Moderator:Beheerders
Terugkomend op de kosten:Gène schreef: De kosten zijn trouwens
12.000 CHF + BTW per frame in max. 8 maten voor de volledige procedure.
1.400 CHF + BTW per verandering, of om een extra maat op te nemen.
800 CHF + BTW voor iedere verkorte procedure in max. 8 maten.
Wat het verschil is tussen een verkorte en volledige procedure is me niet helemaal duidelijk. Het goedkeuren van de tekeningen duurt max. 1 maand, het controleren max. 2 maanden.
Mwoah, heb je onlangs de term Wikileaks voorbij horen komen???Steelboy schreef:
De fabrikanten hoeven naar mijn idee niet bang te zijn dat frametekeningen lekken. Er worden dagelijk ontzettend veel vertrouwelijke documenten over de hele wereld rondgestuurd, bekeken, getest en wat allemaal niet, maar alles op basis van non-disclosure agreements.
De 'test' van de UCI is geen test, zoals deze door fabrikanten en onafhankelijke testlabs worden uitgevoerd maar feitelijk een 'conformity controle' waarbij getoetst wordt of het frame voldoet aan de richtlijnen zoals opgesteld in... blabla.Gène schreef:Kortom, ik zie de hele meerwaarde van een UCI keuring niet in.
De 'test' van de UCI is geen test, zoals deze door fabrikanten en onafhankelijke testlabs worden uitgevoerd maar feitelijk een 'conformity controle' waarbij getoetst wordt of het frame voldoet aan de richtlijnen zoals opgesteld in... blabla.Gène schreef:Kortom, ik zie de hele meerwaarde van een UCI keuring niet in.
Ongemerkt iedereen, want het gezeur van de UCI heeft direct invloed op het aanbod. Bredere cyclecrossbandjes zal hard minder worden, , een CXP30 velg was opeens weg, herrinner je nog de Spinacci stuurtjes....Erikje schreef: Retorische vraag ter afsluiting:
Wie laat de keuze van een bike afhangen van een UCI approval, danwel een notering van het merk op de UCI ranglijst?
Over die NTB gesproken. Ik heb laatst de verantwoordelijke man binnen de NTB uitgelegd hoe het nu met die 28/29" wielmaat zat. Dat dat eigenlijk heel simpel is. 28=29. Dat wij hier in een metrisch maatstelsel leven en dat je dus gewoon naar de Ertro maat moet kijken.JeroenK schreef:De wereld zit raar in elkaar...
Bij triathlon mag zowat alles en ... bij onder NTB vlag georganiseerde 'dirt-duathlons' wordt standvastig vastgehouden aan de 26" only norm![]()
.
Al die zondagmiddagbierbuikrijders hier in het dorp zullen dat vast wel willen. Puur omdat dat "sneller" staat.Wie laat de keuze van een bike afhangen van een UCI approval, danwel een notering van het merk op de UCI ranglijst?