Megavalanche 2011

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 10, 2011 4:40 pm

schrijf ik chinees of zo? ;)

Je hebt niet onder controle in welke groep je komt te staan - je zegt zelf, dat je laat hebt ingeschreven, en je schrijft ook, dat je achterin begon, dussss...

Het feit dat je in groep 1201 t/m 1399 stond heeft niets met het tijdpunt van inschrijving te maken, maar is eerder toeval. Je had net zo goed Nummer 1588 of 788 kunnen hebben, en iemand anders die net zo laat als jij heeft ingeschreven dan 1388...

Omgekeerd gedacht: de beste rijders starten ook niet automatisch in de eerste groep, maar kan net zo goed in de tweede, derde, of ook achste groep staan (eerste rij links dan).
Laatst gewijzigd door Sepp op ma jan 10, 2011 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma jan 10, 2011 4:45 pm

Aaahh nee dan is het duidelijk, wij waren nog altijd ervanuit gegaan dat je een lager nummer toegewezen krijgt als je eerder inschrijft. Liever laat starten anders moet je echt vroeg je bed uit hahaha. Maar dan is de zonsopkomst als het helder is bovenop de berg wel awesome.

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 10, 2011 4:48 pm

Sneeck schreef:Ja afhankelijk hoe ze jouw inschrijf nummer toezeggen. Vorig jaar starten de laagste (100, 200, 300 etc) eerst gevolgd door 1000, 1100, 1200 etc)

Nu inschrijven en in Oz slapen betekend dat je rond 3 uur je bed uit moet om op tijd boven te zijn.(eerst nog dat pokke stuk met de auto kost je al 20 - 30 minuten) Cyberhawk en ik hebben vorig jaar MASSA'S mensen met een véél lager nummer(wij hadden respectievelijk 1388 en 1389) maar we zagen mensen net voor onze quali die nog in de 900 zaten. Dan heb je toch echt iets verkeerds gedaan want dat betekend geen quali rijden. Je mag volgens mij nog wel van het parcours af als iedere quali groep is geweest, maar je tijd doet er niet meer toe.

Ookal moesten wij vorig jaar pas om 10:30 ofzo starten, om 7 uur stonden we al bij de lift. Duurt echt gods lang voor je helemaal boven bent. Volgens mij duurde het wachten bij lift 2 voor de quali nog langer dan om helemaal boven op de gletsjer te komen.

Volgens mij is het ook zo dat je bv met nummer 501 vooraan staat en met 599 achteraan. Wij stonden iig helemaal achteraan.
Tjeh...de liften beginnen niet eens voor zes uur, dus als jij om drie uur het bed uit gaat, heb je best lang nodig voor aankleden, en ontbijten.

Ben nog nooit eerder dan vijf uur het bed uit (voor de Mega race zelf). kwalificatie zelfs iets later (ook in de eerste groep), en vanuit Oz. En vanuit Oz hoef je tenminste niet te fietsen naar de laatste lift voor de kwali, maaaaaaar dat gaat alleen als je niet in de eerste groepen start, want dan is de lift in Oz nog niet open...

startgroepen van 200 betekent dat Jerome Clementz bvbld nummer 1 is en een fietser uit nederland, die te laat heeft ingeschreven nummer 199 :D
Remy Absalon heeft Nummer 201 en een andere laat ingeschreven nederlander heeft 399.
Rene Wildhaber heeft 401 en blabla....

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jan 10, 2011 4:48 pm

ja je schrijft chinees..

ik snap er nu geen kut meer van maarrrrr ik denk dat ik je begrijp :bounce:

het enige wat als muziek in de oren klinkt is wat sneeck zegt laat starten is > uitslapen ..

en dan erna maar als een gek biken :D

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 10, 2011 4:50 pm

cyberhawk schreef:ja je schrijft chinees..

het enige wat als muziek in de oren klinkt is wat sneeck zegt laat starten is > uitslapen ..

...behalve dat je met je inschrijftaktiek geen invloed hebt op je slaapritme, haha...

