Goede downhill / street / slope

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

headlock
Goede downhill / street / slope

Bericht door headlock » do nov 08, 2012 5:14 pm

zal me gelijk even voorstellen, neus al een tijdje rond op het forum, maar duurde even voor me acount was aangemaakt.
mijn naam is pim kom uit het polderige dronten.

Ik zoek een fiets waar ik variatie op kan beleven.
ben voornamelijk van het urban freeriden, maar wil ook graag wel eens een bos opzoeken,

zoek een fiets die de nodige drops van trappen en bruggetjes kan hebben. liefst een fully dus,
als er suggesties zijn waarom ik bv geen fully of waarom ik dan beter voor een street/ dirt kan kiezen, dan zijn die welkom.
Ben zelf 1,76m dus frame maat zal wel rond de M liggen al wel niet S.

suggesties of tips over wat voor fiets te kiezen zijn van harte welkom en ik hoop me hier op het forum dan ook vaak te gaan vertonen.

mvg
pim

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr nov 09, 2012 1:15 pm

gooi t op een 160mm frame met een lock out demper..

en youre good to go.. :)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » vr nov 09, 2012 7:17 pm

Ik zou zeggen een hardtail met 100mm veerweg, aangezien je m voornamelijk in NL gebruikt zal meer veerweg je alleen maar tegenhouden (voor street / park / dirt). Voor winterberg heb je ook niet meer nodig tenzij je de DH rijdt (slopestyle, freeride, continental etc zijn beter met maar 100mm voorvering). Ook Filthy Trails is naar mijn mening het best op een hardtailt met 100mm vering.

Het nadeel van meer vering op lock out is dat je je vering naar de klote rijdt, dus dan kan je snel je vork (en evt demper vervangen wat duur is).
Ook kost een hardtailt een stuk minder.

Fully is pas nodig als je drops boven de 5m hoog gaat doen of als je DH wedstrijden wil doen waar je volle snelheid wil blijven trappen over boomwortels om nét dat beetje sneller te zijn om hoger op de lijst te belanden. Dus als je drops onder de 5m doet en niet race't werkt meer vering alleen maar tegen.

dre0_5

Bericht door dre0_5 » za nov 10, 2012 7:26 am

heb een Kona stinky6 te koop 160mm voor en achter SLOPESTYLE!
super all round
grtz dre

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 12, 2012 9:25 am

Mattin schreef:.

Het nadeel van meer vering op lock out is dat je je vering naar de klote rijdt, dus dan kan je snel je vork (en evt demper vervangen wat duur is).
.
alleen rockshocks... :|

en drops van 5m .. doe jij dat op je hardtail.. ?

headlock

Bericht door headlock » ma nov 12, 2012 9:31 am

Voorheen ook trappen gesprongen van 3 à 4 meter alleen dan met een giant warp

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma nov 12, 2012 11:40 am

cyberhawk schreef:
Mattin schreef:.

.
alleen rockshocks... :|

en drops van 5m .. doe jij dat op je hardtail.. ?
Fox is zelfde verhaal met springen op lock-out.

Mijn hoogste drop is ongeveer 2,5-3m, maar ik ga niet hoger omdat de klap te hard zou zijn, maar vanwege het gebrek aan meer lef (klap opvangen moet goed te doen zijn t/m 5m als de landing een beetje degelijk is). Denk dat zeker de helft van de slopestyle rijders tegenwoordig op hardtails rijdt en die hebben ook totaal geen moeite met 5m drops, ze doen er zelfs truckdrivers/360whips enzo vanaf. De andere helft rijdt met 100mm voor en 100mm achter voor net wat meer comfort, maar voor in Nederland blijft een hardtail beter aangezien hij er waarschijnlijk vooral dirt/park/street mee gaat rijden.

Smittie

Bericht door Smittie » ma nov 12, 2012 1:22 pm

Mattin schreef: Fox is zelfde verhaal met springen op lock-out.
maar voor in Nederland blijft een hardtail beter aangezien hij er waarschijnlijk vooral dirt/park/street mee gaat rijden.
helemaal mee eens, in dit verhaal is hardtail meer dan genoeg voor het gebruik van street en dirt.
en voor af en toe een bos is een hardtail ook prima.

en headlock heeft het over drops van trappen, dus drops to flat..
dit zou ik nooit met een fully doen omdat je de vering er alleen maar mee sloopt.
dit kan je beter met een hardtail doen.
dit geeft een hardere klap maar je bespaard je fiets en je zal eerder technieken leren om deze klappen te dempen.

