UCI is weer lekker bezig

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr jan 14, 2011 6:54 pm

Sommige kleine fabrikanten zien hier een kans in :D

Afbeelding

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jan 14, 2011 7:12 pm

dat artikel leest als een 1 april grap, sick!

wat een geld allemaal, dat is toch niet normaal? ow en fabrikanten, jullie bouwtekeningen zullen niet lekken hoor, want alles gaat via een beveilgide lijn. yeah right.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 14, 2011 7:31 pm

Yes die sticker is vet.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 14, 2011 8:02 pm

Gène schreef: De kosten zijn trouwens
12.000 CHF + BTW per frame in max. 8 maten voor de volledige procedure.
1.400 CHF + BTW per verandering, of om een extra maat op te nemen.
800 CHF + BTW voor iedere verkorte procedure in max. 8 maten.
Wat het verschil is tussen een verkorte en volledige procedure is me niet helemaal duidelijk. Het goedkeuren van de tekeningen duurt max. 1 maand, het controleren max. 2 maanden.
Terugkomend op de kosten:
12.000 CHF, das ongeveer 10.000 euro. De UCI laat de frames controleren door een of andere Zwitserse TNO. Nu ken ik wel ongeveer de tarieven bij TNO voor wat simpele testen, laten we even ervan uitgaan dat een wat hoger opgeleidde werknemer daar 125 euro per uur kost. Dat betekent dat er 80 uur werk inzit om 1 type frame in 8 maten te controleren?! Das best ruig en vooral makkelijk geld verdienen...

De fabrikanten hoeven naar mijn idee niet bang te zijn dat frametekeningen lekken. Er worden dagelijk ontzettend veel vertrouwelijke documenten over de hele wereld rondgestuurd, bekeken, getest en wat allemaal niet, maar alles op basis van non-disclosure agreements.

UCI die per ongeluk tekeningen lekt, kan zijn borst natmaken voor de claims!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 14, 2011 8:38 pm

Steelboy schreef:

De fabrikanten hoeven naar mijn idee niet bang te zijn dat frametekeningen lekken. Er worden dagelijk ontzettend veel vertrouwelijke documenten over de hele wereld rondgestuurd, bekeken, getest en wat allemaal niet, maar alles op basis van non-disclosure agreements.
Mwoah, heb je onlangs de term Wikileaks voorbij horen komen???

Los daarvan lijkt GVD iedere overkoepelende organisatie helemaal van god los te zijn, met dit soort debiele geldklopperij.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Gène

Bericht door Gène » vr jan 14, 2011 8:42 pm

Maar in hoeverre hebben dergelijke UCI "TNO" testen een meerwaarde naast de huidige producttesten die nu al in de meeste landen verplicht zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de UCI nog meer testen dan wat een gemiddeld onafhankelijk testorganisatie al doet, laat staan de interne testlabs. Het meeste wordt wel in de USA en Europa ontworpen en getest voordat het al de markt op gaat. Of gaat het juist om de wildgroei aan prototypes tegen te gaan? Onder het motto: eerst uitgebreider testen voordat een prof er een alp met 120km/h afvliegt.

De prototypes worden ook nog eens in aparte productie afdelingen gebouwd. Volgens mij lopen daar geen pannekoeken rond met wat vezels en een potje lijm.

Kortom, ik zie de hele meerwaarde van een UCI keuring niet in.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 14, 2011 9:22 pm

Gène schreef:Kortom, ik zie de hele meerwaarde van een UCI keuring niet in.
De 'test' van de UCI is geen test, zoals deze door fabrikanten en onafhankelijke testlabs worden uitgevoerd maar feitelijk een 'conformity controle' waarbij getoetst wordt of het frame voldoet aan de richtlijnen zoals opgesteld in... blabla.

Vergelijk het met een typegoedkeuring van auto's, ze testen niets, maar controleren of alles wat in de richtlijn voor wegvoertuigen oid staat, ook daarwerkelijk bij de auto in kwestie van toepassing is.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 14, 2011 9:26 pm

Gène schreef:Kortom, ik zie de hele meerwaarde van een UCI keuring niet in.
De 'test' van de UCI is geen test, zoals deze door fabrikanten en onafhankelijke testlabs worden uitgevoerd maar feitelijk een 'conformity controle' waarbij getoetst wordt of het frame voldoet aan de richtlijnen zoals opgesteld in... blabla.

Vergelijk het met een typegoedkeuring van auto's, ze testen niets, maar controleren of alles wat in de richtlijn voor wegvoertuigen oid staat, ook daarwerkelijk bij de auto in kwestie van toepassing is.

