - Berichten:1229
- Lid geworden op:za jan 11, 2003 11:34 pm
Bericht
door Ninko » zo jan 10, 2010 6:59 pm
Nard schreef:Ninko schreef:
Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...
Dat wordt dus een log monster Ninko!
Vork ook al binnen? Wielen?
Ja wordt zeker een log monster, maarja dat heb je met die grote wielen he
En er komen ook wielen in inderdaad! Als hij af is (eind februari) moet je hem maar een keer testen.

-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » zo jan 10, 2010 7:10 pm
Ninko schreef:Nard schreef:Ninko schreef:
Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...
Dat wordt dus een log monster Ninko!
Vork ook al binnen? Wielen?
Ja wordt zeker een log monster, maarja dat heb je met die grote wielen he
En er komen ook wielen in inderdaad! Als hij af is (eind februari) moet je hem maar een keer testen.

Deal! Mag jij op de Simplon. Kan je kijken of je spijt moet hebben.

-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » zo jan 10, 2010 7:26 pm
Ninko schreef:En er komen ook wielen in inderdaad!
Ninko kennende... Edges!!!
JJ
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » zo jan 10, 2010 10:16 pm
JJ schreef:Ninko schreef:En er komen ook wielen in inderdaad!
Ninko kennende... Edges!!!
JJ
Te zwaar? ZTR race 29".
Was in Tucson bij Fairwheel bikes. Mooie zaak die ook veel Edge doen. Zij waren er erg tevreden over. Hoge spaakspanning mogelijk zonder problemen.
http://www.fairwheelbikes.com/
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » di jan 12, 2010 9:36 pm
Air 9 Carbon:
April/May for the L, May/June for the XL.
Dat wordt nog een tijdje staal rijden dan
JJ
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » wo jan 13, 2010 5:03 pm
Op tijd voor het NKSS???
Anders wordt het weer ploeteren voor mij op m'n kiddywheel bike.
-
Cloxxki
- Berichten:1548
- Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
- Locatie:Rotterdam
Bericht
door Cloxxki » wo jan 13, 2010 10:41 pm
Wie voelt het verschil vsan 300g in het frame, als de andere onderdelen er ook aan zitten?
3 tot 4%...
Tja, mijn XL Superfly is 1300g. Stuurgedrag is erg afhankelijk van de vork, zoals je weet. Tot voorkort waren Niners neutraal. Sinds iemand het in z'n hoofd heeft gehaald meer offset in vorked te steken, zijn Niners ineens best vlot.
Mijn bescheiden mening : een nerveuse fiets is leuk, als je er niet te lang of hoeft te rijden/racen. Sneler stuurgedrag is niet gelijk aan beter.
Ongezien heb ik vertrouwen in de Niner. Hun filosofie in gebruik van material en constructies staat bij mij op het sub-zero Cool Board, ookal plak ik hun geometrie-logica helemaal aan de andere andere kant.
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Ik ben wel een fan van de Orbea. Niet de lichtste, maar mogelijk wel 1 van de betere. Met een moderne vork erin (voor mijn part een Niner, die is top) stuurt dat vast heel behoorlijk, ook vlot genoeg voo jou. En over een jaar rijdt niet iedereen erop, zoals met de Superfly.
Ik las overigens dat in de UK de SS Superfly de meest gevraagde fiets is in de 29" klasse. Echter niet te krijgen natuurlijk.
Als je de Specialized kiest, haal er dan wat Bolce & Cobbana fietskleding setjes bij. Zo'n origineel merk dat...
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » wo jan 13, 2010 11:29 pm
Nard schreef:Op tijd voor het NKSS???
Anders wordt het weer ploeteren voor mij op m'n kiddywheel bike.
Tja, je snapt dat het NK nu na mei of Juni is...
JJ
-
Ninko - Berichten:1229
- Lid geworden op:za jan 11, 2003 11:34 pm
Bericht
door Ninko » do jan 14, 2010 12:02 am
Nard schreef:m'n kiddywheel bike.
Hij begint het al te leren