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » ma jan 10, 2011 4:52 pm

Gek ben jij zeker :angelnot:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jan 10, 2011 4:55 pm

Sepp schreef:

...behalve dat je met je inschrijftaktiek geen invloed hebt op je slaapritme, haha...
haha ik heb zoiezo al geen grip op mijn slaap ritme.. zelf mn baas niet :roll:
ik zie wel wat het wordt.. :arms:

en seriouslla.. are you serious ?.. we gaan toch niet naar de bekende weg......

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma jan 10, 2011 5:03 pm

Sepp,

De liften draaien niet maar er willen wel meer mensen naar boven --> lange rijen. Voor de quali bij de 2de lift was het extreem gezellig, volgens mij een goede 1,5 uur staan wortel schieten voor we het gondeltje in mochten. Ga je te laat in die rij staan mis je gewoon je quali of nog erger je race :cry:

Wat je dan zegt in Oz slapen is niet eens zo'n heel gek idee, als je dat stuk niet wilt fietsen. Ik vond het niet eens zo erg kon je een beetje warming up doen(ik stond echt stijf van de zenuwen en stoke-heid lol)

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 10, 2011 5:12 pm

te laat gaan staan is onwaarschijnlijk, omdat het op de flyer allemaal keurig is uitgelegd, met welk nummer je waar moet staan, dus dat is makkelijk.
Als je met nummer 1700 om 8 uur bij de lift staat, wordt je toch niet toegelaten, omdat de lagere nummers eerst naar boven worden gebracht, dus ook dat is geen probleem.

Het enige voordel van Alpe vind ik, dat je s'morgends nog naar Oz kunt afdalen voor een warm-up run, en dan de lift vanuit daar neemt (mits je niet in de eerste kwaligroepen zit).

Voor het vrij fietsen vind ik Oz ook beter, omdat je s'middags even langs je appartement kunt om wat te eten, en dan heel snel weer bij de lift bent.
In Alpe heb je kans dat je een heel stuk terug naar boven moet trappen, om bij de lift te komen (afhankelijk van waar je zit).

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jan 10, 2011 5:24 pm

sepp dat klinkt wel logisch idd.. (OZ)

we moesten idd een eindje de berg op voor de lift.. maar t hotel was t waard..!

ik weet niet wat Oz bied ?

wat je zegt over de nummers werkt ook averechts !

staan WIJ op TIJD bij de lift.. komen en 2-4 dikke engelse met een grote bek dat ze voor willen met nummer 798 als ik me herinnner en wij 1388..
2 zielen 1 gedachte en wij dachten samen >>> STERF lullo../ dan had je maar eerder weg moeten gaan bij je hotel.. ? en niet met je lame fat ass nu pas aankomen ,

hij was gewoon te laat weggegaan en dan moet ik mn plek inleveren in de lift zodat hij net op tijd missch nog aankomt en ik maar 3 min heb tot de start ipv 20min om nog te kunnen chillen .. :x

hmm de wereld werkt tegen woordig met het nieuwe systeem >

> wie eerst komt die .....

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma jan 10, 2011 5:42 pm

Sepp,

Ja dat is een bekend probleem heb ik me door Christiaan laten vertellen, de tijden op die folder kloppen wel maar daar word géén rekening gehouden met een krankzinnig lange rij!! Wij waren misschien krankzinnig vroeg maar geen probleem om in de lift te komen? Eenmaal boven ff lekker chillen en de-stressing. Je moet er niet vanuit gaan dat je zo de lift in kunt lopen....

Voor diegene die voor het eerst gaan, wees gewoon goed op tijd. Dat uurtje extra slaap haal je savonds ruim in geloof me ;)

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » ma feb 07, 2011 1:50 pm

Inschrijving al vol?
Don't underestimate the power of Yellow!

Sepp

Bericht door Sepp » ma feb 07, 2011 2:26 pm

inschrijving is tot een week voor de wedstrijd nog geopend, dus je hebt alle tijd...