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr jan 14, 2011 9:44 pm

De wereld zit raar in elkaar...

Bij triathlon mag zowat alles en ... bij onder NTB vlag georganiseerde 'dirt-duathlons' wordt standvastig vastgehouden aan de 26" only norm :lol: :cry:.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jan 14, 2011 10:11 pm

Wat een stelletje dwazen bij elkaar. Underground met zaagsel in het bos, met frames van obscure schuur bouwers, vote me in..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 14, 2011 11:00 pm

JJ schreef:Wat een stelletje dwazen bij elkaar. Underground met zaagsel in het bos, met frames van obscure schuur bouwers, vote me in..

JJ
+ 1
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Erikje

Bericht door Erikje » za jan 15, 2011 9:22 am

Wellicht de hoogste tijd voor de marketing mannetjes en vrouwtjes van de fabrikanten om een andere koers te varen.... Je kan niks met de UCI regels maar misschien wel een heleboel. Je zou een zeer grote vuist kunnen maken tegen (!) de UCI als de 3 grootste fabrikanten/competitie teams zouden weigeren (meer zouden dan volgen), maar da's lastig want dan doe je een jaartje niet mee, en dat wil men niet. Maar het geld dat je er mee bespaard kan je prima inzetten om een jaartje alternatieve marketing mee te voeren. Schuif eens aan bij lokale wedstrijdjes, niet onder UCI vlag, besteed meer marketingfee bij de dealers. Maar goed, ik ben geen marketiing goeroe.... maar een sticker zoals Brand heeft laten maken laat wel zien dat het anders kan/moet. Nou heeft hij makkelijk lullen zonder UCI wedstrijd team... Meedoen met UCI is een keuze.

Retorische vraag ter afsluiting:
Wie laat de keuze van een bike afhangen van een UCI approval, danwel een notering van het merk op de UCI ranglijst?

marten

Bericht door marten » za jan 15, 2011 10:03 am

Erikje schreef:maar een sticker zoals Brand heeft laten maken laat wel zien dat het anders kan/moet. Nou heeft hij makkelijk lullen zonder UCI wedstrijd team...
Ik kan me voorstellen dat projecten zoals de cycle-cross fiets uit de On-One tijd nu niet zo makkelijk meer van de grond komen
/Marten

marten

Bericht door marten » za jan 15, 2011 10:08 am

Erikje schreef: Retorische vraag ter afsluiting:
Wie laat de keuze van een bike afhangen van een UCI approval, danwel een notering van het merk op de UCI ranglijst?
Ongemerkt iedereen, want het gezeur van de UCI heeft direct invloed op het aanbod. Bredere cyclecrossbandjes zal hard minder worden, , een CXP30 velg was opeens weg, herrinner je nog de Spinacci stuurtjes....
/Marten

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za jan 15, 2011 10:50 am

JeroenK schreef:De wereld zit raar in elkaar...

Bij triathlon mag zowat alles en ... bij onder NTB vlag georganiseerde 'dirt-duathlons' wordt standvastig vastgehouden aan de 26" only norm :lol: :cry:.
Over die NTB gesproken. Ik heb laatst de verantwoordelijke man binnen de NTB uitgelegd hoe het nu met die 28/29" wielmaat zat. Dat dat eigenlijk heel simpel is. 28=29. Dat wij hier in een metrisch maatstelsel leven en dat je dus gewoon naar de Ertro maat moet kijken.

En ja hoor, had ie het toch niet begrepen.... En dus gewoon in de statuten opgenomen dat je met een band waarop op de zijkant 29 te zien was niet mocht starten, als er 28 stond mag je wel starten. Terwijl de Ertro maten toch allebei hetzelfde aangeven...

Nou ja, kan ik weer in de pen kruipen..

TBB

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 15, 2011 11:39 am

Al die zondagmiddagbierbuikrijders hier in het dorp zullen dat vast wel willen. Puur omdat dat "sneller" staat.

En laten we eerlijk zijn. Die rijders geven wel vaak een bult geld uit.

Maar custum bouwers/kleine merken zullen nu inderdaad meer met underground dingetjes komen. Gezien het commentaar op dit topic zijn er genoeg mensen die mee willen doen.

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo feb 23, 2011 10:19 pm

http://www.cyclingnews.com/news/mountai ... al-process

De MTB'ers onder ons hebben iig voor niets geklaagd...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo feb 23, 2011 10:52 pm

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie