Goede downhill / street / slope
Moderator:Beheerders
zal me gelijk even voorstellen, neus al een tijdje rond op het forum, maar duurde even voor me acount was aangemaakt.
mijn naam is pim kom uit het polderige dronten.
Ik zoek een fiets waar ik variatie op kan beleven.
ben voornamelijk van het urban freeriden, maar wil ook graag wel eens een bos opzoeken,
zoek een fiets die de nodige drops van trappen en bruggetjes kan hebben. liefst een fully dus,
als er suggesties zijn waarom ik bv geen fully of waarom ik dan beter voor een street/ dirt kan kiezen, dan zijn die welkom.
Ben zelf 1,76m dus frame maat zal wel rond de M liggen al wel niet S.
suggesties of tips over wat voor fiets te kiezen zijn van harte welkom en ik hoop me hier op het forum dan ook vaak te gaan vertonen.
mvg
pim
mijn naam is pim kom uit het polderige dronten.
Ik zoek een fiets waar ik variatie op kan beleven.
ben voornamelijk van het urban freeriden, maar wil ook graag wel eens een bos opzoeken,
zoek een fiets die de nodige drops van trappen en bruggetjes kan hebben. liefst een fully dus,
als er suggesties zijn waarom ik bv geen fully of waarom ik dan beter voor een street/ dirt kan kiezen, dan zijn die welkom.
Ben zelf 1,76m dus frame maat zal wel rond de M liggen al wel niet S.
suggesties of tips over wat voor fiets te kiezen zijn van harte welkom en ik hoop me hier op het forum dan ook vaak te gaan vertonen.
mvg
pim
Ik zou zeggen een hardtail met 100mm veerweg, aangezien je m voornamelijk in NL gebruikt zal meer veerweg je alleen maar tegenhouden (voor street / park / dirt). Voor winterberg heb je ook niet meer nodig tenzij je de DH rijdt (slopestyle, freeride, continental etc zijn beter met maar 100mm voorvering). Ook Filthy Trails is naar mijn mening het best op een hardtailt met 100mm vering.
Het nadeel van meer vering op lock out is dat je je vering naar de klote rijdt, dus dan kan je snel je vork (en evt demper vervangen wat duur is).
Ook kost een hardtailt een stuk minder.
Fully is pas nodig als je drops boven de 5m hoog gaat doen of als je DH wedstrijden wil doen waar je volle snelheid wil blijven trappen over boomwortels om nét dat beetje sneller te zijn om hoger op de lijst te belanden. Dus als je drops onder de 5m doet en niet race't werkt meer vering alleen maar tegen.
Het nadeel van meer vering op lock out is dat je je vering naar de klote rijdt, dus dan kan je snel je vork (en evt demper vervangen wat duur is).
Ook kost een hardtailt een stuk minder.
Fully is pas nodig als je drops boven de 5m hoog gaat doen of als je DH wedstrijden wil doen waar je volle snelheid wil blijven trappen over boomwortels om nét dat beetje sneller te zijn om hoger op de lijst te belanden. Dus als je drops onder de 5m doet en niet race't werkt meer vering alleen maar tegen.
Fox is zelfde verhaal met springen op lock-out.cyberhawk schreef:alleen rockshocks...Mattin schreef:.
.![]()
en drops van 5m .. doe jij dat op je hardtail.. ?
Mijn hoogste drop is ongeveer 2,5-3m, maar ik ga niet hoger omdat de klap te hard zou zijn, maar vanwege het gebrek aan meer lef (klap opvangen moet goed te doen zijn t/m 5m als de landing een beetje degelijk is). Denk dat zeker de helft van de slopestyle rijders tegenwoordig op hardtails rijdt en die hebben ook totaal geen moeite met 5m drops, ze doen er zelfs truckdrivers/360whips enzo vanaf. De andere helft rijdt met 100mm voor en 100mm achter voor net wat meer comfort, maar voor in Nederland blijft een hardtail beter aangezien hij er waarschijnlijk vooral dirt/park/street mee gaat rijden.
helemaal mee eens, in dit verhaal is hardtail meer dan genoeg voor het gebruik van street en dirt.Mattin schreef: Fox is zelfde verhaal met springen op lock-out.
maar voor in Nederland blijft een hardtail beter aangezien hij er waarschijnlijk vooral dirt/park/street mee gaat rijden.
en voor af en toe een bos is een hardtail ook prima.
en headlock heeft het over drops van trappen, dus drops to flat..
dit zou ik nooit met een fully doen omdat je de vering er alleen maar mee sloopt.
dit kan je beter met een hardtail doen.
dit geeft een hardere klap maar je bespaard je fiets en je zal eerder technieken leren om deze klappen te dempen.
-
Hardtail
Ik heb eventueel een On One 456 Summer Season 16".
Vork is Rock Shox sektor 110-150 U-turn
Wielen: Easton havoc AM (V) en Shimano XT met Mavic EX721 (A)
1 x 9 speed (Shimano SLX), E-13 chain guide.
Echte 'alleskunner'.
Prijs €500,-
Laat maar weten of je interesse hebt, dan maak ik een paar foto's
Vork is Rock Shox sektor 110-150 U-turn
Wielen: Easton havoc AM (V) en Shimano XT met Mavic EX721 (A)
1 x 9 speed (Shimano SLX), E-13 chain guide.
Echte 'alleskunner'.
Prijs €500,-
Laat maar weten of je interesse hebt, dan maak ik een paar foto's
- de lachende derde
- Contacteer:
-
Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zittenFlip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken
van drops kan je inderdaad goed met je lichaam opvangen maar van rockgardens en wortels wordt dit wat lastigerMattin schreef:Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zittenFlip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken
dat klopt helemaal, voor alleen Nederland is een hardtail genoeg.Mattin schreef:Die zal je niet vaak tegenkomen op street/park/dirt of in nederlandse bossen
ik doelde meer over jou uitspraak dat vering je alleen maar tegen werkt als je niet race't
als je recreatief rijd in het buitenland heb je ook wel voordelen aan vering
-
Sprak een echte BMXerMattin schreef:Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zittenFlip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken

What goes up must come down(hill)
Ik een BMXer?Flip van Veen schreef:Sprak een echte BMXerMattin schreef:Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zittenFlip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken![]()
Ik rij een 24" street mtb, een 700cc freestyle fixed gear en een 26" dirt/4x'er.
Geen BMX.
Never say nevercyberhawk schreef:en idd je trekt er niet zomaar een 360 mee...
even lezen...daveneef schreef:Hoi ik heb een muf slopestyle te koop ui 2011 het is een fulltime met 140mm veerweg voor en achter. Mocht je interesse hebben doe me dan maar een pbtje
headlock schreef:ken een slotje op,
Ben inmiddels voorzien van een specialized demo 7, die ik voor een mooie prijs op de kop heb kunnen tikken met alles er op en er aan.
in elk geval bedankt voor de reacties
-
downhill frame + voorvork
ik heb een mooi downhill frame met demper voor een mooi prijsje staan eventueel ook met voorvork te koop
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=58458
meer info PB
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=58458
meer info PB