Scheveningen

Hardtail

Bericht door Scheveningen » di nov 13, 2012 11:11 am

Ik heb eventueel een On One 456 Summer Season 16".
Vork is Rock Shox sektor 110-150 U-turn
Wielen: Easton havoc AM (V) en Shimano XT met Mavic EX721 (A)
1 x 9 speed (Shimano SLX), E-13 chain guide.
Echte 'alleskunner'.
Prijs €500,-

Laat maar weten of je interesse hebt, dan maak ik een paar foto's

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo nov 14, 2012 8:12 pm

www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo nov 14, 2012 10:01 pm

Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken ;)
What goes up must come down(hill)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » do nov 15, 2012 11:03 am

Flip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken ;)
Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zitten

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 15, 2012 11:07 am

Mattin schreef:
Flip van Veen schreef:Heb je die bails/fails van die Sean Burns wel eens gezien dat doet echt pijn maar goed met een bmx ga je denk ik niet echt ff lekker een tochtje in het bos maken ;)
Zijn punt was om te laten zien dat je geen vering nodig hebt om klappen van drops op te kunnen vangen. Iedereen die begint met fietsen wil gelijk een DH fiets kopen met 200mm voor- en 200mm achtervering omdat ze denken dat dat nodig is voor street/dirt/4x/door bossen rijden, terwijl het je alleen maar flink in de weg gaat zitten
van drops kan je inderdaad goed met je lichaam opvangen maar van rockgardens en wortels wordt dit wat lastiger

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » do nov 15, 2012 1:17 pm

Die zal je niet vaak tegenkomen op street/park/dirt of in nederlandse bossen :arms:

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 15, 2012 1:19 pm

Mattin schreef:Die zal je niet vaak tegenkomen op street/park/dirt of in nederlandse bossen :arms:
dat klopt helemaal, voor alleen Nederland is een hardtail genoeg.
ik doelde meer over jou uitspraak dat vering je alleen maar tegen werkt als je niet race't
als je recreatief rijd in het buitenland heb je ook wel voordelen aan vering

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do nov 15, 2012 9:59 pm

Mattin schreef:
Sprak een echte BMXer ;) Ik doelde er op dat het met een bmx zoals in het filmpje niet echt lekker rijden is in het bos en dat die bails van hem soms echt hard zijn, heb niks over vering gezegd geloof ik, want snap heus wel dat je met een hardtail goed klappen kan opvangen.
What goes up must come down(hill)

headlock

Bericht door headlock » zo nov 25, 2012 11:10 pm

ken een slotje op,

Ben inmiddels voorzien van een specialized demo 7, die ik voor een mooie prijs op de kop heb kunnen tikken met alles er op en er aan.
in elk geval bedankt voor de reacties

Smittie

Bericht door Smittie » zo nov 25, 2012 11:34 pm

Met een demo kan je het urban gedeelte wel vergeten ;-)
maar veel plezier er mee!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 26, 2012 8:55 am

gast ik kan pedal kicks met een demo..

tuurlijk is het geen brakeless hoopje schroot..

en idd je trekt er niet zomaar een 360 mee...
maar als je een beetje "openminded" ben kom je een heel end.. :arms:

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di nov 27, 2012 2:14 pm

Flip van Veen schreef:
Mattin schreef:
Sprak een echte BMXer ;)
Ik een BMXer?

Ik rij een 24" street mtb, een 700cc freestyle fixed gear en een 26" dirt/4x'er.
Geen BMX.

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di nov 27, 2012 2:24 pm

cyberhawk schreef:en idd je trekt er niet zomaar een 360 mee...
Never say never

karl2

Bericht door karl2 » ma dec 10, 2012 2:34 pm

ik heb nog een kona shonky dirt bike te koop. 100mm veerweg, vond ik zelf ideaal voor filthytrails, street en dirt enzo
let me know!

daveneef

Bericht door daveneef » ma dec 10, 2012 3:31 pm

Hoi ik heb een muf slopestyle te koop ui 2011 het is een fulltime met 140mm veerweg voor en achter. Mocht je interesse hebben doe me dan maar een pbtje
go big and take your time to do that.

Smittie

Bericht door Smittie » ma dec 10, 2012 4:17 pm

daveneef schreef:Hoi ik heb een muf slopestyle te koop ui 2011 het is een fulltime met 140mm veerweg voor en achter. Mocht je interesse hebben doe me dan maar een pbtje
even lezen...
headlock schreef:ken een slotje op,

Ben inmiddels voorzien van een specialized demo 7, die ik voor een mooie prijs op de kop heb kunnen tikken met alles er op en er aan.
in elk geval bedankt voor de reacties

robinvdiessen

downhill frame + voorvork

Bericht door robinvdiessen » di mar 26, 2013 1:26 pm

ik heb een mooi downhill frame met demper voor een mooi prijsje staan eventueel ook met voorvork te koop

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=58458

meer info PB

Plaats reactie