geen gratis live UCI DH world cups meer op freecaster!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
aappii
geen gratis live UCI DH world cups meer op freecaster!!

Bericht door aappii » do apr 22, 2010 7:07 pm

Na het belachelijke voorstel om internet tax te gaan heffen, het hele icesave gebeuren wat de staat miljoenen heeft gekost, de val van het kabinet blijken nu ook onze zuiderburen last te hebben van de crisis.
Zoals de titel het al vermeld doet freecaster volgend seizoen geen gratis live verslag meer van de UCI mtb wedstrijden, maar moeten ze werken met betaalde premium accounts om de kosten eruit te krijgen.
Gelukkig kunnen we de eerste wedstrijd nog wel gratis kijken maar dan moet je er wel snel bij zijn!

alles is na te lezen op:
http://freecaster.tv/blog/39/en/uci-mtb ... tch-update

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » do apr 22, 2010 7:46 pm

altijd lachen....

Je moet ff dit en dat en daar....en hoppa alles volgespamt :)

Of ben ik de enige die geen facebook heeft? :|
Het wordt tijd dat de NOS eens gaat inzien dat er naast wielrennen en cyclocross nog een hele mooie fiets competitie is waar ook vele "grote namen" in rond trappen.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do apr 22, 2010 7:53 pm

[HEAD]MarxNL schreef: Het wordt tijd dat de NOS eens gaat inzien dat er naast wielrennen en cyclocross nog een hele mooie fiets competitie is waar ook vele "grote namen" in rond trappen.
Succes daarmee, dat gaat je heeel veel tijd en energy kosten. Believe me I've tried ;)

RInse
Whoop Whoop!

streeter

Bericht door streeter » do apr 22, 2010 8:06 pm

Of ben ik de enige die geen facebook heeft? :|
Na ik heb er ook geen. Het wordt tijd dat de NOS eens een breder publiek probeert aan te trekken. Over het algemeen zie je op tv alleen maar voetbal, tennis etc. Zelfs de MotoGP wordt niet meer uitgezonden. Gelukkig wel curling, wat toch al zo populair is...
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do apr 22, 2010 9:00 pm

argggh maar goed de commercie wint het van mijn weerzin dus nu een facebook account :evil:

pnerum

Bericht door pnerum » vr apr 23, 2010 1:59 pm

Jammer, maar €2 vind ik best redelijk per aflevering. Moet de kwaliteit stream wel beter zijn dan vorig jaar en geen uitvallers! Want als ik moet betalen, verwacht ik wel kwaliteit.

Best raar trouwens om te betalen voor het gebrul van die Warner.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr apr 23, 2010 2:34 pm

pnerum schreef:Best raar trouwens om te betalen voor het gebrul van die Warner.
Heb afgelopen seizoen de freecaster-DVD gekocht met alle WC-hoogtepunten. Had gehoopt op een relaxte sountrack, maar nee, 3 uur lang "LOOK AT THE TIME....." 8)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

alain

Bericht door alain » vr apr 23, 2010 2:47 pm

en ook "no kissing, straight in" :lol:

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo apr 25, 2010 11:30 am

Je kan de eerste wedstrijd graties live bekijken maar dan moet je wel eerst even een Facebook account aanmaken (als je die toevallig al niet hebt) zodat je daar een voucher met unlock-code kan krijgen via de Scott fanpage. Ook kan je nu via sms een code krijgen, kost EUR 1.5 plus sms tarief.

Overigens schijnt het zo te zijn dat Freecaster het alleen-recht heeft op filmen op locatie. De UCI heeft daar o.a. voor gezorgd. Professionele filmploegen mogen nu alleen maar in de pits en bij interviews filmen, maar niet op het parcours zelf... http://www.spokemagazine.com/2010/04/feecaster/

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo apr 25, 2010 12:58 pm

zeer matige beeldregistratie, beeldkwaliteit is prima.
Geen tussenstanden tussen door gezien en de einduitslag eindigt bij de nummer 20.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo apr 25, 2010 5:14 pm

MTB Live en Replay zijn betaalde services.
Maar de andere sporten op freecaster....volgens mij allemaal gratis.

Ik denk dat de UCI een x bedrag van freecaster wil hebben voor het maken van de beelden en ja, dat geld zul je dan toch echt bij de consumer market vandaan moeten halen.

Erg jammer maar vooral ook erg kansloos.
Zo gaat de sport naar de kl*ten!

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo apr 25, 2010 6:20 pm

Sorry hoor maar ik ga geen geld neer leggen om Live en Replay's te gaan zien,omdat de UCI dat wil op kosten van de kijker :x .Mocht het geval idd wezen dat andere sporten op freecaster wel gratis zijn dan vindt ik dit een trieste zaak :ban:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » zo apr 25, 2010 6:55 pm

Ik vond de beelden wel teleurstellend... Amper parcours zien, en meer kijken naar toeschouwers dan naar renners... Was een redelijk saaie bedoening vond ik.
Heeft ronde wielen

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za mei 01, 2010 6:40 pm

MTB Live en Freecaster maken vandaag geen melding over het unlocken door het invoeren van een code voor de live registratie van de 4X in Houffa. Dit in tegenstelling tot de XC wedstrijd van morgen. Daar staat duidelijk unlock.

Zou dat betekenen dat alleen de XC WC wedstrijden betaald zijn?

Vreemd allemaal.

Straks gewoon checken.

alain

Bericht door alain » za mei 01, 2010 6:49 pm

De 4x zou het ganse seizoen gratis zijn/blijven.
Enkel XC en DH zijn betalend.

Gène

Bericht door Gène » zo mei 02, 2010 1:49 pm

Ik ben nu de XC Houffa race aan het kijken, niet verkeerd. €2,- valt ook nog wel te doen. Wordt een ander verhaal als je dit op regelmatige basis doet...
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gène

Bericht door Gène » zo mei 02, 2010 1:52 pm

Rudi ligt na de eerste doorkomst op de 6e plaats... GO RUDI GO!!

edit: eerste doorkomst, ze zijn nu bezig met de eerste ronde...

Gène

Bericht door Gène » zo mei 02, 2010 2:43 pm

En Rudi ligt eruit...

Voorwiel krom, band eraf en moet lopend naar de technische zone. Jammer hij lag op de 7e plek. Wat me opvalt is dat hij reed met latex biba's.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 03, 2010 8:34 am

Wat ik me afvraag: hoe kun je jezelf als website serieus nemen door betaalde beelden aan te bieden als je de naam FREEcaster hebt...?!

Let wel: Freecaster doet alleen de processing naar internetbeeld! Camera's en alles is van de UCI!
Ik krijg sterk het idee dat Freecaster zichzelf budgetair overschat heeft, zoals wel meer Belgische initiatieven (denk: organisatie Houffa).

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mei 03, 2010 3:22 pm

Heeft Freecaster het alleen recht op de beelden die uci produceert? Of kan iedereen de beelden het net op gooien?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 03, 2010 4:29 pm

Jurriaan schreef:Heeft Freecaster het alleen recht op de beelden die uci produceert? Of kan iedereen de beelden het net op gooien?
Hmm, daar was een communique over... en volgens mij kon iedereen de beelden kopen (!). Weet alleen niet of dat ook voor webmedia gold. Hoezo, zag je handel Jurriaan :)

Plaats reactie