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » ma feb 07, 2011 3:02 pm

Sepp schreef:inschrijving is tot een week voor de wedstrijd nog geopend, dus je hebt alle tijd...
Ben al ingeschreven, maar was eigenlijk in de veronderstellling dat de wedstrijd overtekent (meer inschrijvingen dan plaatsen, oftewel vol voor aanvang met wachtlijst oid) is?
Laatst gewijzigd door seriousIIa op ma feb 07, 2011 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't underestimate the power of Yellow!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma feb 07, 2011 3:28 pm

seriousIIa schreef:overtekend
??

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » do feb 24, 2011 1:47 pm

cyberhawk schreef:
seriousIIa schreef:overtekend
??
...overtekent (meer inschrijvingen dan plaatsen, oftewel vol voor aanvang met wachtlijst oid)
All you need is a bike, a rider and a place to ride!

Specialized Epic 2010 | Orange 224 World Cup | Canfield CanCan

Giant Anthem 3
Contacteer:

MEga

Bericht door Giant Anthem 3 » do feb 24, 2011 2:55 pm

Gelukkig heb ik me al ingeschreven!! :arms:
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr mar 04, 2011 1:43 pm

Sepp schreef:te laat gaan staan is onwaarschijnlijk, omdat het op de flyer allemaal keurig is uitgelegd,
ehh je vroeg al of je chinees sprak ;)
maarre.. elke mongol kan met een dokters verklaring meedoen..
dus ook een achterlijke engelse .. we hebben op de berg (start off race) mensen dingen zien doen met hun fiets.. (sleutelen etc) waar je in je broek van zou zeiken vh lachen,.. onder het motto TOTAAL NIET VOORBEREID..

maarre ovetekend .. nee

dikke BS

inschrijving is niet vol.. tenminste voor de mega zelf..

de combinatie races kunnen bijv,. wel volgeboekt zijn,,?

komen er nog echte nederlanders..? want ik zag er maar 4-6 halve en wat reserve belgen tussen de lijst staan.. :angelnot:

Sepp

Bericht door Sepp » vr mar 04, 2011 2:12 pm

...ik kom met twee echte kaaskoppen...en wat mij betreft stel ik me alleen als nederlander voor als ik echt slecht heb gereden, haha...heeft wel z'n voordelen, zo'n dubbele achtergrond.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr mar 04, 2011 2:16 pm

Sepp schreef:...ik kom met twee echte kaaskoppen...en wat mij betreft stel ik me alleen als nederlander voor als ik echt slecht heb gereden, haha...heeft wel z'n voordelen, zo'n dubbele achtergrond.
aha :D

dat wordt dus meeten voor een biertje.. :drunk:

ik rij altijd waardeloos.. dus ben altijd een nederlander... 8)

divere rules

Bericht door divere rules » za mar 05, 2011 8:03 am

dacht je was een neger van 150 kg ;)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma mar 07, 2011 8:05 am

divere rules schreef:dacht je was een neger van 150 kg ;)
eey houden we 't topic clean 8)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 26, 2011 12:44 pm

'T topic is wel heel clean gebleven :lol:

niemand meer die meedoet.?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Giant Anthem 3
Contacteer:

Mega

Bericht door Giant Anthem 3 » do mei 26, 2011 1:02 pm

Kan niet wachten. Iemand nog tips voor een leuk huisje daar voor een week? Voor 2 personen.... en kamperen dan, raden jullie dat af of aan?

PS: ben geen koukleum..
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

Sepp

Re: Mega

Bericht door Sepp » do mei 26, 2011 1:23 pm

Giant Anthem 3 schreef:Kan niet wachten. Iemand nog tips voor een leuk huisje daar voor een week? Voor 2 personen.... en kamperen dan, raden jullie dat af of aan?

PS: ben geen koukleum..
zo voordelig als de appartementen daar zijn, kan ik niet begrijpen dat ueberhaupt iemand in een tent slaapt daar.

http://www.chaletdesneiges.com/ - alleen goede ervaringen daar gemaakt...dit jaar voor de derde keer. Alpe zelf is me minder bevallen.

Plaats reactie