JJ schreef:Ja, ik ben ontslagen, dus ik heb wat tijd over soms
Ai, dat klinkt beroerd
repelsteel schreef:Oh ja, over gewicht gesproken...Waarom schroeven mensen bidonhouders op hun fiets, terwijl ze niet ECHT de moeite nemen zelf lichter te worden, maar wel een vermogen uitgeven om de lichtst mogelijk onderdelen te monteren?
Ah! Een favoriet onderwerpje van me. Ik begrijp er ook niets van. Op een racefiets is een bel (van 10 gram) te zwaar, net als spatbordjes (200 gram?). Ook een klein LED-lampje achter (laten we zeggen 50 gram?) is kennelijk veel te zwaar. Terwijl de gemiddelde zondagsrijder toch gauw een kilootje of 10, 15 aan "welvaart" meezeult, in de vorm van een sportieve "bierspoiler" en billen die zich aan weerskanten over het racezadel 'stulpen'.
Volgens mij komt het neer op de woorden "cool", "stoer" en dergelijke. Een bel is niet stoer, en spatborden zijn ook niet stoer. Liever zeiknat met een modderstreep van je bilnaad tot je kruin, dan dat je vrienden je zouden betrappen met een spartbord op je fiets (ik heb het over racefietsen hier, ATB's gaan de modder in en daar wordt je per definitie 'dirty' van). Een bagagedragertje is het toppunt van fout in hun ogen. Vandaar dat de meeste fietsers liever een dag lang zweten met een rugzak op, dan dat ze een dragertje of zelfs een zadeltas zouden monteren. Gelukkig trek ik mij zelf sinds mijn 16e niet meer zo heel vel aan van wat andere mensen 'cool' vinden, dus ik lach me slap !
[off topic]
Mijn andere sport is hardlopen, daar heb je ook rare ideeën hoor. Rekken en strekken bijvoorbeeld (met veel ritueel uitgevoerd). En ook een leuke zijn de waterflesjes van de dames. Ga je bij + 10 graden celcius in slakkentempo 3 kilometer "hard"lopen, dan móet er een flesje water mee. Na de eerste bocht wordt daar al uit gelurkt.........In de sportschool herken je ze ook zo, na 1 minuut spinnen moet er al water worden gedronken

[/off topic]