-
didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Bericht
door didadunlop » do jan 14, 2010 8:19 am
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Mooi dat ik hier gelijk las "frigide niner". duszz...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
dmx - Berichten:138
- Lid geworden op:wo apr 27, 2005 8:10 pm
- Locatie:Wellen
Bericht
door dmx » do jan 14, 2010 10:28 am
Die 1150 gr. van die Speci is wel degelijk voor een medium. In de duitse MountainBike hadden ze er eentje getest (een M) en dat frame woog 1150 gr.
-
esteban - Berichten:4
- Lid geworden op:do jan 14, 2010 8:04 pm
Bericht
door esteban » vr jan 15, 2010 1:40 pm
Na jarenlang trouw te zijn gebleven aan het merk Cannondale, ga ik nu ook overstappen op Niner.
Ik ga mijn Lefty Carbon ELO overbouwen op een Air 9 scandium frame.
Nadien ben ik van plan om een carbon Niner vork te steken, nadeel is wel dat ik hiervoor een nieuw voorwiel moet laten spaken.
Omdat ik getwijfeld heb tussen een air 9 scandium of een carbon frame, heb ik de leveringstermijn aan mijn verdeler in België gevraagd, volgens hem worden de carbonnen frames in Maart verwacht.
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr jan 15, 2010 3:25 pm
Klopt, de medium komt maart/april, de Large april/mei en de XL mei/Juni.
JJ
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » za jan 16, 2010 6:28 pm
Cloxxki schreef:Wie voelt het verschil vsan 300g in het frame, als de andere onderdelen er ook aan zitten?
3 tot 4%...
Tja, mijn XL Superfly is 1300g. Stuurgedrag is erg afhankelijk van de vork, zoals je weet. Tot voorkort waren Niners neutraal. Sinds iemand het in z'n hoofd heeft gehaald meer offset in vorked te steken, zijn Niners ineens best vlot.
Mijn bescheiden mening : een nerveuse fiets is leuk, als je er niet te lang of hoeft te rijden/racen. Sneler stuurgedrag is niet gelijk aan beter.
Ongezien heb ik vertrouwen in de Niner. Hun filosofie in gebruik van material en constructies staat bij mij op het sub-zero Cool Board, ookal plak ik hun geometrie-logica helemaal aan de andere andere kant.
Als je nu een rigide Niner koopt, rijdt die qua geometrie zoals andere merken van meer dan een half decennium terug.
Ik ben wel een fan van de Orbea. Niet de lichtste, maar mogelijk wel 1 van de betere. Met een moderne vork erin (voor mijn part een Niner, die is top) stuurt dat vast heel behoorlijk, ook vlot genoeg voo jou. En over een jaar rijdt niet iedereen erop, zoals met de Superfly.
Ik las overigens dat in de UK de SS Superfly de meest gevraagde fiets is in de 29" klasse. Echter niet te krijgen natuurlijk.
Als je de Specialized kiest, haal er dan wat Bolce & Cobbana fietskleding setjes bij. Zo'n origineel merk dat...
300g vind ik de moeite waard hoor. Geen wereld, tuurlijk. Carbon geeft denk ik ook meer stijfheid, wat ik wel prettig fietsen vind. Ook een reden.
Qua geo: volgens mij is die Niner wel wat, maar is wel vnl een papieren exercitie om dat te bepalen... En anders: alles went!?
-
Nard - Berichten:671
- Lid geworden op:do feb 13, 2003 11:54 am
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » za jan 16, 2010 6:29 pm
Of een 26"fully, da's ook best snel!!!

-
ott
- Berichten:1823
- Lid geworden op:ma jun 12, 2006 4:57 pm
- Locatie:doesburg
Bericht
door ott » za jan 16, 2010 7:39 pm
Een titanium ding is niet snel genoeg?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
MavErik
- Berichten:361
- Lid geworden op:za mei 18, 2002 8:38 pm
- Locatie:Delft
-
Contacteer:
Bericht
door MavErik » za jan 16, 2010 9:22 pm
Nard schreef:Of een 26"fully, da's ook best snel!!!

Eindelijk een zinnige opmerking

- Een starre vork is nooit een upgrade -
-
JL157 - Berichten:12
- Lid geworden op:vr mei 22, 2009 6:21 pm
Bericht
door JL157 » vr feb 12, 2010 8:36 pm
esteban schreef:Na jarenlang trouw te zijn gebleven aan het merk Cannondale, ga ik nu ook overstappen op Niner.
Ik ga mijn Lefty Carbon ELO overbouwen op een Air 9 scandium frame.
Nadien ben ik van plan om een carbon Niner vork te steken, nadeel is wel dat ik hiervoor een nieuw voorwiel moet laten spaken.
Omdat ik getwijfeld heb tussen een air 9 scandium of een carbon frame, heb ik de leveringstermijn aan mijn verdeler in België gevraagd, volgens hem worden de carbonnen frames in Maart verwacht.
Hallo,
waar kan ik die verdeler in België vinden?
Ik wil er ook ééntje opbouwen!
Enige minpunt vind ik de kleuren.. die passen niet bij mijn persoonlijkheid!
Zijn er andere kleuren verkrijgbaar?
-
dickie - Berichten:71
- Lid geworden op:wo jun 14, 2006 1:08 pm
- Locatie:Beveren-Waas (Belgie)
Bericht
door dickie » za feb 20, 2010 5:39 pm
Met die gewichten wordt blijkbaar wat gegoocheld...
Mijn Air9 scandium raw in L weegt 1620g.
Alleen met derailleurhanger...zonder balhoofd of zadelpenklem.
Geen pluimgewicht dus, had toch wat minder verwacht.
Leek me ook enkel interessant dankzij de deal die Niner voorstelde.
Qua afwerking, gewicht is de bijna 800 euries voor zulk een frame te hoog gegrepen.
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » wo mar 10, 2010 3:17 pm
De Carbon frames met die specs duiken nu te kust en te keur op. Die dikke 1700 Euro is inderdaad een beetje veel op het eerste gezicht, aan de andere kant, waarom zou de Niner wel 1800 Euro mogen zijn en deze niet? En deze is in Italie gemaakt, dat zal de kosten ook mede bepalen.
Nu is een prijs als deze natuurlijk moeilijk goed te praten als je ze vergelijkt met frames als waar OnOne mee gaat komen.
Ik krijg als het goed is binnenkort ook een frame in mijn shop met soortgelijke specs, interne kabelloop etc, en dat voor 999 Euro. Allemaal afhankelijk van bouwwijze en er zal zeker verschil zitten in innovatie van de verschillende frames, maar de verschillen zijn wel erg groot.. Ik ben benieuwd of die prijsverschillen zich ook in de rijkwaliteit zullen uiten. Tijd voor een DP Carbon 29-er test
JJ
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » wo mar 10, 2010 3:19 pm
pieterp schreef:- BB30 (zou hier de niner EBB van de Air 9 carbon in passen?)
Als ze slim zijn...
Niner werkt met inserts, waarbij de diameter van de EBB (55mm) als grootste maat gebruikt zal worden denk ik. Ben wel benieuwd hoe de inserts dan in het frame vast gezet gaan worden..
JJ